bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
جانشین سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به اظهارات رئیس‌جمهور کشورمان درباره آینده برجام و تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران واکنش نشان داد.
بامداد جنوب: جانشین سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به اظهارات رئیس‌جمهور کشورمان درباره آینده برجام و تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران واکنش نشان داد. 
مارک تونر، با بیان این‌که ترجیح می‌دهد وارد مشاجره‌های لفظی با مسوولان ایران نشود، تاکید کرد: نحوه برخورد دولت آینده امریکا با برجام و توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست.
تونر با بیان این‌که هر یک از طرف‌ها می‌تواند از برجام کنار برود، گفت: با توجه به موفقیت‌های برجام چنین اقدامی غیرسازنده خواهد بود. امریکا بارها توافق هسته‌ای را موفق ارزیابی کرده و معتقد است که برجام تدابیر موثری در جهت بازداشتن ایران در مسیر دستیابی به تولید سلاح هسته‌ای داشته است.

وی با اشاره به کاهش ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین ایران تصریح کرد: این کشور تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و مسوولان کاخ سفید ارزیابی خود را درباره موفقیت‌آمیز بودن برجام به دولت آینده منتقل خواهند کرد.
مارک تونر در پاسخ به صحبت‌های روز گذشته روحانی، گفت: توافق‌های انجام شده امکان می‌دهد که در چنین حالتی تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره اعمال شوند.
گفتنی است دور روز پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که در اختیار کشورهای عضو این نهاد قرار گرفت، تائید کرد که ایران به تعهدات خود درباره محدودیت میزان ذخیره آب سنگین در این کشور پایبند بوده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش ماه نوامبر خود از جمهوری اسلامی انتقاد کرده بود که حدود صد کیلوگرم بیشتر از ۱۳ تن آب سنگینی که مطابق برجام مجاز تعیین شده، ذخیره کرده است.
این خبرگزاری به نقل از دیپلمات‌های نزدیک به آژانس خبر داده که جمهوری اسلامی حدود ۱۱ تن از ذخایر آب سنگین خود را صادر کرده و سازمان انرژی اتمی ایران مقصد این محموله را عمان اعلام کرده است.


برچسب ها: سیاسی ، برجام ، امریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: