bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
پرونده تلگرام را باید برای همیشه مختومه دانست و این پیام‌رسان دیگر به سادگی در دسترس نخواهد بود، معاون قضائی دادستان کل کشور با انتشار متنی در کانال پیام‌رسان سروش خود نوشت که تلگرام به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.
عبدالصمد خرم‌آبادی در پاسخ به این سوال که فیلترینگ موقت است یا قطعی است گفت: به این شایعات که فیلترینگ تلگرام موقت است توجه نکنید. فیلتر تلگرام دائمی و قطعی است به حول و قوه الهی کشور ایران در فضای مجازی مستقل خواهد شد و ارتباطات مردم در این فضا هم از نظر سرعت و هم کیفیت و کمیت نسبت به گذشته افزایش خواهد داشت وتلگرام و سایر پایگاه‌های اینترنتی که قوانین کشور را نادیده گرفته‌اند هیچ جایی در آینده فضای مجازی کشور نخواهند داشت و ان‌شاءلله استقلال و حاکمیت ملی در فضای مجازی تثبیت خواهد شد لذا تلگرام به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.

وی درباره این‌که مرجع قانونی فیلترینگ کدام نهاد است، افزود: به موجب  نص صریح ماده 749 قانون  مجازات اسلامی مرجع قانونی فیلترینگ در مواردی که شکایتی وجود دارد دستگاه قضائی است و قاضی پرونده باید تصمیم بگیرد و در سایر موارد کارگروه تعیین مصادیق است. در مورد تلگرام هم چون شکایات زیادی واصل شده بود لذا قاضی تصمیم گرفت. البته پرونده تلگرام مفتوح است و ممکن است قاضی دستور جلب مدیر تلگرام را به اتهام همکاری آگاهانه با مدیران کاناله‌ایی که اعمال تروریستی را ترویج می‌کردند صادر نماید. در این صورت این روند منجر به استرداد قضائی وی نیز خواهد شد.

برچسب ها: تلگرام ، فیلتر
نام:
ایمیل:
* نظر: