bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
نگاهی به نداشتن مقبولیت برخی کاندیداهای مرکزنشین در شهرستان‌ها ؛
حال و هوای انتخاباتی این روزهای اصولگرایان همچون آسمانی ابری‌ست که منتظر یک واقعه است، واقعه‌ای که شاید موقعیت آنها را تغییر دهد. در این میان حرف‌های تازه‌ای نیز شنیده می‌شود، حرف‌های که می‌توان گفت غیر منتظره هستند و ..
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
حال و هوای انتخاباتی این روزهای اصولگرایان همچون آسمانی ابری‌ست که منتظر یک واقعه است، واقعه‌ای که شاید موقعیت آنها را تغییر دهد. در این میان حرف‌های تازه‌ای نیز شنیده می‌شود، حرف‌های که می‌توان گفت غیر منتظره هستند و بدون‌هیچ  رودربایستی بیان می‌شوند. حرف‌هایی چون این جمله محمدرضا باهنر که عنوان کرده بود «افرادی که تاکنون دو الی سه بار در انتخابات‌هایی مانند ریاست جمهوری در کشور شرکت کرده و از آنها اقبال نشده نباید اصرار به نامزدی در انتخابات کنند که این اصرار اصلا مدبرانه نیست.» حرف‌هایی که ممکن است رفقا را به رقبا تبدیل کند با این حال با کمی توجه به این جملات و طعنه و کنایه‌ها می‌توان فهمید که در اردوگاه اصولگرایان چه می‌گذرد. در همین حال که هر کدام از احزاب اصولگرا درصدد معرفی کاندیداهای حزب مطبوع خود هستند، نام چند چهره نظیر سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و ... به‌عنوان گزینه اصولگریان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است. اسامی که ممکن است در شهرستان‌ها کمتر مورد توجه قرار گیرند.

نصرالله شفیعی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، در گفت‌وگو با بامداد جنوب در این‌باره گفت: نگاه فعالان سیاسی در استان ما بیشتر مطالبه محور است و به‌نوعی یک کاندیدای قوی و کار آمد را مطالبه می‌کنند. 
شفیعی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط و فضای موجود میان اصولگرایان که نگاه انتقادی به عملکرد دولت یازدهم دارند معتقد هستند دولت روحانی در برجام شکست خورده و با یک نارضایتی عمومی مواجه است. بنابراین اگر یک گزینه قوی و کار آمد از سوی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح شود، می‌تواند پیروز انتخابات باشد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که برخی از جریان‌های سیاسی اصولگرا روی چند گزینه پیشنهادی از جمله محمدباقر قالیباف صحبت کردند آیا ایشان می‌تواند در حد و اندازه رقابت انتخاباتی مطرح شود یا خیر، گفت: به شخصه تا امروز صحبتی در این زمینه نشنیده‌ام اما ممکن است به‌طور کلی بحث‌هایی در این زمینه مطرح‌ شود نام برخی نیز به‌عنوان گزینه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری عنوان شود و برخی نظر موافق و برخی نظر مخالف پیرامون گزینه‌های احتمالی داشته باشند که تا امروز در استان‌ها بحث جدی صورت نگرفته است. تجربه قالیباف در انتخابات گذشته تجربه خوبی نبود، چراکه او نتوانست رای قابل قبولی نسبت به رقبای خود کسب کند.

این سخنان، نشان می‌دهد حاشیه‌های شهردار تهران در استان‌ها مختلف کشور نیز دامن قالیباف را خواهد گرفت و اگر او تصمیمش برای حضور در انتخابات جدی باشد، مسیر پر فراز و نشیبی پیش رویش قرار دارد، با این حال، بی‌شک بزرگان این جریان سیاسی تلاش می‌کنند به یک انسجام و اتحاد حداقلی برسند. 
شفیعی در ادامه در این‌باره تاکید کرد: اصولگرایان اعتقادی به تشتت آرا ندارند سعی هم بر این است که بر یک گزینه واحد قوی و کار آمد تمرکز شود.
در همین حال زمزمه‌های از اختلافات درون گروهی اصولگرایان شنیده می‌شود، اختلافاتی که برخی تندروی‌ها به آن دامن زده است برای مثال می‌توان به زیاده‌خواهی یا سهم‌خواهی جبهه‌ پایداری‌ با وجود شکست‌هایی که بر جریان اصولگرا تحمیل کرده‌اند، اشاره کرد. گروهی که هنوز هم حاضر به تمکین بی شرط و شروط از روند وحدت در اردوگاه اصولگرای نیستند.

شفیعی در این‌باره با بیان ‌این‌که اصولگرایان در حال حاضر به دو گروه تقسیم شده‌اند تصریح کرد: یک اصولگرایان انقلابی، دو اصولگرایانی که روحیه انقلابی ندارند. خواست و نگاه ما این است که اصولگرایان انقلابی در راس امور قرار گیرند نه کسانی که به‌خاطر قرار گرفتن در پست و مقام و جایگاهی از مواضع انقلابی گذشته خود عقب‌نشینی کنند.
وی با بیان این‌که احتمالا در حاشیه معرفی کاندیدای نهایی اصولگرایان بحث‌های مطرح می‌شود، گفت: بی شک نگاه متفاوت دو گروه اصولگرا به این بحث‌ها و حاشیه‌ها دامن می‌زند.
محمد‌صادق بحرانی، قائم‌مقام جمعیت رهپویان ولایت استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با بامداد جنوب در این‌باره گفت؛ محمدباقر قالیباف موفق بوده‌اند که از خود تصویر یک مدیر کارآمد و تحول آفرین را ارائه دهند. پلیس تحول یافته و به‌روز شده پایتخت رو به تعالی در دوره شهرداری ایشان نیز قابل لمس است.
وی معتقد است سوءمدیریت و تدبیر و رخوت حاکم بر دولت یازدهم، عامل مشوق گروه‌های مختلف سیاسی است برای دعوت از ایشان جهت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو.

بحرانی در ادامه یادآور شد: نکته مهم در این میان درخواست یکپارچه مردم در اقصی نقاط کشور از سیاسیون اصولگرای مرکز‌نشین، برای تمرکز و اتحاد در حمایت از نامزد واحد ریاست جمهوری است. تا با امید به آینده طومار شرمساری‌ها به جهت وعده‌های توخالی و ادعاهایی که جز خسارت و رکود ثمری نداشته‌اند، پیچیده شود و قفل‌های بی‌کلید باز شوند تا اقتصاد و سیاست و فرهنگ و زندگی و معیشت مردم راه رشد و تعالی خود را بیابد.!

نام:
ایمیل:
* نظر: