bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
پخش جهت‌دار و خاص صدا و سیما از آنچه به‌عنوان کمیسیون برجام در مجلس شورا می‌گذرد حکایت‌ تلخی‌های روزگار یک ملت است که با خودش به‌نوعی دعوا دارد. شنیدن سخنان مخالفان برجام که گوش فلک را کر کرده و پاسخ‌های قاطعانه تیم دیپلماسی کشور نشان می‌دهد که اصولاً سطح درک هر کدام از این رویداد تا چه اندازه است.

آنچه مسلم است، مجلس شورا بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق ورود در همه مسائل کشور به‌خصوص در حوزه قوه مجریه را دارد و می‌تواند ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها و شاید هم ماه‌ها به‌صورت روزانه یک وزیر را به صحن علنی یا به کمیسیون‌های مربوطه بکشاند و بازخواست کند، درست مانند آنچه این روزها بر سر وزارت خارجه در آمده است.

درست است که در دوره دولت مهرورز وزارت خاجه و مجموعه دیپلماسی کشور تعطیل شد و همه مسائل از خیابان بهشت به ابتدای خیابان آذربایجان رفت تا حتی در قهر 10روزه اسطوره پاکدستی، قیمت مرغ و تخم مرغ هم در آنجا تعیین شود، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نه تنها دیپلماسی کشور نجات یافت، بلکه بودجه ریزی، نظام اداره کشور، تقدیم به موقع بودجه به مجلس و شاید مهمتر از آن حفظ حریم مجلس که در دوره‌ای گفته شد «در راس امور نیست» و.... اما چه شده است امروز که رهبری انتظار دارند روند نزولی تورم یک رقمی شود بسیاری یادشان می‌افتد که باید کشور را معطل کنند و در آن خلل ایجاد کنند؟

چندی پیش در همین ستون چند خطی مبنی بر آنکه اصولگرایان به‌خصوص طیف تندروی پایداری آن همه ظرفیت خود را بر آن گذاشته‌اند که دولت روحانی یک دوره‌ای شود و هشت ساله نباشد وگرنه آنها هم مانند جمهوری‌خواهان از توافق بدشان نمی‌آید اما چون خودشان توان آن را نداشته و ندارند و می‌دانند هر کس به این مهم برسد بُرد کرده، می‌خواهند بَرَنده را با بازنده کنند، آنها با آوردن جلیلی پس از دو سال به قول بوشهری‌ها «کاه کُهنه باد می‌دهند» و فقط می‌خواهند بگویند ما هم تا اینجا رسیدیم، اما جرأتش را نداشتیم.

اگر قرار است که مجلس قانون‌گذاری کند، اگر قرار است مشکلات معیشت مردم حل شود، اگر قرار است چرخ کشور بچرخد چرا یکی نیست به این حضرات دلواپس یادآوری کند که دپیلمات‌های کشور را معطل نکنید تا خرابکاری‌های صورت گرفته در دولت مهرورز را اندکی اصلاح کنند؟ مگر هدف این نیست که خود آنها می‌دانند چه خرابکاری‌هایی کرده‌اند که اکنون باید اصلاح شود و چون اصلاح شد، مردم راضی می‌شوند و دوباره روحانی رای می‌آورد و این برای آنها از بد هم بدتر است...

در نظامی بنام جمهوری اسلامی ایران، آنچه باید در اولویت باشد، مردم است. نه اینکه بنیان‌گذار این نظام بارها و بارها بر مردم‌داری و مردم‌سالاری تاکید کردند، اما امروز عده‌ای بنام امام راحل به‌کام جریانات فکری خود کار می‌کنند. بدون شک این صحنه‌ها را مردم به‌یاد دارند و همان کاری که با خودروسازها کردند، با مانع‌تراشان معیشت خود نیز خواهند کرد، هفتم اسفند خیلی نزدیک است...

برچسب ها: کریم جعفری
نام:
ایمیل:
* نظر: