bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
در واکنش به قطعنامه اخیر شورای امنیت مسئولان اسرائیلی در قدس امروز (یکشنبه) از احتمال ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های یهودی نشین در قدس اشغالی ظرف دو هفته آتی خبر دادند.
کمیسیون محلی برنامه ریزی و ساخت و ساز که وابسته به شهرداری قدس است، روز چهارشنبه طرح ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک گعفات همتوس در نزدیکی بیت صفافا در جنوب قدس، ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرک رمات شلومو در شمال قدس و ۳۰۰۰ واحد هم در دیگر شهرک‌های صهیونیست را به تصویب می‌رساند و بدین گونه تعداد واحدهای مسکونی جدید که قرار است در قدس احداث شود، به ۵۶۰۰ واحد خواهد رسید.

مئیر ترجمان قائم مقام شهردار قدس اشغالی و رئیس کمیته مذکور تصریح کرد: ما هیچ اهمیتی برای قطعنامه‌های سازمان ملل و یا اعمال فشارهای دیگر طرف‌ها قائل نیستیم و امیدواریم که دولت اسرائیل و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا کمبودهای حاصل شده در دوره اوباما را جبران کنند.

وی مدعی شد که دولت کنونی آمریکا مانع از ساخت و ساز در قدس اشغالی شده است.

این در حالی است که شماری از مسئولان رژیم صهیونیستی در واکنش به قطعنامه اخیر شورای امنیت، خواستار الحاق برخی مناطق در کرانه باختری به اراضی تحت سیطره این رژیم شده‌اند.

اوری اریل، وزیر کشاورزی اسرائیل با درخواست از دولت اسرائیل برای الحاق بخشی یا کل  منطقه C از کرانه باختری به اراضی اشغالی، گفت که این منطقه به عنوان هدیه‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیش از پایان دوره‌اش در ۲۰ ژانویه آتی به حساب بیاید.

درخواست این وزیر اسرائیلی در پی رای ممتنع ایالات متحده به پیش‌نویس توقف شهرک سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی و وتو نکردن آن مطرح شده است.

شهرک معالیه ادومیم یکی از مناطقی است که صهیونیست‌ها گفته‌اند باید به اراضی تحت تصرف این رژیم در بیاید.

همچنین اعضای کنست رژیم صهیونیستی در پی تصویب قطعنامه اخیر، تاکید کردند که اوباما به سبب امتناع از وتوی این قطعنامه در واقع به اسرائیل خیانت کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: