bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
حجت الاسلام خدری با اشاره به انتخابات شوراها؛
تخلف در انتخابات، این شاه بیت این روزها در شهرهای مختلف استان است. آنهایی که برده‌اند می‌گویند تخلفی نکرده‌ایم، آنهایی که مسابقه را واگذار کرده‌اند شاکی شده و دنبال مقصر می‌گردند و در این میان البته حرف‌ها و حدیث‌هایی در مورد جابجایی در آراء مردم هم دهان به دهان می‌چرخد و هر کس در این مورد داستانی دارد.
بامداد جنوب- ابوعلی زرین‌قلم:
 تخلف در انتخابات، این شاه بیت این روزها در شهرهای مختلف استان است. آنهایی که برده‌اند می‌گویند تخلفی نکرده‌ایم، آنهایی که مسابقه را واگذار کرده‌اند شاکی شده و دنبال مقصر می‌گردند و در این میان البته حرف‌ها و حدیث‌هایی در مورد جابجایی در آراء مردم هم دهان به دهان می‌چرخد و هر کس در این مورد داستانی دارد. اینکه می‌گویند نمی‌شود در انتخابات تقلب کرد، حرف گزافه‌ای است. تقلب به سادگی امکان‌پذیر است، به‌ویژه وقتی که دستور از بالا باشد و قرار است یکی بیاید، یکی نیاید همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا این واقعه تلخ روی دهد.

این اتفاقات باعث شده تا هر کسی دنبال مجلا و پناهگاهی بگردد. در روزهایی که از تهران نامه می‌آمد که باید فلان فرد از دایره انتخابات خارج شود، اما چون خرج کرده بود زمین و زمان، چپ و راست حمایتش می‌کردند و همه دست به دست هم دادند تا این فرد بی‌صلاحیت حضور داشته باشد و بعدها حرف‌هایی که ما جرات گفتنش را نداریم در شهر علیه او پیچید،‌ خیلی ساده می‌شد این روزها را پیش‌بینی کرد.
با این حال، آنچه در دو شهر برازجان و بندر بوشهر گذشت، صدای همه را بیشتر درآورد. صدایی که هنوز به گوش کسی نرسیده است و فرماندار هر دو شهرستان در زیر نگاه‌های پرسشگر مردم خود را مخفی کرده‌اند تا مبادا مورد سوال قرار بگیرند که پاسخ گفتن‌شان بسیار سخت است. یک روز پس از انتخابات در گزارشی کوتاه به قلم یکی از خبرنگاران بامداد جنوب موارد متعددی را در مورد تخلفات انتخاباتی و مشکلاتی که وجود داشت برشمردیم. ما امیدوار به پیگیری بودیم، اما مثل اینکه در این استان که بی‌قانونی بیداد می‌کند، رسیدگی کردن هم به امری مسخره تبدیل شده است. 

در همین رابطه، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان بوشهر اظهارنظر تازه‌ای کرده است. انتقادات زیادی به عملکرد هیات اجرایی انتخابات شهرستان بوشهر وارد است و فرماندار به عنوان رییس این هیات عملکرد ضعیفی داشته است.
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با «خلیج فارس» ادامه داد: تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شورا و گزارش‌هایی که از سوی تعدادی از کاندیداها داده شده که ناشی از ضعف هیات اجرایی می‌باشد، یا اینکه به استناد سخن یکی از همکاران ما در هیات عالی نظارت، فرماندار در روز شمارش و تجمیع آراء در فرمانداری حضور نداشته، نشان‌دهنده عملکرد ضعیف در برگزاری و مدیریت صحیح انتخابات می باشد.

خدری با بیان اینکه کاندیداهای معترض به انتخابات در شهرهای استان می‌توانند شکایت و مستندات‌شان را به هیات نظارت ارسال نمایند، ادامه داد: پنج‌شنبه هفته جاری هیات عالی نظارت متشکل از سه نماینده استان در بوشهر تشکیل جلسه می‌دهد و اگر گزارش مستندی از تخلفات و اشکال رسیده که بر نتیجه رای مردم اثرگذار باشد، بدون هرگونه ملاحظه‌ای تصمیم‌گیری قاطع خواهیم داشت.
این هیات به اندازه‌ای در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شفاف عمل خواهد کرد که هیچ شائبه و شبهه‌ای در ذهن هیچ کاندیدایی باقی نماند، اقداماتی که می‌تواند شامل بازشماری برخی صندوق‌ها هم شود و واقعا اگر به این نتیجه برسیم که تخلفات به شکلی بوده که بر نتیجه انتخابات اثرگذاشته، در خصوص اقدامات بالاتر هم واهمه‌ای وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: