bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
این روزها خبرهای خوب و بد با هم می‌رسد، به همان میزانی که گوش‌هایمان به خبرهای خوب آشنا می‌شود، خبرهای بد آن را بیشتر و بیشتر آزار می‌دهد. با این حال، هنوز هم تعداد خبرهای خوب و خوش به‌خصوص در استان ما کم است و این هم دلیلی واضح و روشن دارد و آن نیز مشکلات مدیریتی است که گریبان‌گیر استان شده و مشخص هم نیست کی قرار است حل شود.
خبرهای بد اما برخی اوقات آنقدر تلخ می‌شود که همه روز انسان را بد می‌کند. به‌عنوان مثال شما بشنوید که 39 نفر کارگر در مجموعه‌ای که قرار است نبض اقتصادی استان در آن باشد، اخراج می‌شوند. جایی که نامش منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است و با کمال تاسف باید گفت این روزها با مدیریت ضعیف گرفتار بدبیاری‌های متعدد شده است. چند روز پس از آنکه خبر اخراج این 39 کارگر را شنیدیم، در دفتر روزنامه میزبان تعدادی از آنها بودیم تا دردهای تازه شده آنها را یکی پس از دیگری بشنویم که چگونه مهلت یک ماهه‌ای به آنها داده‌اند تا برای خود در اوضاع خراب اقتصادی کار پیدا کنند!
آنچه باعث تالم خاطر ما شد، کم محبتی و بی‌خیالی دوستان در مجموعه مدیریتی استان در مورد هشدارهای بامدادجنوب بود. باوجود داشتن اسناد و مدارک فراوان، صرفاً برای حفظ حرمت‌ها و همچنین نخوردن انگ‌های بچه‌‌گانه‌ای مانند مشکلات امنیتی که معمولاً توسط عده‌ای غریبه مثل نقل و نبات علیه ما استفاده می‌شود، از پرداختن به این موارد اجتناب کردیم. با این حال، حال و روز جایی که قرار بود چشم و چراغ اقتصادی استان باشد، خراب‌تر از آن است که کسی بخواهد ادعا می‌کنند.
ایجاد پست‌های غیرقانونی، گرفتن مشاورهای متعدد، فامیل‌بازی، آوردن کارمند یک اداره دیگر با گرفتن مرخصی، حقوق‌های آنچنانی که سر به فلک می‌رسد و استفاده از امکانات منطقه ویژه اقتصادی که سرمایه مردم محسوب می‌شود، ادعا نیست، بلکه نکات تاسف‌انگیز و رقت‌انگیزی است که شاید برخی‌ها پول بگیرند و آن را پوشش ندهند، اما به‌عنوان روزنامه بامدادجنوب رسالت خود می‌دانیم و باصدای بلند نابرابری‌ها و ضعف مدیریت‌ها را به اطلاع همه می‌رسانیم.
وقتی در راس یک مرکز مهم اقتصادی یک فرد سیاسی قرار بگیرد که هیچ سابقه مدیریتی ندارند و با سفارش برخی‌ها به اینجا رسیده تا منافع همان «برخی‌»ها را تامین کند،‌ نتیجه‌ای جز رسوایی به‌ بار نخواهد آورد. مشخص نیست که کدام منطقه ویژه اقتصادی معاونت فرهنگی!! تاکید می‌کنم، معاونت فرهنگی داشته است که فردی به این سمت گمارده شده است!
کانتینر وارد منطقه نمی‌شود! مگر قرار است که منطقه ویژه اقتصادی که 43 مرکز اقتصادی در آن حضور دارد، از محل انبارداری کانتینر روزگار بگذراند! نگارنده شک ندارد که آمارهای متفاوت و رنگارنگی توسط مدیران منطقه در مورد دستاوردهای درخشان‌شان منتشر خواهد شد اما با صحبت‌هایی که با بسیاری از صاحبان سرمایه در این منطقه کرده‌ام، اوضاع از خراب هم خراب‌تر است و بهتر است کسی ماستمالی نکند.

نام:
ایمیل:
* نظر: