bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
سال 1394 در آخرین هفته‌های خود پس از یک دوره تحریم کمرشکن و با مقاومت تاریخی مردم ایران برداشته شد تا کشور نفسی دوباره بکشد و فضایی برای ادامه زندگی مردم وجود داشته باشد.
بامدادجنوب- ابوعلی زرین‌قلم: همزمان با همه کشور، شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر شاهد حضور پررنگ مردم کشور در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 بود. انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد سی و هفتمین سال خود شد که کشور شاهد تحولات عدیده‌ای بوده است، سال 1394 در آخرین هفته‌های خود پس از یک دوره تحریم کمرشکن و با مقاومت تاریخی مردم ایران برداشته شد تا کشور نفسی دوباره بکشد و فضایی برای ادامه زندگی مردم وجود داشته باشد.

در حالی که طبق معمول سال‌های گذشته، این بار هم مراسم ملی 22 بهمن‌ماه در پایتخت توسط جریان اقتدارگرا با حاشیه‌هایی همراه بود اما در دیگر شهرهای کشور این مراسم با متانت و به‌دور از حاشیه‌ای برگزار شد. در استان بوشهر، از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه استان مردم با حضور خود بار دیگر ثابت کردند که با وجود گذشته نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب، همچنان پایبند اصول ملی و میهنی خود بوده و حاضر نیستند آن را با کسی معاوضه کنند یا توصیه دیگران را بپذیرند.
در هر مراکز همه شهرستان‌های استان و هر 36 شهر و صدها پارچه آبادی بزرگ و کوچک و مهم‌تر از همه، در اتحاد مثال‌زدنی همه اقوام ساکن استان و شیعه و سنی، مراسم بزرگداشت 22 بهمن برگزار شد تا انقلاب در گامی دیگر به سمت نفس کشیدن و خوداتکایی پیش برود.

در عسلویه راهپیمایی باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور حماسی آحاد و قشرهای مختلف مردم از فلکه لنج تا پارک ساحلی مروارید مردم شیعه و سنی شهرستان عسلویه حماسه‌ای دیگر خلق کردند. فرماندار عسلویه در جمع مردم عسلویه اظهار داشت: از دستاوردهای کشور اسلامی می‌توان به افزایش تعداد دانشجویان به مرز پنج میلیون نفر و رشد علم و فناوری تکنولوژی هسته‌ای نانو و فضایی و در زمینه نظامی ساخت انواع موشک‌ها و هواپیما و جنگ افزارهای الکترونیکی اشاره کرد.
عبدالله نادری همچنین ثبات و آرامش سیاسی و اقتصادی، تعامل با جهان بر پایه سه اصل عزت حکمت و مصلحت را بخشی از موفقیت دولت دانست و افزود: توافق هسته‌ای نمونه‌ای از موفقیت ملی و پیروزی صلح بر جنگ است که با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری و حضور مردم و تدبیر ریاست‌جمهور توافق هسته‌ای حاصل و سایه جنگ از منطقه برداشته شد.

وی با انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: انتخابات باعث انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و باعث همبستگی ملی است و دولت تلاش می‌کند در فضایی سالم و رقابتی و مطابق با قانون انتخابات را با حضور حداکثری مردم برگزار کند. مردم وطن‌دوست شهرهای مختلف شهرستان دیر با حضور خوب خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه حماسه‌ای به یادماندنی خلق کردند و بار دیگر دین خود را به آرمان‌های انقلاب و نظام ادا کردند.

به گزارش مهر، مردم شهر دیر، دوراهک، بردستان، آبدان و بردخون و روستاهای شهرستان دیر، با حضور باشکوه خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و بر پایی جشن باشکوه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک‌پارچه و همصدا پاسخی دندان شکن بهتهدیدات دشمنان دادند.
راهپیمایان در جای جای این شهرستان با در دست داشتن پلاکاردهایی و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و سردادن شعارهای «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»،« ۲۲ بهمن ماه یوم‌الله است یوم الله»، بار دیگر با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) تجدید میثاق و با سردادن شعارهایی ضد استکبار و ضدصهیونیست جنایتکار از جمله «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعودخائن» بار دیگر نفرت خود را از مستکبرین عالم فریاد زدند و خش خود را از دسیسه‌های استکبار جهانی ضد انقلاب و نظام اسلامی اعلام کردند.

در بندر بوشهر هم مراسم 22 بهمن‌ماه با حضور گسترده ساکنان مرکز استان برگزار شد. سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب بود. راهپیمایان بوشهری در مسیر تاریخی هر ساله خود از خیابان سنگی تا مصلی حرکت کرده و ضمن سر دادن شعارهای انقلابی، سیاست‌های مداخله‌جویانه قدرت‌های خارجی در امور داخلی کشور را محکوم کردند. محمد محمدی‌گلپایگانی در سخنرانی ۲۲ بهمن در جمع مردم بوشهر یادآور شد: مردم استان بوشهر مردمی ولایت‌مدار و انقلابی هستند و دارای سابقه طولانی در دلاورمردی و رشادت هستند و مردان بزرگی چون رئیس‌علی دلواری و شهید مهدوی را داشته‌اند.
وی با اشاره به این‌که بوشهری‌ها در شجاعت و دلاوری و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی شهره هستند بیان کرد: اخیرا هم شاهد حرکت شجاعانه‌ای در دفاع از حریم و آب‌های جمهوری اسلامی توسط دلاورمردان این خطه هستیم.

رئیس دفتر رهبر انقلاب با بیان اینکه تاریخ امریکا سراسر جنایت و خباثت است، و از زمانی که این کشور تشکیل شد غاصبانه سرخ‌پوستان را قتل عام کردند و امروز هم این جنایات ادامه دارد و جوانان ما باید تاریخچه سراسر جنایت امریکا را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که از نسل‌های گذشته امریکا هستند هنوز هم پس از سال‌ها به دست آمریکایی‌ها کشته می‌شوند و این موضوع لکه ننگی در تاریخ کشور آمریکا است.
محمدی گلپایگانی با بیان این‌که امریکا در هر جایی که دستش برسد اقدام به جنایت می‌کند، ادامه داد: آنها فکر می‌کنند در هر جا هر کاری بخواهند می‌کنند، در اینجا هم می‌توانند هر کاری بکنند ولی اقتدار و عظمت این نظام و انقلاب این اجازه را به آنها نخواهد داد.

وی با اشاره به دستگیری تفنگداران امریکایی در خلیج فارس و بیان این‌که مستکبرها و متکبرها ببینند که بچه‌هایشان در خلیج فارس در مقابل نیروهای ما سر خجالت و ذلت و ننگ فرود آوردند و زانو زدند، مقام معظم رهبری را نعمتی بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: رهبری داریم که شجاع،‌ آگاه، مدبر، دلسوز، هوشمند، مجتهد و مرجع تقلید است و چنین رهبری در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

محمدی گلپایگانی در ادامه سخنان خود با یادآوری این نکته که امریکا با اتفاقات اخیر متوجه شده است که با توان نظامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و تنها راهی که دارند، نفوذ است و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری را در برنامه خود دارند، افزود: آنها با نفوذ خود کاری کردند که برخی‌ها به انقلاب و آرمان‌های انقلابی و اسلامی پشت کردند و بسیج را مورد حمله قرار دادند و اینها همگی نتیجه نفوذ بود.
به گفته محمدی گلپایگانی، انتخابات نزدیک است و باید افرادی برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند که آبرو و حیثیت و استقلال نظام را در هیچ شرایطی نفروشند و دلسوز این نظام و ملت باشند. وی در پایان با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم استان بوشهر، گفت: با این حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی، ارادات مردم بوشهر را به مقام معظم رهبری خواهم رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر: