bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۴
مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو روغن غیر مجاز " پومیس " را معرفی نمود و از مردم خواست آنرا خریداری نکنند.
بامداد24: مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  روغن غیر مجاز " پومیس " را معرفی نمود و از مردم خواست آنرا خریداری نکنند.

 به گزارش بامداد24 از سازمان غذا و دارو، دکتر هدایت در خصوص روغن غیر مجاز " پومیس " گفت: یکی از بدترین نوع روغنها در فرایند تهیه روغن زیتون، روغن استخراج شده از تفاله زیتون می باشد و طرز تهیه آن نیز بدین صورت است که باقی مانده حاصل از تفاله زیتون که هنوز دارای مقداری روغن می باشد، را با هگزان فراوان و حرارت زیاد استخراج می نمایند  و تحت عنوان روغن حاصل از تفاله زیتون یا پومیس(pomace) بفروش می رسانند.

وی همچنین با اشاره به اسامی سانسا (Sansa ) به زبان ایتالیایی و یا اروخ (Oruj ) به زبان اسپانیایی  به عنوان دیگر نامهای این روغنها اظهار داشت: خرید و فروش  این محصول تحت هر نامی ممنوع بوده و بازرسین سازمان غذا و دارو و دانشگاهها موظف به جمع آوری این فراورده غیر مجاز از سطح عرضه می باشند.

 دکتر حسینی با بیان اینکه از نظر ضوابط سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد این روغن  غیر قابل مصرف خوراکی بوده و عموما از مبادی غیر مجاز  وارد کشور می شود  افزود:  مصرف کنند گان باید نسبت به مضرات استفاده از این فراورده آگاه باشند و در هر بسته بندی که به  یکی از نامهای مذکور برخوردند از خرید آن اجتناب نموده و موضوع را به نزدیکترین معاونت غذا و دارو دانشگاههای سراسر کشور یا سامانه 1490 اطلاع دهند.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در انتها توصیه کرد: مردم در هنگام خرید روغن به اطلاعات درج شده بر  روی بسته بندی اعم از تاریخ تولید و انقضا و نام و مشخصات شرکت واردکننده ، شماره پروانه بهداشتی  و نام کشور تولید کننده  دقت نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: