bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
لیست‌های انتخاباتی زیر ذره‌بین؛
بحث‌های فراوانی پیرامون لیست‌های انتخاباتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و دست به دست می‌چرخند، مطرح می‌شود. برخی لیست‌ها را واقعی نمی‌دانند؛ برخی با دیدن اسم‌شان در یک لیست انتخاباتی تعجب می‌کنند، برخی نیز معتقد هستند که...ی
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
بحث‌های فراوانی پیرامون لیست‌های انتخاباتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و دست به دست می‌چرخند، مطرح می‌شود. برخی لیست‌ها را واقعی نمی‌دانند؛ برخی با دیدن اسم‌شان در یک لیست انتخاباتی تعجب می‌کنند، برخی نیز معتقد هستند که در روزهای آینده افراد بیشتری احساس تکلیف کرده و به خیل عظیم ثبت نام‌کنندگان اضافه می‌شوند باید دید که در آینده نه چندان دور چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

حسن لاوری، فعال سیاسی و رسانه‌ای که برخی از لیست‌های انتخاباتی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است، در گفت‌وگو با بامداد جنوب، پیرامون لیست‌های انتخاباتی منتشر شده، گفت: لیست‌های انتخاباتی را بر اساس تحرکات و فعالیت و تلاش‌های مستقیم و غیر مستقیم افراد در جامعه و گاهی گفته و خواسته خود یا نزدیکان آنها که برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ما اعلام آمادگی کرده‌اند، را تنظیم و منتشر کرده‌ایم.
لاوری در ادامه با بیان این‌که این لیست‌ها کامل نیستند، یادآور شد: برخی از دوستان ترجیح می‌دهند در روزهای پایانی نامشان مطرح ‌شود. از سوی دیگر برخی نیز در حال حاضر مشتاق حضور هستند اما در روزهای پایانی منصرف می‌شوند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیست‌هایی که به‌تازگی منتشر شده است با لیست اصلاح‌طلبان ارتباط دارد یا خیر، گفت: نام‌هایی که در این لیست‌ها آمده است ارتباطی به لیست اصلاح طلبان ندارد و یک لیست مردمی و آزاد است.
لاوری تاکید کرد: جریان سیاسی اصلاح‌طلب در استان به دور از حاشیه‌ها با وحدت و انسجامی که لازمه امروز است انشاالله در زمانی مناسب لیستی قوی ارائه خواهند کرد، چراکه اصلاح‌طلبان مشارکت فعالی در انتخابات پیش رو خواهند داشت.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این جریان سیاسی افزود: در حال حاضر اقدامات ابتدایی و رایزنی‌ها انجام شده است ما نیز به‌زودی مشروح اقدامات را به اطلاع عموم خواهیم رساند. 
این فعال رسانه‌ای در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما در رابطه با انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر چیست و چند نفر ثبت نام خواهند کرد، گفت: پیش‌بینی من این است که تنها در شهر بوشهر نزدیک به 300 الی 400 نفر برای حضور در این پارلمان شهری ثبت نام خواهند کرد و به باور من این استقبال خوب است، چراکه نشان می‌دهد مردم به فکر عمران و آبادی شهر خود هستند و تمایل دارند در روند توسعه شهر خود شریک باشند. 

وی با بیان این‌که این مساله مشارکت در انتخابات را بالا خواهد برد، تصریح کرد: تعدد کاندیداها هر چقدر که خوب است اما انتخاب و تصمیم‌گیری را دشورا می‌کند.
اسدالله بهادری یکی دیگر از فعالان سیاسی استان نیز در گفت‌گو با بامداد جنوب، پیرامون لیست‌های انتخاباتی گفت: شکی نداشته باشید که بیش از این اسامی که در لیست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود افراد ثبت نام خواهند کرد، در همین رابطه می‌توانم به شما بگویم که حداقل 70 زن در شهر برازجان برای کاندیداتوری انتخابات شوراها ثبت نام خواهند کرد. با جدیت می‌توان گفت در کل این استقبال برای کاندیداتوری؛ چه در مرکز و چه در شهرستان‌ها خارج از تصور خواهد بود. 
بهادری در ادامه با بیان این‌که این لیست‌ها، لیست انتخاباتی اصلاح طلبان نیست، افزود: با توجه به این‌که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اکثریت خواهان حضور در عرصه انتخابات اصلاح‌طلب هستند بنابراین ارائه لیست در برخی از شهرستان‌ها کمی دشوار است.
وی در ادامه استقبال از این انتخابات را مفید دانست و افزود: قطعا اگر با تعدد کاندیدها روبه‌رو باشیم رای‌ها پخش خواهند شد، از سوی دیگر آزادی مردم برای انتخابات نیز بیشتر خواهد بود. 
گفتنی است زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری نخواهد بود، مجلس شورای اسلامی ۲۲ تا ۳۰ اسفند را برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها پیشنهاد داده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در این‌باره گفت: با توجه به این‌که زمان انتخابات از ۳۰ اسفند تا ۷ فروردین است و در این ایام کشور در تعطیلات نوروز به‌سر می‌برد برای سهولت انجام امور اداری ثبت نام‌کنندگان نمایندگان در قالب لایحه‌ای دوفوریتی زمان ثبت‌نام را تغییر داده و از ۲۲ اسفند تا ۳۰ اسفند.
امیر خجسته ادامه داد: این لایحه بلافاصله پس از اتمام بررسی برنامه ششم توسعه به صحن علنی خواهد آمد و مجلس در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

برچسب ها: سیاسی ، انتخابات ، شورا
نام:
ایمیل:
* نظر: