bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
باتوجه به فشارها و خواسته‌های غیر قانونی؛
نواخته شدن زنگ انتخابات، همان‌طور که تا حدودی سپهر سیاسی کشور را متحول کرده، فضای سیاسی استان ما را نیز تحت شعاع خود قرار داده است. جریان‌های سیاسی مختلف استان چه اصلاح‌طلب و ...
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
نواخته شدن زنگ انتخابات، همان‌طور که تا حدودی سپهر سیاسی کشور را متحول کرده، فضای سیاسی استان ما را نیز تحت شعاع خود قرار داده است. جریان‌های سیاسی مختلف استان چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا با برگزاری نشست‌های متعدد و جلسات بررسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، خود را برای حضوری پر رنگ، موفق و موثر آماده می‌کنند تا پیروز این میدان باشند. چهره‌های سرشناس و معتمد مردم نیز با گفت‌وگو پیرامون مسائل روز کشور و استان، به‌طور مداوم حساسیت‌های مهم دو انتخابات پیش رو را به مردم گوشزد می‌کنند تا فضا را برای برگزاری یک انتخابات با شکوه آماده کنند.
از سوی دیگر اتفاقاتی که به‌تازگی رخ داده است(نظیر انتشار نامه و بیانیه‌های اصلاح طلبان در نقد عملکرد نماینده ارشد دولت در استان) متاسفانه باعث ایجاد شکاف بین نیروهای سیاسی چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا. شده است. بی‌شک همانطور که در میان اصلاح طلبان بر سر نحوه مدیریت مصطفی سالاری بحث و گفت‌وگو می‌شود، در میان چهره‌ها و نیروهای اصولگرا نیز مناقشه وجود دارد، چراکه نیروهای سیاسی اصولگرای هم‌استانی تاکنون رضایت و یا ناراضیتی خود را رسانه‌ای نکرده‌اند، این جریان سیاسی همواره تلاش می‌کند اختلاف نظرها را مخفی نگه دارد. 

شواهد موجود نشان می‌دهد دلیل بی‌ثبات و وجود برخی مناقشات در جریان‌های سیاسی ، عملکرد ضعیف استاندار و مجموعه آن است. 
باید به این نکته توجه داشته باشیم که به هیچ عنوان اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن سالاری مطرح نیست، هر شخصی با هر پیش زمینه فکری و جناحی، زمانی که به‌عنوان نماینده ارشد دولت در استان مستقر می‌شود باید بتواند با همه جریان‌های سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا و چه مستقل و... تعامل داشته باشد و یک ارتباط دو سوی خوب برقرار کند و همه نظرات و پیشنهادات فعالان سیاسی را بشنود و از آنها بهره‌مند شود.
به باور برخی فعالان این عرصه سالاری از همان ابتدا نتوانست با جریان‌های سیاسی ارتباط خوبی برقرار کند و نگاه خودی و غیر‌خودی به فعالان سیاسی و مرزبندی میان سیاسیون، بزرگ‌ترین اشتباه مجموعه استانداری بود که متاسفانه این زخم در ماه اخیر بیش از گذشته خودنمایی می‌کند.

این نگاه سالاری و بخشیدن پست و مقام به نزدیکان خود باعث به وجود آمدن یک حلقه امنیتی خاص پیرامون استانداری شده است و با مطرح شدن کوچک‌ترین انتقاد دوستانه رسانه در قالب روابط عمومی استانداری ظاهر شده و در کنار دفاع از وی سعی می‌کنند منتقد خود را به بهانه این‌که شما برکرسی مدیرکلی تکیه نزد‌ه‌ای ساکت کنند رویه‌ای که تکرارش جواب معکوس می‌دهد و کار را برای حامیان استانداری سخت‌تر خواهد کرد.
واضح است اگر مقامات کشوری و استانی امروز چاره‌ای برای حل این معضل نیندیشند، دیگر فردا نمی‌توانند این مساله را حل کنند و بار دیگر جریان‌های سیاسی را به آشتی دعوت کنند.  این مساله‌ در مرحله اول دولت یازدهم را با مشکل مواجه می‌کند، چراکه سیاسیون اصلاح‌طلب دیگر انگیزه و رمقی برای دفاع از دولت نخواهند داشت. نباید فراموش کنیم که سال آینده دو انتخابات هم ریاست جمهوری و شورای شهر پیش روی ماست، یادآور شد: جریان‌های سیاسی امروز پیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام نیاز دارند و نباید اجازه دهند هیچ عاملی اتحاد آنها را تهدید کند. 
نگارنده از اصلاح طلبان هم‌استانی و دلسوزان می‌خواهم از همین امروز به فکر ترمیم زخم‌های وارد شده باشید و برای ایجاد وحدت و انسجام تلاش کنید تا در پیشگاه مردم روسفید باشید.

گفتنی است یکشنبه 9 آبان اصلاح طلبان شهرستان دشتستان پیرامون برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تشکیل جلسه دادند و درباره رویدادهای اخیر بحث و گفت‌وگو کردند.
اسد بهادری، یکی از فعالان سیاسی حاضر در این جلسه با تاکید بر وحدت اصلاح طلبان استان از برگزاری جلسه مجمع عمومی اصلاح طلبان دشتستان و ترمیم شورای مرکزی مجمع بر اساس مصوبات و راهکارهای شورای مرکزی در آینده نزدیک خبر داد.
بدون شک در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری جلسات متعدد اینچنینی در بوشهر و سایر شهرستان‌ها خواهیم بود حال باید دید در این جلسات چقدر به حلقه مفقوده یعنی همان اتحام و انسجام میان‌گروهی توجه می‌شود. آیا مقامات کشوری و استانی به این مساله ورود خواهند کرد یا خیر؟! اینها سوال‌هایی است که در آینده نه چندان نزدیک پاسخ داده می‌شود. تحریریه بامدادجنوب نیز در راستای شفاف‌سازی در این عرصه حساس گزارشات متعددی را منتشر خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: