bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
همه مصائب منطقه آزاد بوشهر؛
در حالی بوشهر با هزار و یک لابی وارد لیست منطقه آزاد شده که در طول 5 سال گذشته هزار دلار هم سرمایه‌گذاری خارجی در بوشهر نداشته‌ایم
بامداد جنوب: 
کلیات منطقه آزاد بوشهر تصویب شد، این شاید خبری بود که باعث گردید تا به‌ناگهان همه چیز در بوشهر خود را از آسمان به زمین بزند و گروهی از مردم را فقیر و گروهی دیگر را که سال‌ها برای آن تلاش کرده بودند را به عرش اعلی ببرد. چند روز پیش خبری منتشر شد که میزان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور روند منفی داشته است، اما مشخص نیست که در روزهایی که کشور در عرصه اقتصادی دچار مشکلات بسیار زیادی است باید کلیات مناطق آزاد جدید در کشور تصویب شود. 

در حالی که کشوری به بزرگی چین فقط چند منطقه آزاد دارد، بی‌برنامگی، رانتخواری و نبود مسوولان دلسوز باعث شده تا ده‌ها منطقه آزاد و ویژه در کشور ایجاد شوند که همگی به مراکز اصلی واردات کالا در روزهای سخت اقتصادی تبدیل شده‌اند. لازمه منطقه آزاد در هر کشور، جذب سرمایه‌گذار خارجی است، اما شما بپرسید که در طول شش سال گذشته چند دلار در بوشهر سرمایه خارجی جذب شده است؟ همین منطقه ویژه اقتصادی چه بلایی سرش آمده است (گزارش بامداد جنوب به‌زودی در این مورد منتشر می‌شود) که به محلی برای ویژه‌خواری عده‌ای تبدیل شده است؟ در طول روزهای گذشته مسکن در بوشهر سر به فلک برداشته تا آنهایی که در کار بساز و بفروش هستند پولدارتر شوند و مردم قشر متوسط و فقیر نیز زاغه‌نشین گردند. تصویب منطقه آزاد در این شرایط نه تنها خیانت به کشور، بلکه جز ایجاد فرصت برای رانتخوارها در استان بوشهر و سایر مناطق کشور هیچ دستاوردی نخواهد داشت. ای کاش نمایندگان مجلس به جای فکر رای آوردن، اندکی هم به فکر کشور بودند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: