bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
محمود صادقی در گفت‌وگو با بامدادجنوب؛
نزدیک به پنچ ماه از عمر مجلس دهم می‌گذرد، مجلسی که به باور چهره‌های متعدد سیاسی و حزبی، استعداد مجلسی کارآمد را داراست. اظهار نظرها و عملکرد برخی از نمایندگان نیز نشان می‌دهد که...
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
نزدیک به پنچ ماه از عمر مجلس دهم می‌گذرد، مجلسی که به باور چهره‌های متعدد سیاسی و حزبی، استعداد مجلسی کارآمد را داراست. اظهار نظرها و عملکرد برخی از نمایندگان نیز نشان می‌دهد که این مجلس در مقایسه با مجالس ادوار گذشته، از پتانسیل بالاتری برخوردار است و نمایندگان آن نیز با جدیت بیشتری پیگیر مطالبات مردم هستند. در این میان می‌توان به چهره‌های محبوبی که صریح‌تر از دیگران صحبت می‌کنند؛ نظیر علی مطهری‌ و محمود صادقی اشاره کرد.
محمود صادقی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بامداد جنوب، درباره عملکرد مجلس دهم می‌گوید؛ مجلس دهم به‌طور کلی در طول این پنج ماه نشان داده است که با مجلس نهم تفاوت‌های زیادی دارد، می‌توان گفت که صدای مردم در این مجلس بیشتر از گذشته شنیده می‌شود. 

صادقی درباره برخی از انتقاداتی که پیرامون عملکرد فراکسیون امید مطرح می‌شود، نیز گفت: در بحث عملکرد فراکسیون امید، شواهد نشان می‌دهد که این فراکسیون روز‌به‌روز انسجام بیشتری به خود گرفته و عملکرد بهتری نیز ارائه می‌دهد، برای مثال در مقاطع مختلف به خصوص در انتخاب نمایندگان ناظر در برخی از هیات‌ها نظیر اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب و همچنین اعضای ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات و در مرحله بعدی انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضای فراکسیون امید خوب عمل کردند و عمدتا انتخاب شده‌اند. مورد بارزتر نیز رای نمایندگان مجلس به هر سه وزیر پیشنهادی دولت بود که با فعالیت اعضای فراکسیون امید، هر سه وزیر پیشنهادی که در مجلس نهم نتوانستند رای بیاورند در این مجلس توانستند اعتماد نمایندگان را با رای بالا کسب کنند.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: آنچه که تاکنون در مجلس دهم رخ داده است؛ نشان می‌دهد، این مجلس از ترکیب کاملا متفاوتی بهره می‌برد و انتظار می‌رود در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد خروجی امیدوارکننده‌تری از فراکسیون امید باشیم 
صادقی در ادامه پیرامون راهبردی که اصلاح طلبان در مجلس دهم اتخاذ کرده‌اند، گفت: قابل درک است که شما به جزئیات رفتار برخی از نمایندگان مجلس دهم انتقاداتی داشته باشید اما در نگاه راهبردی خیر، چراکه راهبرد ما در انتخابات مجلس دهم این بود که از یک مجلسی که حالت تقابلی با دولت داشته و افراط‌گرایان حاکم و غالب بر آن بودند، به یک مجلس تعاملی برسیم و خوشبختانه ما این راهبرد را محقق کرده‌ایم. 
وی تاکید کرد: مجلس دهم همگام و همراه با دولت برآمده از رای مردم است، چراکه یک حد قابل قبولی از اعتدال و اصلاح‌طلبی در این مجلس مشهود است. بنابراین در یک نگاه کلان می‌توان گفت عملکرد مجلس دهم را موفق ارزیابی می‌کنیم.
از سوی دیگر یکی از عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، معتقد است که اصولگرایان یا اصلاح طلبان هیچ کدام اکثریت را در مجلس دهم در اختیار ندارند هر چند که نمایندگان در این دوره عملکرد خوبی داشته‌اند. 

غلامرضا تاج گردون که با خبرگزاری ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، گفت: اگر فکر کنیم که مجلس دهم حاصل رای اصلاح‌طلبان است اشتباه کرده‌ایم، زیرا ما در مجلس طیف غالب نداریم و اگر اصلاح‌طلبان بخواهند موفق شوند، باید به اعتدالیون نزدیک شوند.
این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: در مجلس دو گروه اصلی وجود دارند یک طرف 50 تا 60 افراطی اصولگرا و در طرف دیگر حدود 110 اصلاح‌طلب و مابقی چهره‌هایی بین‌نا‌بینی هستند که می‌توانند به سمت هر کدام گرایش داشته باشند، در واقع اگر ما عدد اکثریت را 150 در نظر بگیریم هیچ کدام به تنهایی 150 رای را در اختیار ندارند و البته می‌توان گفت که افراطیون اصولگرا که سقف آنها 70 نفر است در اقلیت هستند.
وی یادآور شد: رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم نشان داد که اصلاح طلبان در این زمینه اتفاق نظر داشتند و توانستند در گفتمانی بین دولت، اصلاح طلبان داخل مجلس و چهره‌های معتدل حرف واحدی بزنند.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: اما باید همواره این را به یاد داشته باشیم که این مجلس یک مجلس صرفا اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیست. بلکه مجلسی که هرکس حرفش را بهتر بزند، بهتر می‌تواند طیف مستقل را به سمت خود جذب کند. رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت این امر را نشان داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: