bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
مراسم متعدد تجلیل از هنرمندان با کمترین کیفیت ممکن این روزها به صورت شتابزده و روزانه از سوی ارشاد استان بوشهر در حال برگزاری است.
نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا جریان های مختلف سیاسی را به تکاپو واداشته و بازار نشست ها و رایزنی های پنهان و آشکار چهره ها و جریان های سیاسی این روزها داغ است.

انتخابات شورای شهر و روستا بیشترین تمرکز گروه ها و جریان های سیاسی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است و به نوعی همه در حال تلاش برای دست یابی به آرای مردم هستند و شیوه های گوناگونی را استفاده می کنند و مدیرکل ارشاد استان بوشهر که این روزها از بی ثباتی جایگاه خود به خوبی آگاه است در حال فراهم کردن مقدمات حضور خود در انتخابات شورای شهر بوشهر است.

در هفته های گذشته شاهد تقدیر های روزانه از هنرمندان استان بوشهر در قالب مراسم های مختلف از قبیل دیدار و نشست با پیشکسوتان و عناوین دیگر بودیم که هر روز بر تعداد آن افزوده می گردد و هر چه به انتخابات 96 نزدیک تر می شویم بیشتر و پررنگ تر می شوند.

این مراسم تقدیر که اغلب با کمترین کیفیت ممکن برگزار می شود حتی اعتراض هنرمندان نیز در پی داشته است که به راستی هدف از هزینه های گزاف چیست؟ به ناگاه چه اتفاقی رخ داده است که مدیرکل ارشاد بوشهر که تا همین چند ماه پیش به کمبود بودجه این اداره معترض بود پیشرو در برگزاری برنامه های مختلف در سطح استان شده اند؟


نبود حمایت مناسب و کافی از فعالیت هنری در استان بوشهر از مهمترین گلایه های هنرمندان است که همیشه با سکوت یا پاسخ عدم توانایی مالی روبرو شده اند، این سوال را ایجاد می کند که تقدیر از برخی هنرمندان به بهانه های مختلف چه هدف و انگیزه ای را دنبال می کند؟ در مصاحبه ای که مدیرکل ارشاد استان بوشهر با یکی از رسانه های مورد حمایت خود چندی پیش داشته اند به خوبی می توان انگیزه های این اقدام را متوجه شد.

این مصاحبه که فرار رو به جلوی مدیرکل ارشاد استان بوشهر وی به صراحت از انگیزه خود برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر بوشهر در صورت برکناری سخن می گوید و به جایگاه لرزان خود اعتراف می کند.

پیش از انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی حمایت های ارشاد استان بوشهر از پورفاطمی، تنها نماینده اصلاح طلب مجلس در آن دوره از نکاتی بود که آشکارا سیاسی بازی متولی فرهنگی و هنری استان بوشهر را نشان داد.

به گزارش سپاس؛پورفاطمی نماینده سابق شهرستان های دشتی و تنکستان پای ثابت نشست های ویژه مسئولین ارشاد با هنرمندان بود و وعده های ریز و درشت او و مسئولین ارشاد به هنرمندان هنوز فراموش نشده است و بار دیگر در آستانه انتخاباتی دیگر، سیاسی کاری مدیر کل ارشاد استان در قالب تقدیر و وعده های مختلف از هنرمندان در حال تکرار است اما مدیرکلی که خود معترف به جایگاه لرزان و اختلاف شدید با استاندار است سعی در به دست آوردن دل افراد تاثیرگذار برای انتخابات پیش رو است.

هیچکس مخالف تقدیر و تجلیل از هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت نیست و بر اهمیت آن اجماع وجود دارد اما رویه مدیرکل ارشاد استفاده ابزاری از هنرمندان است که هدر رفت بودجه هنری و تبعیض را موجب می گردد.

خیر مسئولین استان بوشهر برای انتخابات، محدود به اداره ارشاد نمی شود و تنور عزل و نصب های سیاسی این روزها داغ است و مدیرکل ارشاد بوشهر هم نمی خواهد از این قافله جا بماند.
برچسب ها: فرهنگ ، سیاسی ، ارشاد
نام:
ایمیل:
* نظر: