bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مدتی است که فضای سیاسی استان بوشهر کدر و تاریک است و مانع پرتور افشانی خورشید حقیقت می‌شود. گفتمان‌های پر چالش اردوگاه اصلاح‌طلبان که امروز شاهدش هستیم، همچنان به سفر معاون رئیس‌جمهور و برخی میهمانان ناخوانده در نشست اصلاح‌طلبان با خانم ابتکار بر می‌گردد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
مدتی است که فضای سیاسی استان بوشهر کدر و تاریک است و مانع پرتور افشانی خورشید حقیقت می‌شود. گفتمان‌های پر چالش اردوگاه اصلاح‌طلبان که امروز شاهدش هستیم، همچنان به سفر معاون رئیس‌جمهور و برخی میهمانان ناخوانده در نشست اصلاح‌طلبان با خانم ابتکار بر می‌گردد. نشستی که اگر با تدبیر همراه بود به توسعه فضای سیاسی استان کمک شایانی می‌کرد اما اکنون پس از گذشت چند روز باعث به وجود آمدن بحث‌هایی در فضای مجازی شده است. بحث‌هایی که گاه به رویارویی می‌انجامد و گاهی از حرارت این روزها می‌کاهد، گاهی نیز باعث بسته‌تر شدن فضای سیاسی استان می‌شود و از سوی دیگر متاسفانه می‌تواند باعث رشد بذر ناامیدی در جامعه ‌شود. در این میان می‌توان به یادداشت‌های رضا معتمد، حمید آباذر و خسرو دهقانی اشاره کرد که هر کدام به‌نوعی به کنش‌های در زمینه‌های هم نهادی و فردی توجه کرده‌اند. هر چند این اتفاقات مربوط به امروز و دیروز نیست اما در این برهه زمانی پیش از گذشته نمایان شده است.

خلیل موحد از فعالان سیاسی شناخته شده در گفت‌وگو با بامداد جنوب، در این‌باره گفت: تفاوت در حوزه‌ نظر و اختلاف در قلمرو کردار در میان افراد و گروه‌هایی که در درون یک طیف در حال سلوک سیاسی هستند؛ نه رخدادی بی‌پیشینه است و نه الزاما رویدادی ویرانگر. گرچه گاه ممکن است دامنه و عمق شکاف به گونه‌ای باشد که به فروپاشی اتحاد و ائتلافی بینجامد. جبهه‌ اصلاحات که در چند سال اخیر، نیروهای میانه و موسوم به اعتدال را نیز در زیر مجموعه‌ی خود قرار داده است نیز از این وضعیت مستثنی نیستند. 
موحد در ادامه تصریح کرد: در استان ما از آغاز استانداری مصطفی سالاری به‌عنوان نماینده دولت اعتدال در بوشهر، آنگونه که اخبار محفلی و نیز خروجی‌های رسانه‌ای حکایت می‌کند، میان ایشان و هوادارانش با جمعی از افراد و گروه‌های اصلاح‌طلب و کم و بیش ریشه‌دار استان، تضاد و تخاصم‌هایی در عرصه‌ عمومی و در باب آیین استانداری وی در گرفته است و چنین می‌نماید که دسته‌ای از اصلاح‌طلبان نیز که پیش از این در صف مدافعان سالاری بوده‌اند، روزگاری است که به طیف مخالفان او پیوسته‌اند. این شکاف میان استاندار و منتقدان‌اش، کار را به پادرمیانی مرکز کشانده است.. 
وی با بیان این‌که به باور من در این شرایط و در هر وضعیت دیگری، به‌عنوان یک قاعده‌ کلی، نقد مستدل و مستند و در صورت نیاز همراه با ارائه آمار و ارقام‌های عینی و کمی، نباید تعطیل شود، تاکید کرد: در نقد اما امکانات واقعی و نیز موانع خارجی غیر ارادی طرف مقابل را نیز باید لحاظ کرد.

وی به انتشار بیانیه طیف‌های اصلاح‌طلب در ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: از مفاد برخی بیانیه‌های صادر شده از طرف نیروهای اصلاح‌طلب، چنین بر می‌آید که برخی مخالفت‌ها با سالاری، مولود به کار نگرفتن بعضی از اصلاح طلبان در مناصب اداری است. اگر این استنباط درست باشد، هرچند باید گفت که این خواسته‌ای غیر منطقی نیست و بر اساس اصول دمکراسی حق‌شان است که به‌عنوان پیروز انتخابات، قدرت را به دست گیرند؛ اما شان یک اصلاح‌طلب واقعی فراتر از جنگ و دعوا برای رسیدن به پست اداری است. هیچ دگراندیش و تحول‌خواه صادقی، آرمان‌های عادلانه و آزادی خواهانه‌ خود را به میز و صندلی که ممکن است او را از هویت ساقط کند، نمی‌فروشد. 

موحد در ادامه حامیان سالاری را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: استاندار و حامیانش و همچنین تیم اداری و رسانه‌ای‌اش نیز موظف‌اند به نقدها و ایراد‌های منتقدان به‌صورت علنی، شفاف و همراه با سند و مدرک و بدون آمارسازی پاسخ دهند. پاسخگویی حکومت به ملت، منتقدان و مخالفان از ارکان خدشه‌ناپذیر حکمرانی خوب است. در هر پاسخگویی، البته حاکم می‌تواند افزون بر بیان مسوولیت‌پذیری و اعتراف به خطاهای ریز و درشت خود و پوزش‌خواهی از خلق و حتی استعفا، در باره‌ی موانع ناکامی‌ها نیز روشنگری کند. نباید فراموش کرد که رئیس‌جمهور دولت خود را دولت راستگویان و درستکاران نامیده است. این ادعای سهمگینی است که هر نوع خراب کاری و رفتارهای خرد گریزانه و غیر مسوولانه از سوی کارگزاران آن، به ادعای یاد شده، ضربه‌ شگرفی وارد خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: