bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
در هنگامه انتخابات و پس از آن در گزارش‌ها و یادداشت‌های مختلف نکاتی چند را به‌عنوان راهکار خدمت نمایندگان راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم، راهکارهایی که ...
کریم جعفری:
در هنگامه انتخابات و پس از آن در گزارش‌ها و یادداشت‌های مختلف نکاتی چند را به‌عنوان راهکار خدمت نمایندگان راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم، راهکارهایی که علاوه بر تجربه شخصی به‌عنوان کارشناس پنج ساله مرکز پژوهش‌های مجلس، به دلیل شغل روزنامه‌نگاری و در میان مردم بودن می‌توانست راهگشا باشد.
به پاره‌ای دلایل به دوستان روزنامه گفته‌ایم که در حوزه نمایندگان استان فعلا مراقبت کنند و کمتر ورودی داشته باشند و اگر این نمایندگان موفق به ارائه راهکاری قوی شدند و مسیری صحیح را توانستند تعریف کنند، ما از آنها حمایت می‌کنیم اما در طول این چند ماه کمتر چیزی را ملاحظه کرده‌ایم و اگر روند به همین شکل باشد در چهار سال آینده هم چیزی دست مردم را نخواهد گرفت.

به یکی از نمایندگان دوره نهم مجلس به صورت خصوصی نکاتی را گفته و از وی خواستم شیوه‌اش را اصلاح کند اما او به دلیل ملاحظه‌های سیاسی با موانع بسیاری برخورد کرد که باعث شد تا در حوزه انتخابیه‌اش باوجود تلاش‌های بسیار راه به جایی نبرد. درست است که نماینده قدرت بسیاری دارد و هر بلایی که می‌خواهد می‌تواند بر سر وزیر و دولت در بیاورد، اما دولت هم آن اندازه توانایی و قدرت دارد که به تلافی حرف‌های نمایندگان کمترین محل را هم به آنها نگذارد و هیچ بودجه‌ای هم به حوزه انتخابیه آنها تخصیص ندهد، حالا آقای نماینده می‌خواهد شکم خودش را هم پاره کند راه به جایی نخواهد برد.
در سفری که به تهران داشتم و در حضور برخی از دوستان سیاسی و مطلع، آنها از یکی دو نفر از نمایندگان استان به شدت گلایه داشتند و می‌گفتند که بر خلاف باور ما، این دو دوست عزیز و وکلای بوشهری قافیه را برعکس خوانده‌اند. آنها از اینکه نمایندگان در محافل خصوصی حرف‌هایی را می‌زنند که درست خلافش را در محافل عمومی می‌زنند ناراحت بود و معتقد بودند که روراستی یکی از ویژگی‌های بارز نمایندگان می‌تواند باشد.
یکی دیگر از دوستان در یکی از وزارتخانه هم تعریف می‌کرد که یکی از نمایندگان شما به وزیر ما با تحکم پیامک داده که.... حالا بماند که محتوای پیامک چه بوده، اما مسلم است که آقای نماینده کمترین توجهی به روابط سیاسی، کاری و دیپلماتیک نداشته و آن اندازه به خود غرّه شده که چنین پیامکی داده است و جالب است بدانید که یکی از دلایلی که این آقای وزیر هم به استان ما نیامد همین رفتار آقای نماینده بود که باعث شد تا او سفرش را به تاخیر بیندازد.

بار دیگر از نمایندگان می‌خواهیم با تحکم با وزرا صحبت نکنند، رعایت بسیاری از مسائل مهم است، تکبر، غرور بی‌جا و نفهمیدن جایگاه باعث می‌شود که دود این رفتارها بیشتر از همه به چشم مردم استان برود، شما چهار نماینده در مجلس هستید که همدیگر را هم به زحمت قبول دارید چه برسد اینکه در صحن علنی بخواهید اجماعی در حوزه دیدگاه و نظرات خودتان ایجاد کنید. توصیه می‌کنم که حتما و حتما مشاورانی عاقل، امین، آگاه و دانا برای خود انتخاب کرده و پیش از آنکه صحبتی در هر موردی کنید با این مشاوران گفت‌وگو کنید و سنجیده آینده‌نگرانه صحبت کنید تا نه جایگاه خودتان را میان مردم خراب کنید و نه جایگاه استان را در مجلس شورای اسلامی. 

نام:
ایمیل:
* نظر: