bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر تقویت می‌شوند.
فتح‌الله حقیقی، یکشنبه‌شب در نشست اتاق فکر استان بوشهر اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تاکید ویژه‌ای بر استفاده از جوانان در موقعیت‌های مختلف دارد و در استان بوشهر نیز تلاش شده تا شاهد استفاده مناسب از جوانان باشیم.

وی از اجرای طرح امید اجتماعی جوانان در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: جوانان فعال مدنی به عنوان جامعه هدف اجرای طرح امید اجتماعی محسوب می‌شوند و سازمان‌های مردم‌نهاد مجری این طرح‌ هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از همکاری دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: طرح امید اجتماعی جوانان استان بوشهر با هدف افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت فعال جوانان در جامعه اجرا می‌شود.

وی به نقش بسیار مهم سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: دولت یازدهم تاکید ویژه‌ای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد دارد و ما نیز در استان بوشهر از این سازمان‌ها استفاده خواهیم کرد.

حقیقی با اشاره به تاکید این طرح بر استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان، بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در افزایش مشارکت‌های اجتماعی دارند و باید زمینه تقویت سازمان‌های مردم نهاد استان فراهم شود.

 ۱۰ درصد جمعیت استان بوشهر ورزشکار هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز در این نشست از تلاش برای افزایش نشاط و شادابی در جامعه و به ویژه در بین جوانان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا برنامه‌های مختلف ویژه جوانان در سطح استان برگزار شود و از جوانان به خوبی در این برنامه‌ها استفاده شود.

احمد بهروزیان‌فرد به جمعیت جوان استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر دارای ۳۷۵ هزار نفر در قشر جوان است که در سطح کشور دارای بیشترین درصد جمعیت جوان است.

وی جوان بودن استان را ظرفیت و پتانسیلی مناسب برای توسعه استان دانست و اضافه کرد: اجرای طرح امید اجتماعی در استان بوشهر می‌تواند نقش مهمی در افزایش نشاط و شادابی در جامعه داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰ درصد از ورزشکاران استان ورزشکار هستند، اضافه کرد: در سطح استان ۵۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و ۴۸ هزار ورزشکار غیر سازمانی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک سمن فعال است، خاطرنشان کرد: ایجاد و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش داریم تا از فعالیت این سمن‌ها حمایت کنیم.

تحصیل ۲۶۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در استان بوشهر

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر نیز در این نشست به جمعیت جوان استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از جمعیت استان بوشهر را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند که بیش از ۲۵ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

سید اسماعیل موسوی در ادامه از تحصیل ۸۰ هزار دانشجو در ۵۶ واحد دانشگاهی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: ۱۸ درصد از جمعیت استان بوشهر معادن ۱۸۰ هزار نفر نیز دانش آموز هستند.

ایجاد نشاط اجتماعی سالم در استان

مشاور استاندار بوشهر در امور جوانان در این نشست با بیان اینکه اجرای طرح امید اجتماعی جوانان در استان بوشهر باعث افزایش قابلیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد می‌شود، بیان کرد: از مهمترین دستاوردهای این طرح می‌توان به تشویق جوانان برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگ و اجتماعی اشاره کرد.

یونس قیصی‌زاده به راه‌اندازی کانون‌های توسعه در سطح همه شهرستان‌های استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: این کانون‌ها با مشارکت جوانان و فعالان مدنی در شرف راه‌اندازی است و چندین کانون در حال ثبت است.

وی ایجاد و تقویت سمن‌ها را به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های استان بوشهر عنوان کرد و افزود: کارگاه‌های تخصصی آموزشی با موضوعات اجتماعی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار بوشهر در امور جوانان از تلاش ویژه برای ایجاد نشاط اجتماعی سالم در استان بوشهر خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای پویایی جامعه استفاده خواهیم کرد و جوانان در این راستا نقش مهمی خواهند داشت.

اجرای برنامه‌های آموزش اجتماعی

حسین اسدی‌راد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر نیز در این نشست از ارائه و اجرای طرح‌های آموزشی مختلف در سطح استان بوشهر خبر داد و گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش زندگی سالم در قالب این برنامه‌های آموزشی ارائه می‌شود.

فاطمه دهقانی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز اظهار داشت: این دفتر آمادگی کاملی برای مشارکت در اجرای طرح امید اجتماعی در استان بوشهر دارد تا زمینه افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: