bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛
همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نام گرفته است مسلمانان در راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با حضور خود از مردم فلسطین حمایت کنند.
همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نام گرفته است مسلمانان در راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با حضور خود از مردم فلسطین حمایت کنند. روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، رئیس‌‌جمهوری با دعوت از همه مردم ایران برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اختلافات منطقه و جهان اسلام را به‌نفع صهیونیسم و تروریسم دانست و گفت: برای مهار صهیونیسم و تروریسم در منطقه، وحدت دنیای اسلام باید تقویت شود.

به گفته حسن روحانی یکی از فرصت‌هایی که انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان برای ما بوجود آورد، استفاده از آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس و احیای مساله فلسطین بود.
وی با اشاره به این‌که موضوع فلسطین و قدس شریف از جهات مختلف برای ما، مسلمانان و جهانیان حائز اهمیت است، گفت: هم ملت ایران و هم مسلمانان و سایر ملت‌های جهان به روز قدس به‌عنوان روزی که جهان موضوع فلسطین را فراموش نکند، احترام می‌گذارند.
از سوی دیگر سخنگوی دولت نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به اهمیت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس گفت: موضوع یادآوری اشغال فلسطین یک امر بایسته بود که به درستی از سوی حضرت امام خمینی (ره) روز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان برای این کار انتخاب شد و همه مسلمانان جهان این را اجرا می‌کنند.
محمدباقر نوبخت به شرایط منطقه و اختلافات کشورهای اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال با توجه به این شرایط موضوع اسرائیل تقریبا به فراموشی سپرده می‌شود و کشورهای مسلمان به جای این‌که به چنین موضوع مهمی که در حال حاضر به‌عنوان یک بلیه مطرح هست بپردازند، مباحث دیگر را مطرح می‌کنند. 

به گفته نوبخت وجود عناصر تروریستی که باعث تفرقه در جهان اسلام شده و یک چهره خشن و بی‌رحمی از اسلام در جهان به تصویر کشیده است و آن همه جنایاتی که در سرزمین‌های اشغالی از سوی دولت صهیونیستی و دولت اشغالگر در حال اعمال است، باعث شده تا به فراموشی سپرده شود. لازم است امسال با اعتماد بیشتر و اعتقاد راسخ‌تر وارد این عرصه شویم، به همین جهت همانطور که رئیس‌محترم جمهوری در بیانات خود در دولت از همه مردم و متدین درخواست کردیم در این عرصه حضور پیدا کنند و ان‌شاءالله روز قدس در خیابان‌ها بتوانیم انسجام ملی خود را نشان بدهیم،از سوی دیگر نصرالله شفیعی، رئیس ‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، در گفت‌وگو با بامداد جنوب نیز هدف از برگزاری راهپیمایی روز قدس را معرفی قدس شریف به‌عنوان محور وحدت و اتحاد در راستای مقاومت و انتفاضه و آزاد‌سازی قدس شریف دانست.
شفیعی در ادامه تاکید کرد: راهپیمایی افکار عمومی را برای آزاد سازی قدس شریف و معرفی جریان صهیونیستی را پیش از گذشته آماده می‌کند.
وی با بیان این‌که حضور در این راهپیمایی نشان از ظلم‌ستیزی مردم مسلمان ایران و جهان است، گفت: انتظار می‌رود مردم بوشهر نیز با وجود گرمی هوا با حضور پر شور خود انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنند.
به گفته رئیس ‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حضور پرشور مردم می‌تواند سیلی محکمی بر جریان تکفیری باشد تا کسی به فکر ضربه زدن به مردم ایران نباشد. 
شفیعی در ادامه به واقیع اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: چندی است که عربستان سعودی تلاش می‌کند جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر ادعاهای کاذب خود قرار دهد، از سوی دیگر جریان تکفیری داعش نیز با اقدام اخیر خود تلاش کرد ایران را نا امن نشان دهد هرچند خوشبختانه با اقدام سریع و حمله مقتدارنه موشکی ایران مواجه شد. با این حال حضور پر شور مردم در راهپیمایی می‌تواند تحکیم کننده و ضربه قاطعه ایران به زیاده خواهی‌های دشمنان باشد.
گفتنی است در شهر بوشهر مراسم راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۱ صبح از بانک صادرات در خیابان امام خمینی (ره) آغاز و به مصلی ختم می‌شود. سخنران این مراسم نیز کبگانیان عضو شورای انقلاب فرهنگی است.

در شهر برازجان نیز ساعت 10:30 از میدان شهید چمران آغاز و در مصلی  این شهر با سخنرانی سردار رزمجو فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خاتمه می‌یابد.
 در شهرستان دشتی شهر خورموج نیز این راهپیمایی از ساعت 11:30 از چهار راه مدرسه علمیه تا مصلی این شهر با سخنرانی حجت‌الاسلام کربلایی‌زاده برگزار می‌شود. در دیلم نیز از سپاه صاحب الزمان (عج) آغاز و به مصلی این شهر با سخنرانی سرهنگ اسدی فرمانده سپاه شهرستان دیلم ختم می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: