bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
هفته گذشته در یکی از کانال‌های تلگرامی کلیپی کوتاه توجهم را جلب کرد، کلیپی که باعنوان توهین حسن عباسی به ارتش در دو دقیقه قرار گرفته بود. کلیپ را دیدم و شاید باید مانند خیلی‌ها تعجب می‌کردم، اما هیچ تعجبی وجود نداشت.
کریم جعفری: هفته گذشته در یکی از کانال‌های تلگرامی کلیپی کوتاه توجهم را جلب کرد، کلیپی که باعنوان توهین حسن عباسی به ارتش در دو دقیقه قرار گرفته بود. کلیپ را دیدم و شاید باید مانند خیلی‌ها تعجب می‌کردم، اما هیچ تعجبی وجود نداشت. به‌عنوان یک روزنامه‌نگار که فضای رسمی، غیررسمی و زیر پوست تحولات را در حد و اندازه خودم می‌دانم، آنچه این فرد گفت، عجیب و دور از انتظار نبود.
آنچه این فرد می‌گوید، مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه مربوط به نزدیک به دو دهه است که با حمایت و کمک‌ برخی‌ها، به‌خصوص صدا و سیما در حال شهرت‌طلبی با حرف‌های بی‌ارزش خود است. قرار هم نیست در این‌جا به چرایی حرف‌های وی بپردازم، اما به‌عنوان یک ایرانی که ارتش کشورم که در هزاره‌هایی که امثال عباسی و کسانی که درس تاریخ را تنها 1400 خوانده‌اند، از این آب و خاک دفاع کرده، وظیفه دارم چند خطی بنویسم.

ارتش با درایت امام خمینی (ره) حفظ شد، ارتشی که چشم و گوش شاه بود و اگر می‌خواست در مقابل انقلاب مردم بایستد، پیروزی‌ای در کار نبود. ارتشی که بخش عمده‌ای از بودجه کشور را می‌بلعید و افسران و ژنرال‌های آن بهترین زندگی را داشتند، بهترین امکانات برایشان فراهم بود، اما آنها تغییر مسیر داده و برای عزب ایران، به انقلاب پیوستند. ارتشی که با تجهیزات پیشرفته غربی در حالی که منافقان فریاد انحلال آن را سر می‌دادند وارد جنگ شد و هشت سال جانانه جنگید و هیچ ادعایی هم نکرد، نه سهم‌خواهی کرد و نه پول خواست. فقط و فقط وظیفه‌اش را انجام دهد. 
وقتی که هیچ نیروی سازمان‌یافته‌ای در کشور نبود این ارتش ایران بود که یک ساعت پس از تجاوز ارتش بعث پاسخ محکمی به بعثی‌ها داد، در هوا و دریا و زمین ایستادگی کرد، حصر آبادان، فتح بستان و خرمشهر بدون حضور ارتش میسر نبود. در مرزهای اردن 48 جنگنده عراقی را روی زمین نابود کرد، 24ساعت بر فراز خلیج‌فارس از خارگ و تاسیسات نفتی آن مراقبت کرد و در دریا هزاران کشتی را به سمت بنادر همراهی کرد تا مبادا به مایحتاج مردم آسیبی وارد شود.
برخی‌ها می‌گویند با دست خالی با عراق جنگیدیم، انگار فقط خودشان بوده‌اند، اما بیش از 450 جنگنده عراقی را چه کسی سرنگون کرد، روز هفتم آذرماه چه کسانی نیروی دریایی عراق را به قعر خلیج‌فارس فرستادند؟ در عملیات خیبر و بدر و والفجر8 و کربلای5، توپخانه، بالگرد، حمایت پدافندی و هوایی چه کسی بود که مانع از غلبه بعثی‌ها شد؟ چه کسی خودش را به قلب بغداد زد تا نشست کذایی کنفرانس اسلامی برگزار نشود؟

ارتش امروز هم مردانه ایستاده است. چه نیروی وقتی که داعش شهرهای عراق را یکی پس از دیگری اشغال می‌کرد به سمت مرزهای ایران می‌آمد، در مقابل آنها ایستاد و در سه شبانه روز بیش از 1200 بار آنها را بمباران کرد که سازمان رزم آنها از هم پاشید؟ اگر حسن عباسی و کسانی که از او حمایت می‌کنند می‌خواهند چشم‌شان را ببندند، می‌توانند اما ما مردم ایران فراموش نمی‌کنیم که ارتش ایران امروز با چه وضعی دارد از خاک کشور دفاع می‌کند و اجازه نخواهیم داد افراد بی‌سواد و نادانی به این شکل به افتخار یک ملت که ارتش آن باشد توهین کنند. ارتش به کوری چشم خیلی‌ها تا ابد باقی خواهد ماند، چون منظم است، چون عاقل است، چون با سرشت مردم در ارتباط است و به‌هیچ عنوان هم در سیاست دخالت نخواهد کرد، وظیفه‌اش تو دهنی زدن به دشمنان ایران است و در این کار هم خبره است. 
ما از ارتش ایران با تمام وجود حمایت کرده و توهین به نهاد ملی و مردمی را به‌شدت محکوم می‌کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: