bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
فعالان جریان سیاسی اصولگرا در گفت و گو با بامدادجنوب؛
در انتخابات‌های مختلف همواره شاهد رقابت دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا بوده‌ایم. دو جریانی که قدمتی دیرنه در سپهر سیاست ایران دارند.با این حال چرخ گردان گاهی به نفع جریان اصولگرا می‌چرخید و گاهی به نفع اصلاح طلبان تا این‌که حوادث سال 88 برخی معادلات را برهم زد....


بامدادجنوب- مریم خوئینی: در انتخابات‌های مختلف همواره شاهد رقابت دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا بوده‌ایم. دو جریانی که قدمتی دیرنه در سپهر سیاست ایران دارند.با این حال چرخ گردان گاهی به نفع جریان اصولگرا می‌چرخید و گاهی به نفع اصلاح طلبان تا این‌که حوادث سال 88 برخی معادلات را برهم زد. حوادثی که هر دو جریان سیاسی را با مشکلات خاص خود روبه‌رو کرد. پس از آن اصلاح طلبان در انتخابات دوره‌های بعد، تصمیم گرفتند با حمایت از نیروهای معتدال، جریان اعدالیون را حمایت کرده وحتی برای رسیدن به قدرت اعتدالیون دست به اجماع زدند و درنهایت صاحب سهمی در قدرت شوند. حالا پس از دو سال با یک انتخابات دیگر و یک صحنه رقابت دیگر که با دوره‌های پیشین تفاوت‌های فراوانی دارد، روبه‌رو هستیم، چرا‌که به نظر می‌رسد جریان اصولگرایی تنها بازیگر این صحنه رقابت باشد و حتی جریان اعتدالیون را هم به این عرصه راه نداده‌اند. اتفاقی که شاید روند این بازی را برای خودشان نیز سخت کند چرا‌که اصولگرایانی که در انتخابات گذشته نتوانستد به اجماع برسند، حالا با تعداد زیاد کاندیدای مدعی خود مواجه شده‌اند .


محمد میرزای یکی از فعالان سیاسی جریان اصولگرا در گفت‌وگو با بامدادجنوب با مثبت ارزیابی کردن شرایط موجود گفت: با توجه به این‌که تعداد زیادی در این دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد زیادی هم باقی مانده‌اند و احتملا یک سری دیگر هم وارد رقابت بشوند رقابت خوبی را شاهد خواهیم بود. انتظار داریم با توجه به کثرت کاندیداها و تنوع شان شاهد فضای رقابتی خوبی باشیم.
او با وجود رد صلاحیت‌های گسترده معتقد بود لیست تایید شدگان انتخاباتی همچنان از تنوعی بالای برخوردار است.


میرزایی در پاسخ به این سوال آیا با توجه به کثرت کاندیداهای اصولگرا در این دوره، برای رسیدن به اتحاد و انسجام درون گروهی با مشکل مواجه نمی شوید؟ گفت: این پیچیدگی‌ها همیشه بوده در انتخابات ریاست جهوری و در انتخابات شورای شهز هم با آن موجه شدیم.
وی در پاسخ به سوال که فکر نمی‌کنید این دوره تفاوت‌های با دوره های گذشتهه داشته باشد؟ گفت: مطمئنا انتخابات در هر دوره ویژگی خاصی خودش را دارد قطعا اصولگرایان بعد از این‌که نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 موفق شوند، به این نتیجه رسیده‌اند که باید اتحاد داشته باشند.


وی ادامه داد: آنها تصور می‌کردند که نهایتا انتخاب بین دو اصولگرا انجام می‌شود و به دور دوم راه پیدا می‌کند  که اینگونه نشد.در حال حاضر در سطح بالا این نیاز احساس می‌شود که به یک جمع‌بندی برسند  اما شرایط در شهرهای کوچک  متفاوت است.
وی تصریح کرد: یک سری افراد می‌آیند به اسم اصولگر ا شاید هم اصولگرا نباشند حال باید دید چطور بتوانند آرا مردم را کسب کنند. برخی نیز برای این‌که تنور انتخابات را گرم کنند وارد این گود شده‌اند.


وی در پاسخ به این سوال که چندی پیش جبهه پایداری اعلام کرد به اجماع رسیده ایم و اسامی چهار کاندیدای خود را مطرح کردند حرکتی که منجر به دلخوری برخی جریان اصولگرا منتهی شد با این حال باز معتقد هستین که رسیدن به اجماع سخت نیست؟ گفت: در حال حاضر اجماع کردن روی کاندیداهای مورد نظر کار سختی نیست چهار سال گذشته نیز احزاب اصولگرا توانستند با اجماع روی کاندیداهای مورد نظر خود به نتیجه واحد برسند در ضمن پایداری‌ها اعلام نکردند که لیست جدا ارائه خواهند داد.


این فعال سیاسی اصولگرا راهکار این جریان سیاسی را در پادرمیانی ریش سفیدان و بزرگان دانست و تاکید کرد: یک سری احساس تکلیف می‌کنند باید فیتلیه احساس تکلیف خود زا پایین بکشند تا نیروهای ارزشی رای بیاورند تا هزینه برای رهبری ایجاد نشود .
محمد صادق بحرانی قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب در این باره گفت: ما در این دوره با نهضت ثبت نام روبه‌رو بودیم  اتفاقی که پیش از آن، پیش بینی شده بود.پس از آن هم با توجه به تعداد زیاد ثبت نام کنندگان، با رد صلاحیت‌های روبه‌رو شده‌ایم. اتفاقات و حاشیه‌های بعد از آن را می‌توان یک بی اخلاقی محسوب کرد.


بحرانی در پاسخ به این سوال که با وجود این‌که در حال حاضر با تعداد زیاد کاندیداهای اصولگرا مواجه هستیم آیا رسیدن به اجماع و انسجام در این جریان سیاسی سخت به نظر نمی‌رسد؟ گفت قطعا برنامه ریزی‌های انجام می‌شود با این حال اصولگرایان در بوشهر تابع یک تصمیم ملی هستند بنابراین با مشکلات انچنانی روبه رو نخواهیم بود.
وی در پاسخ به این سوال که پس با این حساب ما باید شاهد نهضت انصراف برخی نیروهای اصولگرا در این دوره باشیم ؟گفت : حال می‌توان گفت شاید این اتفاق رخ دهد قطعا در چهارچوب و هماهنگی و همراهی درون جریان اصولگرایی رخ خواهد داد.


این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که چقدر بحث عبور از جمیری کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه بوشهر جدی است؟ گفت: این بحث انقدر جدی نیست بدون شک اگر جریان اصولگرا بخواهند پیرامون مساله‌ای موضعه گیری کنند آن را شفاف و به طور رسمی اعلام خواهند کرد. با این حال جریان اصولگرایی در انتظار نظر نهایی شورای نگهبان در تاریخ 27 بهمن هستند پس از آن کاندیداهای مد نظر خود را معرفی خواهند کرد
در حال حاضر نه تنها جریان اصولگرا بلکه اصلاح طلبان نیز منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستند تا ببیند میدان رقابت در نهایت چگونه طراحی خواهد شد. آیا شاهد رقابت همه جریان هاهی سیاسی با  سلایق مختلف هستیم یا اینکه ...منتظر انتشار گزارش های انتخاباتی بعدی روزنامه بامداد جنوب باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر: