bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
کمتر از 100 روز دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، روزهایی که هر ثانیه آن سرنوشت‌ساز است، به‌ویژه برای دولتی که کلاً ویژه است.
بامداد جنوب-ابوعلی زرین‌قلم: کمتر از 100 روز دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، روزهایی که هر ثانیه آن سرنوشت‌ساز است، به‌ویژه برای دولتی که کلاً ویژه است. از همان هفته‌ای که حسن روحانی به‌عنوان منتخب مردم سکان هدایت قوه مجریه را بر عهده گرفت مخالفانی که فکر نمی‌کردند به این سادگی قافیه را ببازند وارد عمل شده و گفتند که روحانی بیش از یک دوره بر سر کار نخواهد ماند. حرفی که خود آنها معنایش را بهتر می‌دانستند چرا که از بلایی که در طول هشت سال حضور در قدرت بر سر کشور آورده بودند، بیش از همه مطلع بودند. 

در حالی که مخالفان دولت روی این موضوع تاکید داشتند، اما دولت روحانی در جای دیگری در حال لنگ زدن بود که هر چه زمان می‌گذشت، بیشتر خود را نشان می‌داد. دولت تدبیر و امید اگر در سطح کلان با تدبیر بسته شده بود، اما در رده‌های میانی به‌ویژه در استان‌ها ترکیبش بسیار بد، کوچک و کم‌تجربه بود، ترکیبی ناهمگون که از همان روزها مشخص شد که چشم اسفندیار دولت است و بیشترین ضربه را از این ناحیه خواهد خورد. در روزهای برگزاری انتخابات کسانی که وارد مبحث انتخابات شدند و بعدها هم به‌واسطه همین حضور خواهان سهمی از دولت بودند، پس از گرفتن سهم خود به دلیل ناآگاهی از شرایط حاکمیتی، بدترین ضربات را بر پیکره دولت وارد کردند.

 به‌عنوان مثال، کسانی بودند که تخم‌مرغ خود را در سبد رقیب اصلی روحانی هم چیده بودند و هم در ستاد او حضور داشتند که اگر آن آقا رای آورد، سهم‌شان حفظ شود و همه می‌دانند که این ارتباطات هنوز هم وجود دارد. با این حال، در سه ماه مانده به انتخابات و در حالی که انتظار می‌رفت که شرایط به سمتی برود که دولت رای بیشتری را جلب کند و حتی به این منظور وزرا، معاونان و سایر مسوولان را راهی استان‌ها می‌کند، اما برخی مدیران استانی با رفتارهای زننده و بچه‌گانه خود همه این زحمات را بر باد می‌دهند. در طول ماه‌های گذشته بارها هشدار دادیم که به‌عنوان مثال دولت روحانی با این شرایط در استان بوشهر نخواهد توانست رای بیاورد و حتی مردم را راضی به حضور پای صندوق‌ها کند، اما گوش کسی بدهکار نبود. حالا هم برای ثبت در تاریخ دوباره به این مساله اشاره می‌کنیم که با این شرایط آقای روحانی انتظار رای از مردم بوشهر را نداشته باشد و همه رفتارها و عقب‌نشینی‌های تاکتیکی و حکم مشاور زدن برای این و آن هم که نوعی کلاهبرداری سیاسی است، راه به جایی نخواهد برد، چه اینکه نماینده دولت به جای حل مشکلات استان هر روز تلفن را بردارد و از قدرتمندترین رسانه حامی دولت در استان به وزارت ارشاد شکایت کند!!! با این حجم از ظرفیت اندک مدیران دولت، هیچ صندوقی پر نخواهد شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: