bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
در غیاب دو نماینده دیگر استان، حسنوند در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی اکنون در قالبی رقابتی پیش رفته و باعث به وجود آمدن حساسیت‌هایی بیشتر شده است.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی اکنون در قالبی رقابتی پیش رفته و باعث به وجود آمدن حساسیت‌هایی بیشتر شده است. برخی از نمایندگان بر این باور هستند که ممکن است رقابت در کمیسیون‌ها باعث شود مسائل تخصصی در کمیسیون‌ها دیده نشود.
فردا (دوشنبه) قرار است انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی برگزار شود. یکی از کمیسیون‌های تخصصی که نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرده، کمیسیون انرژی است. کمیسیونی که دو نفر از نمایندگان استان در آن عضویت دارند و شاید روبه روی یک دیگر بایستند در حالی که انتظار می‌رود در کنار یک دیگر با هدف پیگیری مطالبات مردم، قرار گیرند.
طبق شنیده‌ها و اخباری که در برخی از سایت‌های استانی منتشر شده است، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ بنا دارد برای نائب‌رئیسی کمیسیون انرژی شانس خود را بیازماید. از سوی دیگر سکینه الماسی نیز برای تصدی سخنگویی این کمیسیون تلاش می‌کند.
با این حال زمزمه‌های نارضایتی برخی نمایندگان از لابی و رایزنی‌ها برای نشستن بر کرسی‌های مهم کمیسیون‌ها به گوش می‌رسد‌. در این میان می‌توان به سخنان جواد کاظم‌نسب الباجی اشاره کرد که گفته بود «‌متاسفانه بحث‌های جناحی و سیاسی و همچنین روابط دوستانه و پشت پرده، جای معیارهایی که در قانون تعیین شده را گرفتند. در حالی که بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، تخصص، تجربه و تحصیلات به‌عنوان معیار حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی در نظر گرفته شده، شاهد هستیم هر کسی که رابطه بهتری با روسای شعب و هیات‌رئیسه بر قرار کند، موفق می‌شود در کمیسیون مورد نظر خود حضور یابد و دیگران از این مهم بازمانند». 

حال با توجه به شرایط موجود، باید دید دو نماینده استان حاضر در کمیسیون انرژی، آیا می‌توانند نظر نمایندگان این کمیسیون را جلب کرده و ‌بر کرسی‌های مهم این کمیسیون تکیه بزنند یا خیر. از سوی دیگر یکی از کاندیدای مطرح ‌کمیسیون انرژی، نیز فریدون حسنوند استاندار سابق بوشهر و نماینده مردم اندیمشک است که سعی دارد برای کرسی ریاست این کمیسیون رقابت کند.
بدون شک نمایندگانی که بر کرسی‌های مهم کمیسیون‌های تخصصی چشم دوخته‌اند باید از ظرفیت لابی‌گری و قدرت چانه‌زنی و رایزنی بالایی نیز برخوردار باشند تا بتوانند نظر اعضای کمیسیون را نسبت به خود جلب کنند.
 هماهنگی نمایندگان استان با نمایندگان جنوبی و استان‌های همجوار، یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توانند از آن بهرمند شوند، چراکه اکثر نمایندگان از جمله دو نماینده استان و همچنین فریدون حسنوند، برای اولین‌بار است که حضور در مجلس شورای اسلامی را تجربه می‌کنند.
در حالی که ما موفق نشدیم با دو نماینده استان که در کمیسیون انرژی حاضر هستند در این مورد گفت‌وگو کنیم – که البته خانم الماسی را دیگر نمی‌توان در حوزه رسانه‌ای مورد اشاره قرار داد و تصمیماتش مربوط به خود اوست و بامداد جنوب بعد از شش‌بار تماس تلفنی دیگر با وی تماس نخواهد گرفت – با استاندار قبلی بوشهر به گفت‌وگو نشستیم تا نظرات وی را در این زمینه جویا شویم. 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با بامداد جنوب در این‌باره گفت: رایزنی در مجلس برای حضور در کمیسیون‌ها و نشستن بر کرسی نائب و یا ریاست کمیسیون یک رویداد روزمره و‌ طبیعی است. ما نیز‌ طبق روال معمولی که حاکم است، با دوستان و دیگر نمایندگان پیرامون این مساله گفت‌وگو کرده‌ایم.
حسنوند هدفش از حضور در کمیسیون انرژی و نشستن بر کرسی ریاست را کمک کردن به مردم جنوب کشور دانست و تاکید کرد: امیدوارم بتوانم ‌با حضورم و کمک همه نمایندگان و دوستان یک تحول عظیم و حرکتی رو به جلو و توسعه را رقم بزنیم تا شاید بتوانیم این دین ‌مردم خونگرم جنوب که بر گردن ماست را ادعا کنیم، چراکه اصلا هدف ما پیشرفت و توسعه جنوب کشور است.
با این حال، چه از سوی عوام و چه از سوی مسوولان دولتی و فعالان سیاسی، نگاه مثبتی نسبت به عملکرد مجلس دهم وجود دارد به‌طوری که انتظار می‌رود مجلس دهم در مقایسه با ادوار گذشته از حاشیه‌های کمتری برخوردار باشد. حسنوند که خود در کسوت استانداری بوشهر روزی از دولتی‌ها به‌شمار می‌رفت، مجلس دهم را مجلسی باسواد و با انگیزه بالا دانست که به خرد جمعی پایند هستند‌ و تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر مجلس می‌توانم بگویم انگیزه خدمت‌گزاری بین نمایندگان مجلس دهم بسیار بالا است. 
وی با اشاره به مشکلات پیش رو ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با وحدت و انسجام در حوزه قانون‌گذاری و اجرائی گام‌های بلندی برداریم. تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر همه استان‌های جنوبی کشور که از ذخایر عظیم زیر زمینی نفت و گاز نیز برخوردار هستند، باشیم. 
حسنوند با اشاره به تجربه حضورش در استان بوشهر و تاکید بر این‌که من همچنان خود را یک بوشهری می‌دانم؛ تصریح کرد: با توجه به ظریفت بالای مجلس دهم و حضور پر شور نمایندگان جنوب در مجلس، امیدوارم  بتوانیم هر آنچه که از دست‌مان بر می‌آید، برای مردم جنوب کشور و استان‌هایی که از پتانسیل بالا برخوردار هستند، انجام دهیم. 
در حالی که مردم بوشهر در حال مقایسه حضور 15 ماهه فریدون حسنوند و 30 ماهه استاندار فعلی و اقدامات صورت گرفته هستند، به‌نظر می‌رسد که ارتباطاتی که تاکنون با وی داشته‌اند، آنها را امیدوار به همکاری خوزستانی‌ها به‌خصوص حسنوند با مجموعه استان کرده است. 



برچسب ها: سیاسی ، مجلس ، حسنوند
نام:
ایمیل:
* نظر: