bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
در نشست سخنگوی دولت مطرح شد؛
دولت یازدهم در واپسین روزهای سال تصمیم گرفته است که در مقابل نقدهای بی‌اساس ایستادگی کند و به‌نوعی ضعف کار تیم رسانه‌ای را جبران کند. این مساله در تک‌تک جملات سخنگوی دولت در نشست خبری هویدا بود.
بامداد جنوب: دولت یازدهم در واپسین روزهای سال تصمیم گرفته است که در مقابل نقدهای بی‌اساس ایستادگی کند و به‌نوعی ضعف کار تیم رسانه‌ای را جبران کند. این مساله در تک‌تک جملات سخنگوی دولت در نشست خبری هویدا بود. به گفته محمدباقر نوبخت امروز مد شده است که هر چه از سوی دولت گفته می‌شود، از سوی برخی منتقدان یک «نه» روی آن گذاشته شود. نوبخت با انتقاد به نقدهای تکراری و غیر اصولی گفت: اشکالی وجود ندارد که منتقدان در هر موضوعی چالش کنند اما وقتی یک آمار رسمی داده می‌شود اگر به صورت کلی بگویند که این درست نیست چیزی حل نمی‌شود.کلی و کیلویی حرف زدن نسبت به آمارهای رسمی دولت جواب علمی کارشناسی نیست. امروز مد شده که هر چه از سوی دولت گفته می‌شود، از سوی برخی منتقدین یک «نه» روی آن گذاشته شود.، بعد هم گزارش تهیه می‌کنند و از چهار نفر می‌پرسند که آیا این آمار را در زندگی خود حس می‌کنید یا نه و آنها هم جواب منفی می‌دهند و نتیجه گرفته می‌شود که آمارها درست نیست.

گفتنی است نمونه گزارش‌های این‌چنینی در رسانه‌های که منتسب به اصولگرایان نظیر کیهان، جوان، وطن امروز و حتی رسانه ملی دیده می‌شود. نوبخت با اشاره به این موضوع گفت: برخی گزارش‌ها زیبنده رسانه ملی نیست و از صدا و سیما انتظار نمی‌رود. بهتر است اعتبارات بیشتری منظور کنند و به مردم درست گزارش دهند. مصاحبه با چهار نفر در خیابان و نتیجه‌گیری از آن جواب کارشناسی نیست. البته رئیس‌محترم رسانه ملی و معاونین ایشان و بدنه صدا و سیما انسان‌های شریفی هستند که باید از آنها قدردانی کنیم اما یک تیم محدود سیاسی برخی برنامه‌های حساب شده را تهیه می‌کنند‌ که ما آن را تحریف می‌دانیم. بهتر است با کارشناسان وزارتخانه‌های مربوط و سازمان برنامه و بودجه در صدا وسیما بحث کنند و از آنها جواب کارشناسی بگیرند چرا‌که صدا و سیما نباید القای شبهه کند.

یکی دیگر از مسائلی که روز گذشته در نشست خبری سخنگوی دولت به آن پرداخته شد، بیانیه اخیر احمدی نژاد بود که رئیس‌جمهور را متهم به درغگویی کرده است، گفت: انتظار نیست که هر نامه‌ای از سوی ایشان داده می‌شود پاسخ داده شود. به‌خصوص که ایشان دست به مکاتبه‌شان هم قوی است و برای رئیس‌جمهورها نامه می‌نویسند که البته اشکالی ندارد، شاید بعضی مواقع طلب کند که به این حرف‌ها پاسخ داده شود که روابط عمومی وزارتخانه‌ها و شورای اطلاع‌رسانی به‌موقع جواب می‌دهند‌ اما فکر می‌کنم با پرداختن به این مساله وقت دولت گرفته می‌شود.
وعده‌های انتخاباتی برخی از رقبای حسن روحانی یکی دیگر از موضوعاتی بود که سخنگوی دولت به آن پرداخت. در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی شاهد هستیم برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری وعده داده‌اند که اگر در این رقابت پیروز شوند، بیش از دو برابر یارانه نقدی پرداخت می‌کنند این مساله می‌تواند این شائبه را به‌وجود بیاورد که دولت می‌تواند بیش از این یارانه نقدی پرداخت کند اما از پرداخت آن امتناع می‌کند.

نوبخت دراین باره گفت که از رئیس‌مجلس خواستم که این موضوع را دیوان محاسبات بررسی کند که این کار انجام و معلوم شد، سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها 36 هزار و 400 میلیارد تومان است که 42 هزار میلیارد تومان در سال باید به مردم پرداخت کنیم. البته حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان از 36 هزار میلیارد و 400 تومان را باید توانیر بدهد که نمی‌تواند پرداخت کند چون برق را زیر رقم تولیدی می‌فروشد اما در مجموع این رقم به تولید، بهداشت و الزامات قانونی نمی‌دهیم. پس این‌که به مردم می‌گویند اگر بیاییم دو برابر می‌کنیم حتما خلاف است. مگر این‌که یا باید از خزانه عمومی پول بیشتری پرداخت کنند یا از محل خالصی که شرکت پالایش و پخش و شرکت ملی گاز می‌دهند، آن را بیشتر کنیم؛ یعنی رقم فروشی بنزین و گاز را بیشتر کرد. این‌که می‌گویند یارانه را چند برابر می‌کنیم خلاف است‌، بله می‌شود ۴۵ هزار تومان را ۴۵۰ هزار تومان کرد در صورتی که از بودجه برداشت کنیم و یا بنزین بشود لیتری ۱۰ هزار تومان که این‌گونه بیانات درست نیست. در ذهن مردم القا نکنید که حق شما بیشتر از این است که به نفع مصالح ملت نیست. اینها القا شبهه و تشویش اذهان عمومی است از نظر موازین و اصول شرع اسلام در مقامی نیستم بگویم حرام است اما این حرف‌ها به نفع مصالح ملی نیست.


برچسب ها: سیاسی ، دولت ، نشست ، نوبخت ، آمار
نام:
ایمیل:
* نظر: