bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی لقب گرفته و بیش از ۶۱ درصد گاز کشور در این منطقه تولید و به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.
عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تبریک نیمه شعبان میلاد امام زمان(عج) و هفته کارگر و با اشاره به جایگاه مهم استان بوشهر در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی اظهار داشت: این استان جایگاه مهمی در تولید محصولات مختلف گازی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی دارد. بی‌تناسب نیست که لقب پایتخت انرژی کشور به استان بوشهر گذاشته شده چراکه بیش از 61 درصد گاز کشور در این استان تولید و به سایر نقاط کشور منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار مجتمع گاز پارس جنوبی بسیار با اهمیت و مهم است گفت: خدمات این مجتمع نه تنها در اقتصاد و صنعت دارای جایگاه مهمی است بلکه در امنیت اثرگذار است چراکه تاخیر در انتقال گاز تبعاتی به بار می‌آورد. خدمات و فعالیت این مجتمع نه تنها در آرامش و امنیت اثرگذار است بلکه در اشتغال نقش مهمی ایفا می‌کند.  این استان دارای ظرفیت مهمی در توسعه صنایع پایین دستی که نقش مهمی در تولید، اشتغال و اقتصاد دارد ایفا می‌کند که این مهم در دستور کار  استان بوشهر قرار دارد.

به گفته استاندار: نقش استان بوشهر در اقتصاد کشور به عنوان ششمین استان اثرگذار معرفی شده به‌گونه‌ای که 3.88 درصد در این عرصه نقش آفرینی می‌کند. باید توجه به کارآفرینی در عرصه اشتغال افزایش یاید و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی مورد تاکید و توجه قرار دارد. همچنین تدوین بسته زیر مجموعه مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر مهم بوده و با توجه به وجود مواد اولیه و خام در استان بوشهر باید بسته‌های ایجاد صنایع پایین دستی در عرصه مجتمع پتروشیمی تدوین شود.
برچسب ها: سیاسی ، گاز ، تولید ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر: