bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
از حروف الفبا تا قرعه‌کشی؛
خبرنگاران و اهالی رسانه در آستانه روز خبرنگار به مهمانی معاونان، مدیرکل‌ها، فرمانده‌هان نظامی فراخوانده می‌شوند تا هم از تلاش‌شان در زمینه اطلاع‌رسانی تجلیل شود و
بامدادجنوب- مریم خوئینی: خبرنگاران و اهالی رسانه در آستانه روز خبرنگار به مهمانی معاونان، مدیرکل‌ها، فرمانده‌هان نظامی فراخوانده می‌شوند تا هم از تلاش‌شان در زمینه اطلاع‌رسانی تجلیل شود و هم با برقراری ارتباط دو‌سویه میان مسوولان و نمایندگان افکار عمومی، با شفاف‌سازی در زمینه رویدادهای مختلف به توسعه و پیشرفت جامعه کمک کنند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در آخرین روز از هفته‌ای که گذشت نمایندگان اصحاب رسانه‌ها را به ضیافت شامی در هتل پرواز دعوت کرد تا هم از نزدیک با رسانه‌ها آشنا شود و هم به سوال‌ها و انتقادهای مطرح شده در این دو ماه پاسخ دهد.

البته مشخص نیست که آقای نماینده تا چه اندازه توان داشته که بتواند در کنار نشست خبری سه جلسه‌ای دیگر نیز برگزار کند و حتی گروهی از جوانان را سر کار بگذارد تا آنها به نشانه اعتراض هتل پرواز را ترک کنند.
با این حال مهم‌ترین مساله‌ای که در نشست خبری عبدالحمید خدری مطرح شد، چرایی تاخیر انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان و تصویب طرح منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی بود.
خدری در پاسخ به خبرنگار بامداد جنوب مبنی بر این‌که آیا حاشیه‌های مربوط به انتخاب هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی باعث تاخیر در انتخاب رئیس مجمع شده است؟ آیا این موضوع از اختلاف میان نمایندگان استان نشات گرفته است یا خیر، گفت: در این زمینه هیچ اختلافی با سایر نمایندگان استان از جمله خانم الماسی نداریم، عمده دلیل این تاخیر، مشغله کاری و حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه خود بوده است.
او ادامه داد: در نشست‌هایی که چهار نماینده مردم استان که در این زمینه داشتند، هر نماینده یک پیشنهاد ارائه کرده است. از جمله این‌که خانم الماسی نماینده مردم کنگان، عسلویه و جم پیشنهاد داد که  انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان، بر اساس حروف الفبا باشد یا به‌دلیل این‌که ایشان تنها نماینده زن استان در مجلس است، به‌عنوان رئیس مجمع در سال اول انتخاب شود اما من پیشنهاد قرعه‌کشی را مطرح کرده‌ام از سوی دیگر پیشنهاد رای‌گیری نیز مطرح‌شده است. با این حال بنده در جمع شما خبرنگاران قول می‌دهم فردا (یکشنبه) به هر نحوی که شده رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب شود.
تکرار چندین‌باره نام سکینه الماسی در نشست خبری مذکور، نماینده مردم جنوب استان را بر آن داشت تا به سخنان خدری واکنش نشان دهد.

سکینه الماسی با بیان این‌که برخی رسانه‌ها، دلیل انتخاب نکردن رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس را  اختلاف میان نمایندگان عنوان کرده‌اند، گفت: با توجه به همدلی موجود میان نمایندگان، این موضوع واقعیت ندارد.
الماسی که تاکنون نشست خبری برگزار نکرده است، ادامه داد: چون قانون خاصی برای فرایند انتخاب رؤسای مجامع نمایندگان وجود ندارد، ممکن است اختلاف نظری بر نحوه‌ انتخاب رؤسا در چهار سال نمایندگی به وجود بیاید که اصلا به معنی اختلاف بین نمایندگان نیست. 
وی با بیان این‌که تاکنون جلسه رسمی با این موضوع تشکیل نشده، گفت: در اولین فرصت پس از تعطیلات مجلس این کار انجام می‌شود، چراکه هدف نمایندگان استان ایجاد ساز و کاری منظم، دقیق و کارآمد برای خدمت بهتر به مردم است و نسبت به این موضوع خوش‌بین هستیم!
صحبت‌های هر دو نماینده استان نشان می‌دهد که هیچ کدام حاضر نیستند کوتاه بیایند، حالا باید دید آیا فردا رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب می شود یا خیر.
گفتنی است عبدالحمید خدری روز پنچشنبه تنها میزبان اهالی رسانه نبود او قرار بود پیش از خبرنگاران میزبان برخی از اعضای ستاد انتخاباتی‌اش هم باشد. گویا می‌دانست که اعضای ستاد انتخاباتی‌اش قرار است انتقاداتی را نسبت به برخی از چهره‌های که او را همراهی می‌کنند، مطرح کنند به همین دلیل در جمع آنها حاضر نشد تا صحبت از انتشار یک بیانیه انتقادای علیه او  با نام یا بدون ذکر نام در برخی از گروه‌های مجازی مطرح شود.
با این حال نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم که بارها تاکید کرده  مشی‌اش همواره بر اعتدال و دوری از افراط و تفریط بوده است. در نشست خبری خود هم با حمایت از رای نمایندگان به ریاست علی لاریجانی، گفت: بحث سخت و طاقت‌فرسایی بود و آقایان عارف و لاریجانی هر دو در لیست امید بودند و ما هم معتقد بودیم افکار و اندیشه‌های لاریجانی با لیست امید فاصله ندارد! ساعت9:30 همان شب اصلاح طلبان را در« VIP » هتل پرواز به حضور پذیرفت تا با آنها گفت‌وگو کند و به انتقاداتشان پاسخ دهد، هر چند تا این لحظه خبری از نشست اصلاح طلبان با خدری  منتشر نشده است.
به هر حال آنچه مشخص است، اختلاف میان نمایندگان استان در حال نهادینه شدن است و کسی هم که باعث و بانی این اختلافات است در حال ماهی‌گیری از آب گل آلود است. ما در تحریریه بامداد جنوب به نمایندگان توصیه می‌کنیم چند نفر با تجربه، دلسوز و آینده‌نگر را به‌عنوان مشاور انتخاب کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: