bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اطلاعاتی که روسها در پی اعتماد به آمریکا در اختیار آنها قرار دادند، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها بلافاصله مواضع ارتش سوریه را به مدت 45 دقیقه زیر آتش بمباران قرار دادند و 200 نفر از ارتشیان سوریه را کشتند.
حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص چالشهای آمریکا در سوریه گفت: این کشور در شرایطی نیست که راهبرد مبتنی بر عمل را در پیش بگیرد. 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یکی از مشکلات اوباما در عرصه سیاست خارجی را عدم موفقیت در حوزه عمل خواند و عنوان کرد: اکنون به دلیل نزدیک شدن به انتخابات، شرایط برای آمریکا سخت تر شده و در شرایط انتخاباتی، آن چیزی که بر موضع گیری سیاست خارجی مقامات این کشور اعم از اوباما یا جان کری غلبه دارد، شکل دهی به یک فضای دیپلماسی عمومی قابل دفاع در آستانه انتخابات آبان ماه ایالت متحده آمریکاست.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 18 آبان ادامه داد: یکی از مواردی که دموکراتها روی آن بازی می کنند بحث سیاست خارجی است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ترامپ هم موضوع سیاست خارجی اوباما را زیر سوال می برد، زیرا سیاست خارجی اوباما را خانم هیلاری کلینتون که در چهارساله اول وزیر خارجه اوباما بود بنیان گذاری کرده و حالا وزیر ترامپ است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه، کری سعی کرد با شکل دهی یک توافق ناپایدار با روسیه چالش پیش رو را سپری کند اظهار داشت: در منطقه سوریه برخی بازیگران مثل ایران و روسیه به دنبال رفع مسائل این منطقه همچون تروریسم هستند و در عمل در قالب دیپلماسی مبتنی بر ثبات رفتار می کنند.
وی تاکید کرد: آمریکا بازیگری است که چون هنوز متحدان منطقه ای آن مخالف سیاستهای ثبات بخش در سوریه هستند سعی می کند به گونه ای تحولات سوریه را طولانی کند تا ثبات سیاسی مورد نظر آنها در سوریه شکل بگیرد و همین اختلاف جدی آمریکا و روسیه و ایران را در موضوع سوریه شکل داده است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اطلاعاتی که روسها در پی اعتماد به آمریکا در اختیار آنها قرار دادند، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها بلافاصله مواضع ارتش سوریه را به مدت 45 دقیقه زیر آتش بمباران قرار دادند و 200 نفر از ارتشیان سوریه را کشتند.
فلاحت تصریح کرد: هدف آمریکا از این اقدام این بود که در عرصه دیپلماسی عمومی یک تعادلی را برقرار کند، ولی درعرصه عملی کماکان دنبال رو همان سیاستی است که به اتفاق متحدان منطقه ای خود مثل رژیم صهیونیستی و عربستان در سوریه شکل داده بود.
وی در خصوص آینده سیاسی روابط آمریکا و روسیه در قبال تحولات سوریه اظهار داشت: آمریکایی ها در شرایط کنونی غیر از بلوف سیاسی چیزی در قبال تحولات سوریه نخواهند گفت و هدفشان از استفاده از این  بلوف سیاسی منفعت انتخاباتی داخل آمریکا است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در آینده باید منتظر بود که دولت آمریکا چه سیاستی را در پیش می گیرد و به میزانی که لابی های عربی، نفتی و صهیونیستها در انتخابات آمریکا تاثیر گذار باشند و کاندیدای مورد نظر آنها پیروز شود ما با طولانی‌تر شدن بحران در مناطقی چون سوریه مواجه خواهیم شد.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه این لابی‌ها به دنبال ایجاد امنیت در مناطقی مثل سوریه نیستند، بیان داشت: اصلی ترین خط در تحولات سوریه جمهوری اسلامی ایران است و ما معتقدیم سوریه باید ثبات وامنیت داشته باشد و سرنوشت آن را خود مردم سوریه تعیین کرده واداره کنند.
وی افزود: این موضوعی است که چه روسیه و چه آمریکا به آن نزدیک شود حتما به سوریه کمک خواهد کرد درغیر این صورت بحران  کماکان ادامه پیدا می کند.
فلاحت پیشه آخرین تحولات میدانی سوریه را به نفع راهبردهای مبتنی بر ثبات و به ضرر بازیگرانی که در آنجا بحران آفرینی می کنند برشمرد و گفت: در شرایط کنونی آمریکایی ها از ثباتی که از پیروزی ارتش سوریه به وجود آمده ناراحت هستند و معتقدند این پیروزی ها در انتخابات آنها دستاویزی برای افرادی مانند ترامپ خواهد شد.
برچسب ها: جهان ، روسیه ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: