bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
کریم جعفری:
قرار است امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی و برخی از مسوولان کشوری و همچنین تعدادی از مسوولان سیاسی و اقتصادی جمهوری فدراسیون روسیه، کلنگ دو نیروگاه جدید هسته‌ای در بوشهر زده شود. این اتفاقی مهم، راهبردی و آینده ساز است که اگر درست به آن نگریسته شود و بایسته‌های آن در نظر گرفته شود، سودی چندجانبه خواهد داشت.
روس‌ها به این طرح‌ها نگاهی اقتصادی دارند و اکنون هم با بعدی سیاسی وارد گود شده‌اند، اما پر واضح است که در کشور ما علاوه بر آنکه این دو نگاه با قدرت ادامه دارد، یک نگاه دیگر نیز بر آن مترتب است که باید در آن دقت و غور بسیاری شود. نیروگاه اتمی درست چهار دهه است که مهمان بوشهری‌ها است، چه آن روزها که به‌عنوان شرکت آلمانی قرار بود با هر راکتور خود 1300 مگاوات برق تولید کند و با حضور هزاران نیروی کار، تقریبا بیکاری را در محیط پیرامونی خود به رقم بسیار ناچیزی رساند و عملا باعث بزرگ شدن بندر بوشهر شد و چه امروز که با دقیق‌ترین نکات امنیتی تلاش می‌شود تا راکتورهای دوم و سوم نیز در جوار بوشهر احداث شود.

ما این اقدام دولت را به فال نیک می‌گیریم و مانند ده‌ها پروژه ملی دیگر که بارش برای ما بوشهری‌ها است، این بار را هم بر دوش گرفته و امیدواریم آنچه به‌عنوان خروجی در نظر گرفته می‌شود نیز نصیب مردم این شهر و استان شود. دو سالی است که استانداری بوشهر مدام از توافق برای آموزش چهار هزار نیروی متخصص با همکاری نیروگاه و فنی و حرفه‌ای می‌دهد و نمی‌دانم این نیروها از اجنه هستند که از هر کس که می‌پرسیم، خبری ندارد یا اینکه آموزش دیده‌اند و گفته‌اند حرف نزنید. 
تنها درخواستی که ما از مسوولان داشته و داریم و انتظار هم داریم که به آن عمل کنند، انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود است. حال این مسوولیت‌های اجتماعی چه تعاریفی دارد، بماند. ما در بوشهر بابت حضور صنایع مختلف دچار مشکلات فراوانی هستیم، سالانه بیش از 150هزار میلیارتومان از منابع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، دریا، گمرک، مالیات و... از مبدا این استان وارد خزانه می‌شود و ما خواستار احقاق حق دو درصدی خود از این منابع هستیم. هر چند این پول را نباید دست مدیران کم‌دانش و بی‌سواد داد تا بیابان را آسفالت کنند و از ایجاد اشتغال بپرهیزند، اما انتظار داریم که این اتفاق روی دهد.
نکته بعد که دو روزی است در فضای مجازی صدا و کرده و آقایان با نوشته‌های فیس‌بوکی خود می‌خواهند آن را به اسم خود سند بزنند، مساله تعیین‌ تکلیف دو روستای هلیله و بندرگاه در کنار نیروگاه اتمی بوشهر است. آقایان پیام صادر کرده‌اند که مشکل 40ساله حل شد، تاجایی که ماخواندیم، هیچ مشکلی حل نشده و عزیزان تهران‌نشین که قرار است فردا بیایند و کلنگ بزنند، برای رفع مسوولیت و اینکه مردم را ساکت کنند به نماینده حرف‌گوش کن خود در بوشهر گفته‌اند که برو بنویس که مشکل حل شده و حتی حرکت دست وزیر کشور را هم برای تایید و تاکید، ذکر کن. قابل توجه آقایان اینکه هیچ خروجی وجود ندارد و اگر آنچه گفته‌اند و در این نوشته فیس‌بوکی آمده سندیت دارد، لطفا متن تعهدنامه‌ای که امضا شده است را در اختیار مردم بگذارید. 

از شما تقاضا دارم به‌اندازه‌ای که بله‌قربان‌گوی تهرانی‌ها هستید، همین اندازه هم راستگو باشید، زمان همه مسائل را مشخص خواهد کرد، اینکه چه کسی راست گفته و چه کسی دروغ. البته ما امیدواریم دستکم در این یک مورد و برای یک بار هم که شده خبری درست و منطقی به مردم داده باشید تا دستکم آبرویی از دولت نرود چرا که در طول این سه سال، دیگر آبرویی برای دولت تدبیر و امید در بوشهر نمانده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: