bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

بامداد24: منابع امنیتی سوریه روز شنبه از هلاکت بیش از 180 تروریست در حومه شمالی لاذقیه و حومه ادلب در این کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح این کشور با همکاری گروه های دفاع مردمی در عملیاتی علیه مخفیگاه های تروریست های مورد حمایت نظام ترکیه در حومه شمالی لاذقیه، 80 تروریست را به هلاکت رساندند.
یک مقام نظامی سوری به سانا گفت: طی عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و اماکن تجمع تروریست ها در روستای «العطیره» واقع در شمال شهر لاذقیه، دست کم 33 تروریست جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

این منبع سوری که اشاره به نامش نشده است، افزود: در این عملیات، 7 خودرو حامل تجهیزات نظامی و تروریست هایی که پس از آموزش مهارت های نظامی در خاک ترکیه، وارد سوریه شدند، هدف حملات نیروهای سوری قرار گرفت.
وی ادامه داد: یگان هایی از ارتش نیز طی عملیات دقیق و ویژه که علیه محورهای تحرک گروه های تروریستی در روستای «السوده» در حومه شمال شرقی لاذقیه انجام دادند، 47 تروریست را کشته و شماری دیگر را زخمی کردند.

در همین حال مقام نظامی دیگر نیز اعلام کرد که یکی از یگان های ارتش سوریه بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده، طی عملیاتی در منطقه ای در استان درعا، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند و 3 خودروی متعلق به تروریست های جبهه النصره را منهدم کردند.
شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد نیروهای سوری حملات تروریست ها به دو شهرک شیعه نشین کفریا و الفوعه در حومه ادلب را دفع کردند که در پی آن بیش از 100 تروریست به هلاکت رسید.

خبرنگار المیادین همچنین گفت: درگیری های داخلی میان تروریست ها در اطراف فرودگاه
«دیر الزور» به هلاکت 8 تروریست انجامید.
بر اساس این گزارش، گروه ناظر حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، نیز پیشتر اعلام کرد که گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره 400 موشک و راکت به دو شهرک مورد محاصره کفریا و الفوعه در شمال غرب سوریه شلیک کردند.
براساس این گزارش، تروریست النصره دستکم 7 خودرو بمب گذاری شده را نیز در این دو شهرک منفجر کردند. 

در این حمله ها درگیری شدیدی میان نظامیان سوری و گروه های تروریستی روی داد که دستکم 17 تروریست به هلاکت رسیدند.
اهالی کفریا و فوعه ششمین ماه محاصره خود را سپری می کنند. 50 درصد از این دو شهرک دچار خرابی شده و بیش از 40 هزار شهروند عادی در محاصره کامل به سر می برند. این عده فقط با کمک های نظام سوریه که از طریق هواپیما در روستا ریخته می شود به زندگی شان ادامه می دهند.
بحران سوریه از پنج سال پیش با تهاجم گسترده گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و متحدان منطقه ای آن برای سرنگون کردن دولت این کشور، آغاز شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: