bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
از روز یک‌شنبه هفته گذشته و تقریبا چهار روز پس از تکمیل محاصره شهر راهبردی حلب توسط نیروهای متحد، تروریست‌های حاضر در سوریه که از همه لحاظ با هم سر جنگ و دعوا دارند و...

از روز یک‌شنبه هفته گذشته و تقریبا چهار روز پس از تکمیل محاصره شهر راهبردی حلب توسط نیروهای متحد، تروریست‌های حاضر در سوریه که از همه لحاظ با هم سر جنگ و دعوا دارند و اگر بیکار شوند سر همدیگر را می‌تراشند و از قتل و غارت و تکفیر هم ابایی ندارند، زیر یک سقف گرد هم آمدند تا یکی از عجیب‌ترین نبردهای چند ساله گذشته حلب را شکل دهند. آنها با هدف شکستن محاصره برقرار شده در حلب، از محور جنوب غربی این شهر که پیش از این هم به لحاظ ضعف بنیه دفاعی امتحان شده بود، وارد عمل شدند. 

نتیجه این حمله که نزدیک به یک هفته زمان برد و در آن هزاران تروریست کشته و زخمی شدند، مشخص بود، محاصره شهر از محور آکادمی توپخانه شکسته شد و تروریست‌ها موفق شدند در محوری به عرض 500 متر وارد محله متراکم الراموسه شوند و به هم دست دهند. این اتفاق، به سادگی روی نداد و مشخص بود که جمع کردن 23 گروهک با افکار مختلف که هر کدام در منطقه‌ای که در کنترل دارد یک خلافت کوچک راه انداخته، از عهده یک فرمانده برتر بر می‌آید. این حمله با مشارکت عمده برخی از گروهک‌های مورد حمایت امریکا مانند جبهه الشامیه، نورالدین الزنکی، فرقه 13 در قالب ارتش آزاد، هدایت دو گروه بزرگ‌تر جبهه النصره و احرارالشام و تروریست‌های چینی، چجنی، ازبک و خارجی به‌عنوان راس حمله شکل گرفت.

آنچه مشخص است، این حمله نیاز به هماهنگی بسیار زیادی در همه عرصه‌ها داشت. این هماهنگی به صورت عمده توسط دو کشور قطر و ترکیه صورت گرفت که البته حمایت و مشارکت دقیق و نزدیک امریکایی‌ها و سعودی‌ها صورت گرفت.
در این میان اما نکته‌ای مهم قابل مشاهده است و آن هم حضور فعال ترک‌ها است. ترکیه باوجود وقوع یک کودتای نافرجام، توانسته است سازمان خود را پیدا کند و در مهمترین حوزه سیاست خارجی خود که همان مساله سوریه باشد، بار دیگر فعالیت شدیدی داشته باشد. رجب‌ طیب اردوغان قرار است امروز پس از شش ما قطع رابطه و اختلافات سنگین با روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند تا مسائل مختلف از جمله سوریه را با وی در میان بگذارد. از این‌رو، وی تلاش داشت تا با دست پر سر میز مذاکره حاضر شود و از این‌رو به تروریست‌های چینی که بیش از یک دهه است از ترکستان شرقی فرار کرده و در ترکیه سکنی گزیده‌اند – مانند تروریست‌های چچنی و داغستانی – و چند سالی است در قالب «حزب ترکستانی برای کمک به اهل شام» وارد سوریه شده‌اند دستور اکید و فوری داد که باید به هر شکل ممکن محاصره حلب شکسته شود تا شرایط برای مذاکره وی با پوتین در یک موقعیت برابر مهیا باشد.

این دستور بود که باعث شد تا تروریست‌های چینی، ازبک، چچنی و ترک با هجوم‌های متوالی و انتحار جمعی که نزدیک به یک هزار کشته از آنها بر جای گذاشت، دیواره‌های حلب را پشت سر گذاشته و با عبور از دانشکده توپخانه وارد محله الراموسه شوند. با این وجود اخبار موجود از آن حکایت دارد که اردوغان نمی‌تواند چندان بر این برگ برنده تاکید کند و دیر یا زود بار دیگر محاصره برقرار خواهد شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: