bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
رئیس ستاد استهلال ماه استان بوشهر از اعزام 10 تیم استهلال ماه به ارتفاعات شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی و عسلویه خبر داد.
 حجت‌الاسلام احمد بهمنیاری ظهر امروز در نشست اعضای ستاد استهلال ماه مبارک رمضان با امام‌ جمعه بوشهر در خصوص اهمیت رؤیت هلال ماه مبارک رمضان مطالبی را یادآور شد و گفت: رؤیت هلال ماه مبارک رمضان ریشه در فقه شیعه دارد.

وی وجود 20 تیم رصدی برای رؤیت هلال ماه رمضان در استان را بااهمیت خواند و افزود: همه این گروه‌ها مجهز به تجهیزات دقیق و به‌روز استهلال هستند؛ در همه شهرستان‌های استان یک تیم کار رؤیت هلال ماه را انجام می‌دهد و از مرکز استان 10 تیم به ارتفاعات شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی و عسلویه اعزام خواهند شد.

بهمنیاری اضافه کرد: همه گزارش‌های گروه‌های استهلال به محضر مبارک مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

امام‌ جمعه بوشهر نیز ضمن تشکر از ستاد استهلال و کسانی که در حوزه علم نجوم در استان فعال هستند، گفت: نجوم علمی بوده که محصول آن خداشناسی است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با بیان اینکه اساساً یکی از آرزوهای انسان شناخت آسمان بوده است، افزود: نجوم از علومی است که بسیاری از آرزوها و کنجکاوی‌های بشری را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه نجوم در کشور به‌ عنوان استانی مرجع شناخته می‌شود، ادامه داد: بوشهر به خاطر جغرافیای ویژه‌ای که دارد یکی از مؤثرترین و والاترین موقعیت‌ها را در عرصه‌های مختلف نجوم دارد.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر از حیث منابع انسانی و جغرافیای سرزمینی موقعیتی ممتاز در عرصه نجوم در ایران دارد که باعث شده است نگاه‌ها در این عرصه به آن معطوف شود.

وی تصریح کرد: بوشهر در این عرصه در سال‌های اخیر استانی بوده که مورد توجه دفتر مقام معظم رهبری و دفتر مراجع تقلید است و در سال گذشته یکی از استان‌های مؤثر و تعیین‌کننده در روز عید فطر بود که این امر به خاطر تلاش‌های ستاد استهلال استان است.

صفایی‌بوشهری با اشاره به موفقیت‌های بوشهر در عرصه‎های علمی خاطرنشان کرد: استان در عرصه‌های نجوم، فناوری نانو و زبان از استان‌های برتر کشور است.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: