bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

در پی همین قضایای مربوط به برنامه فیتیله، خبر زیر در برخی سایت‌ها منتشر شده است:
«گفته می‌شود بعد از حوادث اخیر، پورمحمدی معاون سازمان صدا وسیما به تمام مدیرانش دستور داده که هرگونه لهجه را در هر آیتم و برنامه‌ای حذف کنند تا حاشیه جدیدی برای تلویزیون پیش نیاید»

که... اقدام آن قدر‌ها بدی هم نیست. در هر حال برنامه‌های تلویزیون نباید حواشی جدیدی تولید کنند و مدیران تلویزیون هم باید حواسشان به این مساله باشد. اما این اقدام نتایج جالبی خواهد داشت. اگر این دستور آقای پور محمدی اجرا شود:
1) دیگر برنامه خندوانه از صدا و سیما پخش نخواهد شد. چون جناب خان در این برنامه با لهجه آبادانی صحبت می‌کند و آهنگ‌های بوشهری را می‌خواند.

2) برنامه کلاه قرمزی از صدا و سیما پخش نخواهد شد. چون در این برنامه آقای همساده با لهجه شیرازی صحبت می‌کند.

3) سریال پایتخت از صدا و سیما پخش نخواهد شد. چون در این برنامه همه با لهجه شمالی صحبت می‌کنند.

4) برنامه کلاه قرمزی حتی بدون آقای همساده هم از صدا و سیما پخش نخواهد شد. چون در این برنامه پسر عمه‌زا با لهجه یک جای صحبت می‌کند که نمی‌دانم کجاست، ولی خب... باز هم لهجه یک جای خاصی است.

5) برنامه نود از صدا و سیما پخش نخواهد شد. چون در این برنامه علی دایی با لهجه ترکی صحبت می‌کند.

6) برنامه کلاه قرمزی حتی بدون آقای همساده و پسر عمه زا هم از صدا و سیما پخش نخواهد شد. چون در این برنامه ببعی انگلیسی صحبت می‌کند و ممکن است به برخی از وزرای خارجه ساب... خب ممکن است به برخی افراد بر بخورد.

7) سریال شب‌های برره هم دیگر از صدا و سیما... البته این سریال همین الان دیگر پخش نمی‌شود، زمان پخش خودش هم مشکل زیاد درست کرده بود.

بله، این برنامه‌ها دیگر پخش نخواهند شد. اما در اینجا یک نکته مهم هم وجود دارد:
برنامه خندوانه که پخش شد، نه آبادانی‌ها حاشیه درست کردند و نه بوشهری‌ها؛ اتفاقا ما بوشهری‌ها که راحت می‌نشستیم خندوانه را می‌دیدیم و می‌خندیدیم.
برنامه کلاه قرمزی که پخش شد، نه شیرازی‌ها حاشیه درست کردند و نه افراد دیگری. هم شیرازی‌ها و هم بقیه می‌نشستند و به این برنامه می‌خندیدند.
این یعنی چه؟ یعنی ما بوشهری‌ها و آبادانی‌ها و شیرازی‌ها خیلی با جنبه ایم. بله.

نام:
ایمیل:
* نظر: