bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
پس از نشست مشترک رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران و وزیر گردشگری عمان، برای گسترش همکاری‌های گردشگری دریایی، طبیعت گردی و درمانی دو کشور توافق کردند.
علی اصغر مونسان پس از نشست مشترک با احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان و هیات همراه در کاخ ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا تعداد گردشگران بین دو کشور افزایش پیدا کند.تلاش کردیم تا داشته های دو کشور در زمینه گردشگری معرفی شوند.

مونسان تاکید کرد: با توجه به تلاش های جدیدی که عمان در زمینه صنایع دستی شروع کرده است ، مقرر شد تا ما مجموعه تجربیات خودمان را در اختیار آنها قرار دهیم. دیگر موضوع جلسه بحث کاوش های باستان شناسی بود و روابطی که موزه های دو کشور خواهند داشت ، در این باره ما اعلام آمادگی کردیم در بحث کاوش های باستانی و اعزام کارشناسان میراث فرهنگی به عمان کمک کنیم.
وی یادآور شد: طرف عمانی از تجربه ما در زمینه تبدیل بناهای تاریخی به هتل استقبال کرد و بنا شد طی بازدیدی که وزیر گردشگری عمان از برخی از اماکن تاریخی ما که به هتل تبدیل شده خواهند داشت از تجربیات کارشناسی ما استفاده کند. هر دو کشور نهایت تلاش مان را خواهیم کرد تا سطح روابط ما در حوزه گردشگری ارتقا پیدا کند. در زمینه گردشگری دریایی یک تجربه کوچک ناموفق در سالهای گذشته وجود داشت که ما از طرف عمانی خواستیم تا برای رونق و جا افتادن این گونه گردشگری بین دو کشور قدری تامل و حوصله به خرج دهد ضمن اینکه ما پیشنهاد دادیم در برخی سفرهای گردشگری از حمل و نقل ترکیبی(دریایی و هوایی)، استفاده شود.

عمان برای گردشگران ایرانی تسهیلات در نظر می گیرد 
وزیر گردشگری عمان نیز به ارتقاء روابط دو کشور در گونه های مختلف گردشگری اشاره کرد و افزود: ان شا ا... گام های عملی برای همکاری های مستمر در آینده برخواهیم داشت.
المحرزی ادامه داد: بعضی از شرکت های گردشگری قبلا تضمین هایی از ایرانی ها می خواستند که اشتباه بود ، ما در این باره دخالت کردیم و در مقابل خطای این شرکت ها ایستادیم. ان شاا... از این پس تسهیلاتی ارائه خواهیم داد تا شاهد افزایش رونق گردشگری بین دو کشور باشیم.
برچسب ها: ایران ، عمان ، گردشگری ، دریایی
نام:
ایمیل:
* نظر: