bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
با تداوم دخالت‌های غیرقانونی و بی‌جا؛
در اردیبهشت‌ماه سال گذشته گزارشی در مورد دخالت‌های بی‌جای استانداری بوشهر در تعیین شهرداران استان کار کردیم. این دخالت‌ها البته همچنان ادامه دارد و با توجه به شواهد موجود پایانی هم بر آن نیست.
بامداد جنوب- ابوعلی زرین‌قلم: 
در اردیبهشت‌ماه سال گذشته گزارشی در مورد دخالت‌های بی‌جای استانداری بوشهر در تعیین شهرداران استان کار کردیم. این دخالت‌ها البته همچنان ادامه دارد و با توجه به شواهد موجود پایانی هم بر آن نیست. شهرداری‌ها به واسطه پول‌هایی که در اختیار دارند همیشه مکان‌های جذابی برای پیمانکاران بوده و هستند، حال که در استان ما گروهی پیمانکار سیاسی هم در مسند قدرت قرار گرفته‌اند، در این مسیر تُرک‌تازی کرده و به اقدامات غیرقانونی خود در دخالت در مسائل شهرداری‌ها ادامه می‌دهند. از سال گذشته که گزارشی در مورد شهرداری نخل‌تقی نوشتیم بیش از 16 ماه می‌گذرد و به دلیل ارتباطاتی که با برخی از اعضای شورای این شهر ثروتمند! داریم، در جریان ریز مسائل آن قرار گرفته اما به درخواست خود آنها تاکنون وارد مبحث دخالت‌های غیرقانونی استاندار بوشهر و مدیرکل حوزه‌اش نشده‌ایم. 

اختلافاتی که بیشتر به‌دلیل ندادن قرار پیمانکاری به افراد معرفی شده شروع و اکنون با دندان طمع برای حق آلایندگی و عوارض این شهر رسیده است. یکی از اعضای شورای شهر نخل‌تقی به بامداد جنوب گفته است دخالت‌های بی‌جا و غیرقانونی شخص استاندار که به تحریک یکی دیگر از اعضای شورا صورت گرفته مانع از ارائه خدمات صحیح به مردم شده و ما نمی‌دانیم استاندار و مدیرکل حوزه‌اش واقعا چه از جان مردم نخل‌تقی می‌خواهند که مانع از توسعه و شکوفایی این شهر شده‌اند. به گفته وی، از اواخر پاییز گذشته و پس از مخالفت با برخی از درخواست‌های وصول شده از طرف مدیرکل حوزه استاندار و تعدادی از نزدیکان وی، مشکل با شورا و شهرداری شروع و اکنون نیز به شکل‌های گوناگون ادامه دارد. این عضو شورای شهر با تاکید بر این مساله که آقایان دوستان و نزدیکان خود را معرفی کرده و خواستار دادن طرح‌های کلان پیمانکاری به آنها شده‌اند، به اقدامات غیرقانونی و دخالت‌های بی‌جای شخص استاندار در مسائل شهرداری اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون استاندار حق هیچ دخالتی در تصمیم‌گیری شورا را ندارد و اما به‌نظر قانون فراموش شده و به شکل‌های گوناگون تلاش کرده و می‌کنند تا مانع از خدمات‌رسانی شهرداری به مردم شوند. 
هفته گذشته در سفر این شهر، از نزدیک در جریان مشکلات به وجود آمده به وسیله استانداری برای مردم این شهر قرار گرفتیم. آنها با بیان این‌که در طول ماه‌های گذشته تلاش فراوانی کرده‌اند تا رویکردها را تغییر دهند و بر منتخب بودن و اختیار داشتن شورا تاکید کرده‌اند‌ اما فعلا سالاری و تیم محدود و نزدیک به او شهردار نخل‌تقی را مانعی بزرگ برای خود دانسته و به هر شکل ممکن می‌خواهند وی را از دایره اخراج کنند. به گفته وی در چند نوبت چند تن از بزرگان شهر هم واسطه شده‌اند تا استاندار دست از دخالت‌های خود بردارد و مردم را به حال خود رها کند اما راه به جایی نبرده‌اند. 

در این میان گفته می‌َشود تلاش‌های سالاری برای در اختیار گرفتن منابع مالی شهرداری نخل تقی که بیش از ماهی سه میلیارد تومان است با مقاومت اعضای شورا و شهردار مواجه شده‌ اما به صورت غیرقانونی دستور داده تا مانع از پرداخت عوارض شهرداری نخل تقی و همچنین دهیاری بیدخون شوند. بامداد جنوب همه اسناد، مدارک، صدا و حتی تصویر دخالت‌های متعدد استانداری بوشهر در روند کار شهرداری نخل‌تقی را در اختیار دارد و در صورت نیاز در شماره‌های آینده همه فشارهای وارد شده از طرف حراست استانداری، دفتر شهری، معاونت عمرانی، آنتریک‌های مدیرکل حوزه استاندار و همچنین رایزنی‌های سالاری در وزارت کشور را به‌صورت جز به‌ جز منتشر خواهد کرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: