bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
برگرداندن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از افتخارات دولت روحانی است.
نماینده شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگرداندن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از افتخارات دولت روحانی است.

حجت الاسلام سیدمحمد مهدی پورفاطمی صبح جمعه در همایش حماسه تدبیر و امید در بندر کنگان با بیان اینکه دولت روحانی برای بازگرداندن کشور به شرایط هشت سال قبل سختی های زیادی را متحمل شده، گفت: متاسفانه بی‌قانونی‌های فراوانی در دولت قبل رخ داد و همه این مسائل به نبود نگاه کارشناسانه، تخصصی، مدیریتی و نیز عدم تمکین به قانون برمی‌گردد.

پورفاطمی با اشاره به اینکه قانون بودجه باید همه ساله در آذر ماه توسط دولت به مجلس ارائه شود، افزود: پس از ورود طرح بودجه به کمیسیون‌های تخصصی و پس از آن کمیسیون تلفیق، وارد مجلس شده تا پس از بررسی های کارشناسانه به تصویب برسد.

نماینده شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت قبل طرح بودجه را در اواخر سال به مجلس ارائه می‌داد و این کار مجلس را مجبور به تخصیص تنخواه به دولت می‌کرد و بعد از استفاده از تنخواه، مصوب شدن قانون بودجه به اردیبهشت موکول می‌شد.

پورفاطمی گفت: مجلس به طور گذرا از بسیاری لوایح دولت برای بستن بودجه کشورعبور می کرد و این یکی از اشتباهات کلیدی دولت قبل بود که برنامه ریزی و سیستم اقتصادی کشور را به هم زد.

پورفاطمی رویکرد دولت روحانی را متفاوت از دولت قبل دانست و گفت: با وضعیت کنونی بودجه، نفت و تحریم‌ها در این دولت، بالاترین میزان تخصیص بودجه را در استان بوشهر و دیگر استان‌ها داشته ایم در صورتی که در دولت قبل صد در صد بودجه به استان ها ابلاغ و تنها ۳۰ درصد اختصاص می یافت.

نماینده شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزرای این دولت مجبورند به جای پیش بردن برنامه‌های خود به احیای مشکلات دولت قبل بپردازند. برگرداندن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از افتخارات دولت آقای روحانی است.

وی بیان داشت: حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد و همه این مسائل را می دانیم ولی چون امروز زمان همدلی و همزبانی است باید همه این مسائل را تحمل کنیم ولی نسل آینده ما شما را مواخذه خواهند کرد و باید در آخرت جوابگوی اعمال و افعال خود باشید.
منبع:
مهر
برچسب ها: بوشهر ، دولت روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر: