bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
حامیان اصلاح‌طلب سالاری به صف مخالفان پیوستند؛
نیروهای اصلاح وزن ندارند که محشلون بذارم» این جمله‌ای بود که شاید خیلی زودتر باید به گوش بخشی از اصلاح‌طلبان بوشهری می‌رسید تا نوع نگاه نماینده منصوب دولت به خود را به شکلی صریح و واقعی درک می‌کردند
بامداد جنوب: «نیروهای اصلاح وزن ندارند که محشلون بذارم» این جمله‌ای بود که شاید خیلی زودتر باید به گوش بخشی از اصلاح‌طلبان بوشهری می‌رسید تا نوع نگاه نماینده منصوب دولت به خود را به شکلی صریح و واقعی درک می‌کردند، گروهی که در طول سه سال گذشته با سکوت معنادار و همراهی کامل با مصطفی سالاری میدان را برای نابودی استان به هر شکل ممکن باز کردند تا امروز به مرحله‌ای برسیم که جریانی بنام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نامه‌ داده و از دولت روحانی بخواهد که تا دیر نشده نماینده‌اش در استان را عوض کند. سالاری در طول سه سال گذشته با سیاست تفرقه‌ بینداز و حکومت کن موفق شد جریان اصلاحات بوشهر را در ماموریتی محوله از طرف روسای واقعی‌اش به‌زیر بکشد تا امروز این جسارت را داشته باشد که بگوید که آنها وزنی ندارند که باید محلشان گذاشت. هر چند وضعیت استان به سمتی می‌رود که وی این قابلیت را در خود می‌بیند که بی‌محابا هر اقدامی دوست داشته باشد انجام دهد و حتی برای معاون عمرانی خود «هَوو» بتراشد تا نه باستی معاون باشد و نه مدیرکل سابق حوزه‌اش رئیس و خود حرف آخر را بزند، اما به‌نظر می‌رسد آش آن اندازه شور شده که حامیان و دوستداران دیروز سالاری هم در شش ماه مانده به پایان دولت یادشان افتاده اوضاع آن اندازه وخیم است که اگر تکانی به‌خود ندهند،‌ همین نیمچه آبرویی را هم که دارند از دست خواهند داد. با این حال، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نامه‌ای را خطاب به حسن روحانی در فضای مجازی منتشر کرد که در آن از وی خواسته شده بود که نماینده‌اش در استان را در لیست تغییر قرار دهد. هر چند یکی از شرکای تجاری سالاری که ساکن تهران بوده و به‌نوعی مدعی لیدری اصلاحات است و در بزنگاه‌ها سر و کله‌اش پیدا می‌شود در تماس تلفنی از این جریان می‌خواهند که نامه را منتشر نکرده و آقای شریک را زیاد آزرده خاطر نسازند، اما توهین استاندار آن اندازه به این جریان برخورده بود که بدون حضور عضو برازجانی خود نامه را با امضای 10 نفره منتشر کنند، حال باید دید که جبهه اصلاحات استان بوشهر پای حرفش می‌ماند یا اینکه به سمت سازش می‌رود. 

زمزمه تغییرات در کابینه دولت موجی را در طیف‌های مختلف سیاسی به وجود آورده است تا آنها با نگاه حمایتی از این رویکرد دولت، از رئیس جمهور بخواهند که دامنه این تغییرات را به استان‌ها نیز بکشاند و با خیالی آسوده خود را برای دو انتخابات مهم سال آینده مهیا کنند. در همین راستا دو روز پیش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر نیز در بیانیه‌ای خواستار تغییرات عمده از جمله تغییر نماینده ارشد دولت در استان شده‌اند. در بخشی از این بیانیه که در فضای مجازی با استقبال مخاطبان مواجه شده و دست به دست می‌شود، آمده است؛ «اصلاح طلبان كشور از سر مسووليت و دلسوزي و بر اساس حفظ مصالح و منافع ملي، كماكان اصلاحات را نیاز مبرم جامعه ايران مي‌دانند و چنان که شاهد بوده‌اید، حمايت و همراهي با دولت تدبير و اميد از بدو پيروزي دولت شما استراتژي و تاكتیک اصلاح طلبان بوده، از اين رو در تمامي استان‌ها با وجود برخي تلخ‌كامي‌ها و نارضايتي‌ها، اصلاح طلبان، بدون چشم داشت و از سر خير خواهي و اهميت و توجه به منافع ملي، از نمايندگان دولت شما حمايت تام و تمام كردند.  هدف اعضای شورای هماهنگی در استان بوشهر نیز حمایت از دولت تدبیر و امید  بوده و هست اما این دلیل نمي‌شود که نسبت به سوء‌مدیریت‌ها و نابخردي‌ها بی تفاوت باشند و تحت هر شرایطی و بدون انتقاد از نوع عملکرد مدیران ، چشم بسته به این حمایت ادامه دهند.»
در بخش دیگری از این بیانیه نیز به برخی سوء مدیریت‌ها در استان اشاره و تصریح شده؛ «متاسفانه پس از گذشت سه سال از استقرار دولت تدبیر و امید، ما شاهد آن هستیم که با گذشت هر روز، مدیریت ارشد استان بوشهر و زیر مجموعه‌های آن بدون توجه به شناخت نيروها و وضعیت اجتماعی و سیاسی، مبادرت به ادامه اشتباهات گذشته خود در مدیریت می‌کنند و از سويي به اختلاف ميان نيروهاي سياسي اصلاح طلب استان مبادرت مي‌ورزند. نتيجه اين روند بدون تدبير، اميد زدايي و ياس مردم خواهد بود و چه بسا، اوضاع را پیچیده‌تر کرده و موجب نارضایتی بیشتر مردم و حاميان دولت را فراهم آورد. اكنون در آستانه انتخابات حساس رياست جمهوري و شوراهاي اسلامی شهر و روستا، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر، مهمترین و اساسی‌ترین توسعه را در توسعه نیروی انسانی کار آمد می‌داند و نسبت به اینگونه عملکرد و نادیده گرفتن نظریات کارشناسی و دلسوزانه هشدار می‌دهد که ادامه این روند موجب نارضایتی بیش از پیش مردم را فراهم خواهد ساخت و مردم استان بوشهر را به محاق دلسردی و بی‌تفاوتی فرو خواهد برد و این خطری بزرگ در انتخابات پیش‌رو خواهد بود .امیدواریم که دولت تدبیر و امید نسبت به این مهم اقدام عاجل نماید تا همچنان امید به آینده در مردم زنده و مانا باشدکه این خود یک قدم به جلو است. بنابراین ما با اشراف بر موقعيت خطير دولت و هجمه‌هاي بي‌شمار و كينه‌ورزانه مخالفان تماميت‌خواه و رانت طلب‌، ضمن حمايت مجدد از دولت مصرانه می‌خواهیم نسبت به تغييرات مديريتي معطوف به ايجاد اميد در جامعه تدبير لازم اتخاذ شود تا مجدداً حماسه‌اي مدني و ملي رقم زده شود.»

یکی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که نمی‌خواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با بامداد جنوب پیرامون انتشار این بیانیه و این‌که چرا اکنون زبان به بیان برخی حقایق گشوده‌اند، گفت: اصلاح طلبان در شورای هماهنگی پیش از این نیز انتقاداتی را بر عملکرد سالاری وارد می‌دانستند، اما به دلیل این‌که بنا را بر حمایت از دولت روحانی گذاشته بودند، از علنی کردن انتقادات خوداری کرده و مسائل و مشکلات را حضوری به سمع و نظر سالاری برسانند.
او با بیان این‌که شخصا در جلسات متعدد حضور یافته و انتقادات خود را با سالاری در میان گذاشته است اما نتیجه‌ای حاصل نشد، تصریح کرد: در بیانیه بیست چهارم خرداد ماه نیز برخی گلایه از مدیریت ارشد استان مطرح شد. نامه اخیر نیز با موافقت اکثریت اعضای این شورا همراه بود، البته این بیانیه قرار بود پیش از اینها منتشر شود که در نهایت در شامگاه سه‌شنبه مطرح شد. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد که ما دراین بیانیه به گونه‌ای به همه اعلام کرده‌‌ایم که دیگر حامی استاندار فعلی بوشهر نیستم.
وی پیرامون برخی حرف و حدیث‌های که از سوی برخی مطرح شده مبنی براین‌که برخی از اعضای شورای هماهنگی اطلاعی از این بیانیه نداشته‌اند گفت: این صحبت‌ها صحت ندارد و از سوی حامیان خاص سالاری مطرح شده چراکه اکثریت اعضا با رای مخفی خود اعلام کرده‌اند که با این بیانیه و تغییرات بنیادی در استان موافق هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: