bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
رئیس ستاد روحانی در انتخابات 92 در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب؛
چند صباحی است که بحث‌های حاشیه‌ای میان سران قوا در صدر اخبار قرار گرفته است و با وجود آن‌که راهکارهای حل اختلافات میان قوا به روشنی در قانون اساسی و اصل یکصد و ده پیش‌بینی شده است اما گویی این مهم از سوی برخی نادیده گرفته می‌شود و رویدادهای مختلف نیز به سوژه‌ای ناب برای ادامه این بحث‌ها تبدیل می‌شوند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
چند صباحی است که بحث‌های حاشیه‌ای میان سران قوا در صدر اخبار قرار گرفته است و با وجود آن‌که راهکارهای حل اختلافات میان قوا به روشنی در قانون اساسی و اصل یکصد و ده پیش‌بینی شده است اما گویی این مهم از سوی برخی نادیده گرفته می‌شود و رویدادهای مختلف نیز به سوژه‌ای ناب برای ادامه این بحث‌ها تبدیل می‌شوند. پس از حاشیه‌هایی که پیرامون شماره حساب‌های متعدد دستگاه قضا مطرح شد، حساسیت‌هایی نیز پیرامون مسائل مالی به وجود آمد و کار را به جای کشاند که رئيس‌جمهور در توئيتر خود نوشت: «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند، در مقابل انتظار می‌رود قوه قضائیه نیز همه حساب‌های خود را روشن کند.» توئیتی که باعث شد برخی از مقامات از جمله حمید ابوطالبی،‌ معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از کاندیداهای انتخابات ۹۲ درخواست کند دخل و خرج‌های انتخاباتی‌شان را اعلام کنند. درخواستی که چالش شفاف‌سازی را به‌وجود آورد.

 اولین کسی که از این چالش اسقبال کرد ستاد سید محمدغرضی بود. مسوول ستاد انتخابات غرضی در سال ۹۲ در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره هزینه‌های انتخاباتی سال ۹۲ ستاد انتخاباتی سیدمحمد غرضی، گفت: در سال ۹۲ ستاد آقای غرضی ۵۹ میلیون تومان هزینه کرد و با تاکید بر این‌که همه هزینه‌های ستاد انتخاباتی آقای غرضی از منابع شخصی پرداخت شد، افزود: بسیار خوب است که همه‌چیز شفاف باشد و مشخص شود که در ستادهای مختلف چه کسانی هزینه کرده‌اند و دنبال چه منافعی بوده‌اند. این اتفاقات ما را بر آن داشت به‌منظور شفاف‌سازی به سراغ روسای ستادهای تبلغاتی برویم و پیرامون هزینه‌های ستاد‌های تبلغیاتی گفت‌وگو کنیم.
محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی که ریاست ستاد حسن روحانی در سال 92 را عهد دار بود در گفت‌وگو با بامداد جنوب، با استقبال از این گفت‌وگو و شفاف‌سازی پیرامون هزینه‌کردها، به تشریح وضعیت ستادها در استان بوشهر پرداخت و گفت: ما در بوشهر یک ستاد مرکزی مستقر در چهار راه باهنر و یک ستاد جوانان در خیابان سنگی و یک ستاد بانوان در خیابان سنگی داشتیم. در شهرستان‌ها نیز وضعیت به همین شکل بود یک ستاد مرکزی و یک ستاد بانوان فعالیت‌های تبلغیاتی را پیش می‌بردند.

سعادت با تاکید بر این‌که ستاد روحانی هزینه‌های جانبی نداشت و جایی که نیاز داشت من و دیگران از وسایل شخصی خود برای فعالیت بیشتر ستاد استفاده می‌کردیم، افزود: کل هزینه کرد ستاد آقای روحانی در بوشهر بیش از صد میلیون بود، حدودا می‌توان گفت 120 میلیون تومان در استان بوشهر هزینه شد. 
وی در پاسخ به این سوال که در مورد هزینه کردها و مبلغی که اعلام کرده‌اید صورت وضعیتی موجود است یا خیر، گفت: طبق آنچه که باید اتفاق می‌افتاد ما در سال 92 همه صورت وضعیت‌ها را به تهران ارسال کرده‌ایم. با این حال جای هیچ نگرانی نیست دکتر روحانی در آن زمان عملکرد شفافی داشتند اکنون نیز شفاف عمل خواهند کرد این بحث هم به پیشنهاد نزدیکان ایشان مطرح شده است. 

ما در تحریریه بامداد جنوب تلاش کردیم که روسای ستاد دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری 92 نیز گفت‌وگو کنیم اما دوستان از جمله رئیس ‌ستاد محمدباقر قالیباف در بوشهر که ستادهای آنچنانی نیز چه در مرکز و چه در شهرستان‌های بوشهر دائر کرده بودند، تمایلی به گفت‌وگو پیرامون هزینه کرد ستادهای انتخاباتی نداشتند. با این حال ما فرصت پاسخگوی را در اختیار ایشان و دیگر روسای ستادها قرار می‌دهیم. 
گفتنی است طبق اخبار جسته گریخته که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، محمدباقر قالیباف نزدیک به دو سه میلیارد تومان فقط در استان بوشهر هزینه کرده است هر چند ما نمی‌توانیم این خبر را تائید کنیم ولی این مساله برای این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری سال آینده می‌تواند مساله ساز شود، چراکه که استارت فعالیت‌های انتخاباتی را در نشریه‌های خود زده است تاکنون قدمی در راستای شفاف‌سازی؛ چه در مورد حاشیه‌های شهرداری تهران و چه در مورد ستادهای تبلیغاتی خود بر نداشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: