bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
تحلیل اصولگرایان از نتیجه انتخابات؛
انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال 96 بدون شک از دسته انتخابات‌های است که رویکرد تازه را در جامعه ایران در حوزه‌های مختلف شکل می‌دهد. چراکه ما در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد تابو‌شکنی‌ها و گفتمان جدید از سوی جریان سیاسی اصولگرا و کاندیدای این جریان سیاسی بوده‌ایم.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال 96 بدون شک از دسته انتخابات‌های است که رویکرد تازه را در جامعه ایران در حوزه‌های مختلف شکل می‌دهد. چراکه ما در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد تابو‌شکنی‌ها و گفتمان جدید از سوی جریان سیاسی اصولگرا و کاندیدای این جریان سیاسی بوده‌ایم. محمدجواد حق‌شناس تحلیل‌گر سیاسی اصلاح طلب، درباره نتایج دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید؛ قطعاً دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری یک اتفاق بزرگ در تاریخ سیاسی کشور خواهد بود. در تحولات سیاسی هر مملکت روزهای تاریخی وجود دارد، در کشور ما نیز ۲۲ بهمن، دوازدهم فروردین، دوم خرداد، ۲۲ خرداد و ۷ اسفند روزهایی است که در خاطره و حافظه تاریخی کشورمان ثبت شده است. ۲۹ اردیبهشت نیز این ظرفیت را دارد که در زمره این روزها قرار بگیرد و یکی از قله‌های تاریخی ایران معاصر باشد. قطعا در آینده مطالب زیادی از این روز گفته خواهد شد؛ تحلیل‌ها و مقالات مفصلی در باب این اتفاق بزرگ به رشته نگارش در خواهد آمد. 

این فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایرنا به اختلاف رای میان دو نامزد اصلی اشاره و گفت: روحانی فاصله ۲۰ درصدی نسبت به رقیب خودش داشت آن هم هنگامی که علاوه بر هفته‌های اخیر طی سه سال و نیم گذشته آماج حملات تبلیغاتی غیرقابل تصوری بود که حتی برخی دولت را تحقیر کردند. رسانه‌های عمومی و تیم‌های بسیاری شبانه‌روز عملکرد دولت را زیر سوال می‌بردند. یک شوک انتخاباتی بود.در این میان فعالان سیاسی اصولگرا نیز دیدگاه و نظریات خاص خودشان را دارند.

عبدالله فاتحی دبیر حزب موتلفه استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در این باره گفت: همانطور که عنوان کرده‌اید هم شرکت گسترده مردم و هم همفکری همه جناح‌های سیاسی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه نمود خوبی پیدا کرد.
فاتحی درباره کناره گیری قالیباف نیز گفت: کنار گیری او قابل پیش‌بینی بود چراکه قالیباف در ساز و کاری که جمنا رقم زده بود، تعهد داده بود که انصراف دهد. حزب موتلفه نیز تمایل داشتند که آقای میرسلیم در روزهای پایانی به نفع رئیسی کنار گیری کند، اما بنا به ملاحظات و تصمیم خود آقای میرسلیم این اتفاق رخ نداد. او از همان ابتدا سازکاری که در جمنا شکل گرفته بود را قبول نداشت.
دبیر حزب موتلفه در خصوص برخی مسائل حاشیه‌ای و تابویی که از سوی این جریان سیاسی شکسته شد نظیر دیدار ابراهیم رئیسی با تتلو یکی از خوانندگان پر حاشیه زیر زمینی گفت: این دیدار به شکلی نبود که منعکس شد.
او با یادآوری این‌که رئیسی در جریان تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بود که مشکل ما کنسرت نیست، مشکل ما معیشت و مسائل اقتصادی است، گفت:تتلوکه البته با همه حاشیه‌ها نشان داده که به اصل ولایت فقیه معتقد است و ارادت خاصی به رهبری دارد، اعلام کرده بود که اگر توفیق حاصل شود می‌خواهد در مشهد توبه کند رئیسی نیز استقبال کرد چیز دیگری نبود. قرار نیست جریان سیاسی اصولگرا نگاه جدیدی به موسیقی داشته باشد. اصلا این جریان سیاسی هیچ گاه مخالف مطلق موسیقی هم نبوده است.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه در مورد برخی مسائل حاشیه‌ای که از سوی این جریان سیاسی مطرح می‌شود،گفت:یک ناهماهنگی در میان مجریان انتخابات و مدیریت رای‌گیری در برخی از شعبه‌ها وجود داشته در حالی که در دوره‌های پیشین اینگونه نبود. اما نکته‌ای که مهم این است که نیروهای ارزشی نمی‌خواهند کلیت انتخابات را زیر سوال ببرند. آنها معتقد هستند باید رویکردی اتخاذ شود که دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم. خواست نیروهای ارزشی این است که با متخلفان برخورد شود.

محمد حیدری یکی دیگر از فعالان سیاسی جوان اصولگرا در این باره نظر متفاوتی دارد در گفت‌وگو با بامداد جنوب دراین باره گفت: نکته منفی انتخابات کنار کشیدن قالیباف از عرصه رقابت بود. انتخابات در تفکر انقلابی یک فرصت جهت افزایش آگاهی سیاسی مردم است. اگر با این نگاه بیاییم جلو، قالیباف اگر چه هدفش کمک به جریان اصولگرایی بود اما در حقیقت فرصت انتخاب را از مردم گرفت! در صورتی که بهتر بود مردم از بین سه گزینه اصلح را انتخاب کنند اما نکته مثبت انتخابات از نگاه من، پی بردن جریان جوان و تحول‌خواه اصولگرا به قدرت خود. جریانی که تمام قد به میدان آمد برای رای آوری آقای رئیسی و به جای ژست‌های سیاسی و حکم گرفتن در ستادها، شهر به شهر و روستا به روستا به میان مردم رفتند و این فاصله بوجود آمده بین مردم و جریان اصولگرایی را جبران کنند. این یک پتانسیل عالی برای این جریان جوان است که به نظر بنده به زودی زاویه عمیق خود را با جریان محافظه‌کار اصولگرایی نشان خواهد داد.

حیدری در مورد مسائل حاشیه‌ای و دیدار تولیت استان قدس رضوی و تتلو از خوانندگان زیر زمینی گفت: به‌شخصه به‌عنوان یک اصولگرا چهار سال از آهنگ‌هایی تتلو را دنبال می‌کنم و چیزی که در سال‌های اخیر در ترانه‌های او وجود دارد، خواندن از ظرفیت‌هایی نظام مانند انرژی هسته‌ای و مدافعان حرم به زبان ساده است. تتلو هم حاج قاسم سلیمانی را قهرمان میداند. پس نباید تتلو را نماینده موسیقی مبتذل دانست. از طرفی آقای رئیسی چوب برخی شایعات و سخنان تند پدر زن خود یعنی آقای علم الهدی را خورد! آقای رئیسی یکسال است که به مشهد رفته در آستان قدس یا این تغییرات عمده فرصتی نداشته که به مسائلی که در حیطه قانونی او نیست بپردازد رئیسی به خوبی میدانست این دیدار ممکن از بین طرفدارنش تبعات منفی داشته باشد اما وظیفه خود دانست دست رد به دیدار با یک جوان نزند حتی اگر به قیمت تمسخر رقیب یا غرغر برخی هوادارانی که تا نک دماغ خود را بیشتر نمی بینند بشود.


نام:
ایمیل:
* نظر: