bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
اظهارات بی‌سر و ته دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته‌ای و داستان خودشیفتگی‌ها و سوء مدیریت او همچنان ادامه دارد. این بار رئیس‌جمهور امریکا پس از در انتظار گذاشتن جهانیان برای اظهار فضلش در خصوص توافق هسته‌ای، موجی از واکنش‌ها را در سراسر جهان ایجاد کرد تا ناخواسته و ندانسته تجدید عهد و پیمان ایرانی‌دوستان را با یکدیگر سبب شود..
برای حفظ خلیج فارس چه کرده‌ایم؟هدی خرم‌آبادی:
اظهارات بی‌سر و ته دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته‌ای و داستان خودشیفتگی‌ها و سوء مدیریت او همچنان ادامه دارد. این بار رئیس‌جمهور امریکا پس از در انتظار گذاشتن جهانیان برای اظهار فضلش در خصوص توافق هسته‌ای، موجی از واکنش‌ها را در سراسر جهان ایجاد کرد تا ناخواسته و ندانسته تجدید عهد و پیمان ایرانی‌دوستان را با یکدیگر سبب شود؛ موجی که بیانگر اتحاد و همدلی ایرانیانِ سراسر جهان فارغ از رنگ، نژاد، جنسیت و مکان بود که از این بابت باید از او تشکر کرد.

بار دیگر سیل واکنش‌هایی که اغلب هم نشان از فوران غیرت و احساسات داشت، از گوشه و کنار بیدارمان کرد. های و هوی‌کنان به میان معرکه آمدیم تا با اشتراک گذاشتن زیباترین تصاویر و محکم‌ترین سخنان دِین خود را به خلیج همیشگی فارس ادا کنیم اما کسی نگفت ما که این‌گونه پرشور و متحد کنار یکدیگر یک‌صدا فریاد زدیم: «خلیج همیشگی فارس»، به راستی برای محافظت از خلیج فارس چه کرده‌ایم؟! 
واقعیت آن است که ما اصل را رها کرده و فرع را چسبیده‌ایم. ما تنها به دنبال حفظ ظواهر و صیانت از یک اسم هستیم، در صورتی که در عمل کاری از پیش که نبرده‌ایم هیچ، با اقدامات ناشیانه و از سر بی‌مسوولیتی دست به نابودی خلیج زیبا و همیشگی فارس زده‌ایم. ریختن فاضلاب به دریا، تجاوز به حریم 60 متری دریا، استحصال‌های غیر قانونی، ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر اصولی و صید بی‌حد و حصر به جز نابودی دریا و از بین بردن آبزیان چه حاصل و سود ماندگاری برایمان به ارمغان آورده است؟ سهم صیادان بی‌گناهی که از راه دریا امرار معاش می‌کنند، چقدر است؟ چند نفر از مدافعان نام خلیج فارس از شرایط معیشت و سهم آنهایی که در کنار خلیج نیلگون فارس زندگی می‌کنند خبر دارند؟ 

اغلب مسوولان محترم ما تصویری از خلیج فارس را در صفحات مجازی به اشتراک گذاشتند که هیچ ایرادی هم ندارد و می‌تواند قابل تقدیر و ستودنی هم باشد اما در عمل چه کرده‌ایم جز این‌که یکدیگر را مقصر جلوه بدهیم! پژوهشگران و محققان از یک‌سو تلاش می‌کنند تا اذهان عمومی را نسبت به آلودگی‌های دریا و آبزیان روشن کنند و ما را به سمت و سوی بهره‌برداری‌های صحیح از دریا سوق دهند و در آن طرف مسوولان تلاش می‌کنند بار مسوولیت را از خود ساقط کرده و بر دوش دیگری نهند و در این بین، همه یک‌صدا به دنبال حفظ نام خلیج همیشگی فارس هستیم. به نظر شما خلیج همیشگی فارس با چنین روند ویرانگری که پیش گرفته‌ایم، تا چند سال دیگر نفس می‌کشد؟!

حرکتِ مردمی در دفاع از نام خلیج فارس بسیار هم ستودنی بود اما بیاییم از این پس در کنار جنگیدن برای حفظ نام خلیج فارس، برای حفاظت از این دریا و آبزیانش، به سهم خودمان بجنگیم، آن هم با به‌روز کردن اطلاعات و دانشمان، با سکوت نکردن در مقابل آسیب‌ها و تهدیدهایی که خلیج فارس را متضرر می‌کند، از طریق نهراسیدن از منصب و پُست و صندلی ریاستمان، با آموزش به کودکانمان و با ... . 
تو خلیج همیشگی فارس بوده، هستی و می‌مانی تا ابد برای همه ایرانیان در هر کجای این دنیای پهناور... .


نام:
ایمیل:
* نظر: