bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۷
امریکا ایران را عامل همه ناکامی‌ها و بدبختی‌های خود در منطقه آسیای غربی می‌داند و با اعمال تحریم‌های غیرانسانی، می‌خواهد بر این شکست‌ها سرپوش بگذارد.
امریکا ایران را عامل همه ناکامی‌ها و بدبختی‌های خود در منطقه آسیای غربی می‌داند و با اعمال تحریم‌های غیرانسانی، می‌خواهد بر این شکست‌ها سرپوش بگذارد. به همین دلیل هم رئیس‌جمهور امریکا باز هم با وحشتناک خواندن برجام، گفت که پس از خروج از توافق هسته‌ای با ایران به پیشرفت‌هایی در خاورمیانه دست یافته است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در کاخ سفید میزبان عبدالله دوم پادشاه اردن بود و دو طرف در این دیدار درباره مسائل عمده منطقه‌ای، به‌ویژه برقراری صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها و همچنین ایران گفت‌وگو کردند. پیش از آغاز این دیدار ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره طرح صلح دولت او برای خاورمیانه، گفت: پیشرفت‌های زیادی در خاورمیانه حاصل شده است، خیلی زیاد و این با پایان توافق وحشتناک با ایران آغاز شد. آن توافق یک فاجعه بود و همه چیز از وقتی به آن پایان دادیم، خیلی متفاوت شده است.
اما رئیس‌جمهور امریکا اشاره‌ای به جزئیات طرح صلح کاخ سفید برای خاورمیانه و پیشرفت‌های حاصل شده در این راستا نکرد. 

رئیس‌جمهور امریکا پس از بارها طرح انتقادات تند و غیر واقع‌بینانه درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سرانجام ماه گذشته خروج خود از این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. این اقدام او با مخالفت و انتقاد بسیاری از کشورهای جهان، به‌ویژه دیگر طرف‌های توافق یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین مواجه شد. این کشورها بر ادامه پایبندی خود به برجام تاکید کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: