bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
وزیر، معاونان و برخی از مدیران وزارت اطلاعات روز گذشته به دیدار با رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا رفتند تا ضمن دریافت آخرین رهنمودها، از طرف عالی‌ترین مقام در جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌ها و هوشیاری در برابر توطئه دشمنان برای ناامن‌سازی کشور تقدیر شوند.
کریم جعفری:
وزیر، معاونان و برخی از مدیران وزارت اطلاعات روز گذشته به دیدار با رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا رفتند تا ضمن دریافت آخرین رهنمودها، از طرف عالی‌ترین مقام در جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌ها و هوشیاری در برابر توطئه دشمنان برای ناامن‌سازی کشور تقدیر شوند.
هر چند به دلیل برخی محدودیت‌ها از این نشست خبر چندانی به بیرون درز نکرد، اما چند خطی هم که خبری شده حکایت از آن دارد که رهبری در حوزه اطلاعاتی و امنیتی تاکید ویژه‌ای بر عنصر ایمان به‌عنوان محور اصلی حفظ دستاوردهای انقلاب و پاسداری از داشته‌های کشور در حوزه‌های مختلف داشته‌اند. با این حال، آنهایی که امروز در ایران به‌عنوان یک جزیره امن در دریای ناامنی‌های آسیای جنوب‌غربی به‌سر می‌برند به‌خوبی از این مساله آگاه هستند این امنیت به سادگی به دست نیامده است. 
نگاهی به محیط پیرامونی ما نشان می‌دهد که دشمنان مانند شغال‌های گرسنه هر روز توله‌های خود را برای خرابکاری در کشور راهی مناطق مختلف ایران می‌کنند، اما با توجه به اشراف منطقی که در این حوزه‌ها وجود دارد، این فرستاده‌ها چندان در کار خود موفق نبوده‌اند. مجموعه وزارت اطلاعات به‌عنوان اصلی‌ترین و عالی‌ترین نهاد امنیتی – اطلاعاتی در در کشور، علاوه بر تامین امنیت جانی و مبارزه با سازمان‌های بدنهاد اطلاعاتی منطقه‌ای و بین‌المللی، وظایف مهم و شاخص دیگری هم دارد که به دلیل پاره‌ای مسائل این وظایف چندان روشنگری نمی‌شود.

به دلیل ذات این نهاد و اشرافی که بر همه مسائل و شئونات کشور دارد، همواره در امور مختلف دخیل است. این دخالت که البته با اجازه قانون‌ صورت گرفته و می‌گیرد، یک خروجی مهم دارد و آن نیز امن کردن همه مسیرهای منتهی به شکوفایی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی تفریحی و ورزشی است. نوع نگاه این مجموعه به حوزه‌های مختلف کشوری، تامین امنیت همگانی است. هر فردی که بخواهد این امنیت در همه مختصات تعریف شده آن را زیر پا بگذارد، با او برخورد خواهد شد و این نوع نگاه شاید خوشایند برخی نباشد. اما واضح است که مسوولان امنیتی نه در ایران، بلکه در همه جهان بر این مساله تاکید دارند که باید امنیت عمومی و همگانی در همه امور حفظ شود.
به‌عنوان مثال همین چند وقت پیش بود که وزیر محترم اطلاعات گزاره‌هایی را مطرح کرد که نشان می‌داد دغدغه‌های مهمی در وزارت اطلاعات مطرح است که شاید مهمترین آن، مساله توسعه اقتصادی کشور و مبحث اقتصاد مقاومتی است. نقشی که این نهاد می‌تواند در مبارزه با فساد برای رسیدن به روح مطلوب در نظامی با ماهیت اسلامی ایفا کند بسیار پررنگ و جامع است و این انتظار همواره وجود داشته و دارد که این نهاد بتواند با مفسدان اقتصادی مبارزه، دست رانت‌خواران را کوتاه و برای رشد و توسعه کشور محیط را برای سرمایه‌گذاری امن مهیا کند.
به‌عنوان روزنامه بامداد جنوب باید از زحمات سربازان بی‌نام و نشان وطن در سراسر ایران بزرگ تشکر و قدردانی کنیم. جا دارد که به همین عنوان از زحمات این دوستان و همراهان که همواره نگاه مثبتی در استان به حوزه اطلاع‌رسانی شفاف و قانونمند داشته‌اند نیز تشکر و قدردانی کنیم و از حمایت‌هایی که در این حوزه از اصحاب قلم واقعی به عمل می‌آورند تشکر ویژه داشته باشیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: