bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
سال 1385 در روزنامه اعتماد ملی علاوه بر آن‌که دبیر سرویس تاریخ بودم، خبرنگار سرویس بین‌الملل هم بودم. روزنامه تقریبا پنج ماهی بود که شروع به کار کرده بود و...
کریم جعفری:
سال 1385 در روزنامه اعتماد ملی علاوه بر آن‌که دبیر سرویس تاریخ بودم، خبرنگار سرویس بین‌الملل هم بودم. روزنامه تقریبا پنج ماهی بود که شروع به کار کرده بود و آمدن احمدی‌نژاد بسیاری از مدیران دولت سیدمحمد خاتمی را آواره کرده بود و هر روز میزبان عده‌ای از آنها در روزنامه بودیم. این روزها ادامه داشت تا آن‌که در تیرماه همان سال خبر اسارت دو نظامی صهیونیستی در رسانه‌های خبری منتشر شد. این خبر جرقه‌ای بود تا به مدت 33 روز به‌صورت شبانه‌روزی اخبار نبرد بی‌سابقه رژیم صهیونیستی  علیه مردم و مقاومت لبنان شکل بگیرد. روز دوم بود آقای موسوی لاری هم در روزنامه بودند، گزارشی خواستند و این‌که سرانجام جنگ چه خواهد شد این بخش دوم خیلی مهم بود. پاسخم ساده بود، اسرائیل شکسته خواهد شد! در مورد چرایی این پاسخ دلایلم بسیار بود، چراکه از آنچه مقاومت برای چنین روزی پس‌انداز کرده بود، اطلاع نسبی داشتم و با همین اندک به چنین نتیجه‌ای می‌رسیدم. خیلی از دوستان آن روزها عیب و ایراد می‌گرفتند که مقاومت شکست خواهد خورد، چراکه ماشین جنگی مهاجم بسیار قدرتمند و سهمگین بود. 

سال‌ها از آن روز می‌گذرد، یک دهه زمان خوبی برای نتیجه‌گیری در این زمینه‌ است. هر چند مقاومت اسلامی انتظار چنین حمله‌ای را نداشت اما آن اندازه آمادگی داشت که بتواند مقابله خوبی کند و با متوقف کردن ماشین جنگی ارتش رژیم صهیونیستی شگفتی مهمی را در تاریخ آسیای جنوب غربی و جنگ‌های اعراب و اسرائیل بر جای بگذارد. این برای نخستین بار بود که صهیونیست‌ها در جنگ با اعراب با وجود قدرت بسیار شکست خوردند، آنها در سایر جنگ‌ها به‌صورت همزمان با چند کشور عربی می‌جنگیدند اما در مرزهای لبنان با گروهی از جوانان با ایمان و انگیزه شیعه لبنانی وارد جنگ شدند که نه نیروی هوایی داشتند، نه دریایی و نه توپخانه و پدافند مهمی. 
این نخستین جنگی بود که در طول تاریخ تشکیل این رژیم در آن ارتش خبری، متحمل ‌شکست می‌شد. آن روزها گاندولیز ارایس به‌عنوان وزیر امور خارجه امریکا خبر از تولد خاورمیانه جدیدی داد که حاصل شهادت صدها زن و کودک لبنانی بود. ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ بیش از 250 کشته و 600 زخمی داد‌. یک جنگنده و دو بالگرد آن منهدم شد، 90 تانک مرکاوا و چندین بلدوزر و نفر‌بر آن از بین رفت و تولد خاورمیانه جدید پشت دیوارهای هارون‌الراس، بنت‌الجبیل، وادی سلوقی، وادی‌حجیر به فراموشی سپرده شد. پس لرزه‌های این جنگ‌ها یهود اولرت نخست‌وزیر موقت این رژیم را برای همیشه از صحنه سیاسی خارج کرد و از سوی دیگر بر اساس گزارش دادگاه وینو گراد ارتش این رژیم آن اندازه هم بزرگ و آماده نبود و این تجربه را بعدها فلسطینی‌ها در جنگ‌های هشت روزه و 22 روزه غزه هم تمرین کردند. 

مقاومت اسلامی اکنون قدرتمند‌تر است، بیش از یکصد هزار موشک دارد که تنوع بسیاری دارند و بسیار هم دقیق می‌زنند، در حوزه آموزش هم حضور سه ساله در جنگ سوریه رزمندگان را آبدیده‌تر کرده است و رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند که نمی‌توانند به‌سادگی به لبنان حمله کنند، چراکه این‌بار به جای یک میلیون نفر، همه ساکنان فلسطین اشغالی فرار خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: