bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از مرمت حفاظتی عمارت سودایی واقع در بافت قدیم شهر بوشهر خبر داد.
سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از مرمت حفاظتی عمارت سودایی واقع در بافت قدیم شهر بوشهر خبر داد.

 غلامرضا مرادی ظهر امروز در نشست مدیران حوزه راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در راستای بازآفرینی پایدار محلات هدف احیا، بهسازی و نوسازی شهر بوشهر عمارت سودایی واقع در مجاور مسجد اهل سنت در محله کوتی را رفع خطر و مرمت حافظتی می‌کند.

مرادی افزود: این پروژه توسط پیمانکار و به مدت 2 ماه و هم‌اکنون در حال اجراست، قرارگیری عمارت فوق در مجاور مسجد و نزدیکی به میدان کوتی و دانشکده شهرسازی و معماری پس از مرمت می‌تواند نقش و فعالیت بسزایی در بازآفرینی و سرزندگی محله کوتی ایفا کند.

سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت: تهیه طرح و مرمت کامل آن پس از پایان عملیات مرمت حفاظتی و در سال جاری صورت خواهد گرفت.

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی محور کاکی ـ شیخیان در استان بوشهر

سرپرست ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از  پیشرفت فیزیکی 95 درصدی محور کاکی ـ شیخیان خبر داد.

عبدالحسین مشایخی در این خصوص اظهار داشت:  محور راه روستایی کاکی ـ شیخیان به‌عنوان یک‌راه ارتباطی مهم بین روستاهای اطراف بوده و باعث کم شدن مسافت مسیر این روستاها به مراکز مهم جمعیتی استان می‌شود.

مشایخی گفت: محور مذکور به طول 13 کیلومتر از منتهی‌الیه غربی شهر کاکی آغاز خواهد شد و پس از عبور تعداد زیادی روستا به سمت روستای شیخیان خواهد رسید.

وی اهداف احداث این محور را اتصال بخش مرکزی کاکی به منطقه انرژی پارس شمالی و نوار ساحلی  استان دانست و افزود : در حال حاضر 10 کیلومتر از مسیر موجود توسط پیمانکار اداره کل با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در قالب قرارداد تکمیل و مراحل انتهای آن را سپری خواهد کرد. 

سرپرست ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد:  با توجه به وجود رودخانه مند در مسیر محور مذکور و ضرورت احداث پل به طول 189متر بر روی رودخانه که شامل 9 دهانه 21 متری است هم‌اکنون مطالعات نهایی پل به اتمام رسیده و  پس از تعیین اعتبار لازم این قسمت مهم مسیر مناقصه خواهد شد.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: