bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: شش موافقت‎نامه اصولی برای ایجاد هتل در استان بوشهر داریم که از این تعداد دو مورد مربوط به شهر بوشهر است.
محمدابراهیم فروزانی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات مناطق گردشگری استان بوشهر با اشاره به شش مورد مجموعه توریستی، پنج رستوران و دو کشتی تفریحی بیان داشت: یک هتل، یک مهمان‌پذیر، سه رستوران و چهار دفتر خدمات مسافرتی در استان بوشهر به بهره‎برداری رسیده است.

وی با اشاره به توزیع 24 میلیارد تومان اعتبار در بخش فرهنگ و هنر در سال گذشته تصریح کرد: به‌منظور تسریع در تکمیل و افتتاح پروژه‎های گردشگری، انتظار داریم اعتباراتی که مربوط به گردشگری است، به‌طور مستقیم برای پروژه‎های این بخش هزینه شود.

فروزانی در ارتباط با اقدامات انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی در استان بوشهر گفت: سال گذشته یک هزار و 100 نفر در سطح شهرستان‎ها به‌صورت رایگان آموزش دیدند و 72 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به ارزش سه میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک‎های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‎ای که با صندوق کارآفرین امید داشتیم، 6 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به کارگاه‎های فعال صنایع‌دستی پرداخت شد.

فروزانی با اشاره صدور 54 پروانه تولیدی گفت: سال گذشته 200 هزار دلار صادرات صنایع‌دستی از استان داشته‏‌ایم، موفق شدیم در 29 نمایشگاه صنایع‌دستی در سطح کشور شرکت کنیم ضمن اینکه در نوروز امسال 11 بازارچه فروش تولیدات صنایع‌دستی برپا شد.

وی اظهار کرد: برای پیگیری بهتر و تسهیل و تسریع در انجام امور دستور داده شود متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان‎ها از طریق بخشداری‎ها و دهیاری‎ها به این اداره‌کل معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در بخش ستاد خدمات سفر نوروزی در سطح کشور رتبه سوم، در درون سازمان میراث فرهنگی رتبه دوم و در جذب و پذیرش گردشگر در نوروز امسال رتبه سوم را کسب کردیم.

فروزانی یادآور شد: همچنین استان بوشهر موفق شد در نخستین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته رتبه اول را کسب کند.
 
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: