bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
اگر قرار است انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار شود، که البته این به‌نظر امروز شورای نگهبان برمی‌گردد و به‌نظر هم می‌رسد که مخالفتی در این زمینه نداشته باشند، تقریبا 10 ماه به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و به‌تبع آن شوراهای شهر و روستا باقی مانده است.
کریم جعفری: اگر قرار است انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار شود، که البته این به‌نظر امروز شورای نگهبان برمی‌گردد و به‌نظر هم می‌رسد که مخالفتی در این زمینه نداشته باشند، تقریبا 10 ماه به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و به‌تبع آن شوراهای شهر و روستا باقی مانده است.
هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، طبق یک عادتی که از مصائب دنیای دیجیتال و خبر است، خبرهای متعدد و متفاوتی در این زمینه توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود. هر چند برخی از مقامات دولتی می‌گویند که اگر تبلیغ انتخاباتی صورت بگیرد، برخورد می‌شود، اما واقعیت آن است که نمی‌شود خیلی‌ها را گرفت و برخورد کرد. با این حال، برخی‌ها در این زمینه پا را از دایره اخلاق بیرون گذاشته و علیه جریان‌های سیاسی هر چه که دارند می‌بافند و مشخص است که کسی هم قصد برخورد با آنها را ندارد.

روحانی در 10 ماه مانده به انتخابات کار بسیار سختی را بر عهده دارد. در حالی که به‌نظر می‌رسد پس از آمدن میزان رکود به زیر 10درصد و تک‌رقمی شدن آن، باید به سراغ ایجاد اشتغال پایدار رفت و برای میلیو‌ن‌ها نفر بیکار متخصص و غیرمتخصص شغل ایجاد کرد، کشور گرفتار ناهنجاری‌هایی شده است که هدف اصلی آن به قهقرا بردن نهاد دولت و حاکمیت است. شواهد و قرائن متقن حکایت از آن دارد که در این حوزه شاهد برخی هنجارشکنی‌های خاص علیه دولت هستیم و چون برخلاف نظر برخی از وزرا و معاونان دولت آقای روحانی که اصلاح‌طلبان را در رای‌آوری وی دخیل نمی‌دانند، معتقد هستیم که اگر این‌بار هم اصلاح‌طلبان پای کار نیایند، چیزی به اسم اعتدال وجود ندارد که پشتوانه روحانی قرار بگیرد، بنابراین از هم‌اکنون ماشین تخریب دو سر علیه اصلاح‌طلبان شروع شده است.

یک سر تخریب اصلاح‌طلبان که قدیمی و کهنه است و یک سر دیگر آن دست خود دولتی‌ها به‌خصوص نزدیکان آقای روحانی است که با سخنان خود در جمع‌های خصوصی و همچنین نابود کردن جریان اصلاح‌طلبی به جرم سهم‌خواهی تلاش داشته و دارند که با دور کردن اصلاح‌طلبان از دولت، شکست رئیس آن در انتخابات آینده را رقم بزنند. مشخص است که به دلیل پاره‌ای اقدامات صورت گرفته و انتظاراتی که جریان قدرتمند و مردمی اصلاحات از آقای روحانی داشته، دلخوری‌هایی وجود دارد، اما این دلخوری‌ها در ماه‌های آینده باید به‌گونه‌ای برطرف شود تا تندروها بار دیگر اداره کشور را به دست نگیرند.
دولت در فرصت باقیمانده باید از همه ظرفیت‌های خود برای بهبود شرایط کسب و کار در کشور و دور شدن از حاشیه‌ها استفاده کند و با نگاه مردم‌دارانه به سراغ اقشار مختلف بیاید نه اینکه اجازه دهد برخی از مدیرانش با حالتی طلبکارانه و قلدرمآبانه با مردم برخورد کنند و کشور را ارث پدری خود فرض کنند. ما مسائل مختلف را به مسوولان ارشد کشوری تا سطح معاون اول، برخی از دیگر معاونان، مشاوران و وزرای دولت منتقل می‌کنیم و این انتقال را هم جزو وظیفه ذاتی خود می‌دانیم چرا که دولت را برخواسته از رای خود می‌دانیم و به همین علت باید آن را در جریان امور قرار دهیم.
از این‌رو، به‌نظر می‌رسد روند تخریب دولت و به موازات آن اصلاح‌طلبان در کل کشور و استان بوشهر روندی شدیدتر به‌خود بگیرد و همه برای چنین روزهای آماده باشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: