bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
جنجال رسانه‌های غربی و عربی در مورد حضور ایران در سوریه، بالاخره صدای مقامات دمشق را درآورد.
جنجال رسانه‌های غربی و عربی در مورد حضور ایران در سوریه، بالاخره صدای مقامات دمشق را درآورد. وزیر امور خارجه این کشور در نشست خبری که روز گذشته برگزار کرد، در مورد این مساله گفت: ایران به دعوت از سوریه در کشور ماست و حضور آن کاملا قانونی است. ایران در سوریه هیچگونه حضور نظامی ندارد، در سوریه مستشاران ایرانی در کنار ارتش سوریه در حال مبارزه هستند، ما از سران و مردم ایران متشکریم که در مقابل تروریسم از ابتدا در کنار سوریه ایستاد.

ولید العملم با بیان این‌که برعکس حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه در سوریه، حضور ایران در سوریه کاملا قانونی است و بنا به درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارد، تاکید کرد: سوریه یک کشور مستقل است، نیروهای آمریکایی باید از سوریه بیرون بروند. تا آمریکایی‌ها از منطقه تنف بیرون نرفته‌اند، شما خبری در خصوص توافق جنوب باور نکنید. وی در مورد روند اصلاح قانون اساسی سوریه یادآور شد: تحویل فهرست اسامی اعضای کمیته بررسی قانون اساسی کنونی مورد حمایت دولت سوریه به سفرای ایران و روسیه در دمشق براساس یک توافق و به‌عنوان دو کشور تضمین‌کننده مسیر آستانه صورت گرفت. ماموریت دی میستورا در واقع تسهیل مذاکراتی است که در چارچوب کمیته مناقشه قانون اساسی کنونی برگزار خواهد شد و فراتر از آن نیست.
به گفته وی، ما ترکیه را دشمن و اشغالگر می‌دانیم، ما وظیفه داریم که کل خاک سوریه را طبق اولویت‌هایی که سران تعیین می‌کنند، آزاد کنیم. 

برچسب ها: سیاسی ، ایران ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر: