bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
فوتبال بوشهر چند سالی است که سیر نزولی به خود گرفته و تیم‌های بوشهری یکی پس از دیگری یا به لیگ‌های پایین‌تر سقوط می‌کنند و یا در پی خریدار برای فروش امتیاز خود هستند.
بامداد24: فوتبال بوشهر چند سالی است که سیر نزولی به خود گرفته و تیم‌های بوشهری یکی پس از دیگری یا به لیگ‌های پایین‌تر سقوط می‌کنند و یا در پی خریدار برای فروش امتیاز خود هستند. 

مربیان خوب استانی یا انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند و یا هدایت تیم‌های غیر استانی را بر عهده می‌گیرند، بازیکنان هم سرنوشت بهتری ندارند. در این میان و در بین انبوه مشکلات هیچ وقت صدایی از هیات فوتبال شنیده نشده است؛ هیاتی که بانی اصلی فوتبال بوشهر است نه خبری از پیگیری مشکلات می‌دهد و نه حتی از بابت شکلات فوتبالی‌ها تاسفی می‌خورد، فقط چراغ خاموش ادامه حیات می‌دهد. مدت‌ها بود محمد نجفی، رئیس این هیات سخنی از مشکلات نگفته بود و حال که لب به سخن گشوده از کمک دیگران به فوتبال بوشهر گفته است.

اما خود هیات فوتبال را چه می‌شود؟ مگر نه قبل از همه تلاش و پیگیری‌های این هیات لازم است. چرا هیچ مددی از طرف این هیات صورت نمی‌گیرد؟

با این اوصاف رئیس هیات فوتبال استان بوشهر در مصاحبه اخیر خود به ایرنا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسوولان این استان در سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری به عسلویه و کنگان، ایشان دستور حمایت از ورزش بوشهر را به وزیر نفت ابلاغ کرد.

محمد نجفی افزود: هم‌اکنون این دستور از سوی استاندار بوشهر در وزارت نفت درحال پیگیری است و باید فرایند محقق شدن آن در شورای ورزش این وزارتخانه مصوب شود. رئیس هیات فوتبال استان بوشهر اضافه کرد: تحقق حمایت وزارت نفت از ورزش استان بوشهر می‌تواند بخشی از مشکلات مالی تیم‌های ورزشی این استان را برطرف کند.

نجفی همچنین در ارتباط با اقدام مالکان برخی از تیم‌های فوتبال استان بوشهر برای فروش و واگذاری امتیاز آنها بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار بوشهر و رایزنی با بخش‌های مختلف این استان نهایت تلاش خود را برای ماندگاری امتیاز تیم‌های فوتبال در استان به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی فراوانی در استان بوشهر وجود دارند که از ظرفیت لازم برای حمایت از تیم‌های ورزشی این استان برخوردار هستند.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر در ارتباط با دیگر راهکارها برای حل مشکلات فوتبال استان بوشهر گفت: شهرداری‌های برخی شهرهای کشور اعتبار چند میلیاردی برای فوتبال پیش‌بینی کرده‌اند که این مهم با پیگیری استاندار می‌تواند برای تیم‌های بوشهر نیز محقق شود.

نجفی افزود: از شورای اسلامی و شهردار بوشهر نیز انتظار داریم به‌طور خودجوش به مقوله ورزش در استان بوشهر کمک کنند. وی ادامه داد: همان‌طور که شهرداری‌ها قادر به استفاده از منابع دولتی نیستند ولی دولت به آنها کمک مالی می‌کند، چنین موضوعی در فوتبال نیز باید واقع شود. نجفی اضافه کرد: مجموعه ورزش کشور به‌طور صریح به رشد قابل توجه فوتبال پایه در استان بوشهر اعتراف کرده است.

نجفی در خصوص انتخاب غلامرضا دلگرم به‌عنوان سرمربی تیم دسته یکی آلومینیوم اراک نیز بیان کرد: این انتخاب نشان از ظرفیت فکری و عملیات مناسب مربیان فوتبال استان بوشهر دارد که از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی رو به رشد است.

هر جا سخن از مشکلی شده هیات فوتبال چشم به راه دیگری نشسته و منفعل عمل می‌کند. روشن است تا کارها به این منوال پیش می‌رود مشکلی حل نخواهد شد. مدت‌هاست کسی چشمش از این هیات فوتبال آب نمی‌خورد و یکی از گره‌های فوتبال این استان را همین هیات می‌دانند.
نام:
ایمیل:
* نظر: