bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
معارفه استاندار فارس و تشدید گمانه‌زنی‌ها در بوشهر؛
با وجود اختلاف میان نمایندگان استان بوشهر در بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری، روز گذشته چند تن از استاندارانی که حکم گرفته‌اند، با حضور وزیر کشور معارفه شدند. یکی از استاندارنی که روز گذشته معارفه شد، اسماعیل تبادار استاندار استان فارس بود.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
با وجود اختلاف میان نمایندگان استان بوشهر در بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری، روز گذشته چند تن از استاندارانی که حکم گرفته‌اند، با حضور وزیر کشور معارفه شدند. یکی از استاندارنی که روز گذشته معارفه شد، اسماعیل تبادار استاندار استان فارس بود. استانداری که به‌نظر می‌رسد از حمایت بالای نمایندگان این استان برخوردار باشد. در همین رابطه رئیس مجمع نمایندگان فارس اعلام کرد که مجمع نمایندگان فارس به‌طور کامل از استاندار جدید فارس حمایت می‌کند. محسن علوی در جلسه تودیع و معارفه استاندار فارس در این‌باره گفت: برای استاندار جدید آرزوی موفقیت دارم، زیرا فردی شناخته شده در فارس هستند. همه از اسماعیل تبادار به نیکی یاد می‌کنند و شناخت کاملی از فارس دارند و امیدوارم در طی چند سال آینده شاهد توسعه و رشد فارس باشیم.

وی تاکید کرد: باید از رئیس‌جمهور تشکر کرد بابت انتخاب استانداران غیر بومی، زیرا تقویت روحیه برادری، اتحاد و همبستگی اولویت اول است. پس از انتصاب مهندس تبادار به‌عنوان استاندار فارس، انتصاب یک مدیر فارسی به‌عنوان استاندار بوشهر می‌تواند اخوت و برادری را بین مردم استان فارس و بوشهر افزایش دهد. سخنانی که از رایزنی برای انتصاب یک استان فارسی بر مسند استانداری بوشهر حکایت می‌کند البته که این سخنان نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بوشهر مواجه شد و بار دیگر بحث بر سر گزینه‌های غیر بومی استانداری بوشهر داغ شد. در حال حاضر یکی از گزینه‌های مطرح استانداری بوشهر، استان فارسی است. بنابراین دور از انتظار نیست که یک استان فارسی بر مسند استانداری بوشهر بنشیند.
بهرام پارسایی یکی دیگر از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در خصوص انتصاب یک فارسی برای استانداری بوشهر، گفت: این امکان وجود دارد چراکه نه.

پارسایی در ادامه تصریح کرد: حالا که سیاست دولت بر انتصاب استاندارن غیر بومی است این اتفاق می‌تواند به توسعه هر دو استان در مسائل کلان از جمله احداث راه آهن کمک شایانی کند.
این نماینده مجلس در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که چه معیارهای باید برای انتخاب یک استاندار لحاظ کرد، گفت: شاخص‌هایی که باید در انتخاب یک استاندار لحاظ شود؛یک همراهی او با دولت و دو دید توسعه‌ای که باید داشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: البته ملاک‌ها و معیارها در استان‌های مختلف متفاوت است  در استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های این استان استفاده بهینه از ذخایر زیر‌زمینی لحاظ می‌شود در استان فارس هم توسعه گردشگری مد نظر قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر وزیر کشور هم در این مراسم نگاه توسعه محور به‌خصوص در مباحث اقتصادی را یکی از ویژگی‌های مهم انتخاب استاندار دانست.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در این جلسه معارفه به رایزنی‌های که در خصوص انتخاب استاندار انجام شده بود اشاره کرد و گفت: مشورت‌هایی داشتیم و افراد متعددی معرفی شدند و دست ما کامل باز بود که با توجه به ویژگی‌هایی که دولت دارد، فرد مورد نظر انتخاب شود.
رحمانی‌فضلی در ادامه تاکید کرد: بیشترین نزدیکی با رئیس‌جمهور و برنامه‌های دولت از جمله ویژگی‌های انتخاب استاندار بود اما این به‌طور کامل مد نظر نیست و باید همه مدیرانی که در حوزه اجرائی قرار می‌گیرند به همه نگاه کنند.
به گفته وزیر کشور، استاندار باید توسعه‌نگر باشد و اولویت اول توسعه از نگاه ما موضوع اقتصاد است و استاندار نیز باید دارای چنین ویژگی باشد. امروز اقتصاد و به‌خصوص اقتصاد مقاومتی اولویت اول کشور است که در این راستا استانداران باید توانایی لازم را داشته باشند. مقابله با آسیب‌های اجتماعی اولویت دیگر دولت است که در این راستا موضوع اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق و مناطق بحرانی مد نظر است که با اجتماعی کردن آن و حمایت‌های مردمی می‌توان موفق بود.

وی یادآور شد: سیاست داخلی موضوع مهمی است، زیرا کشوری پویا و آماده توسعه هستیم که باید با تشکل مشارکت مردمی حرکت کنیم  و باید با انسجام و وحدت مردمی پیش رویم. مشارکت مردم بسیار مهم است اما این مشارکت تنها در زمان انتخابات نیست که در این راستا تشکل‌ها باید برنامه‌ریزی درست داشته و در حوزه سیاسی هیچ حزبی در انتظار مجوز نیست و محدودیت سخنرانی سیاسی نداریم. هیچ ضرری از این جنبه نخواهیم کرد و اگر مردم قانون‌مند و منسجم باشند منافع برای کشور بیشتر است که طی چهار سال گذشته هیچ ضرری در فعال شدن احزاب و گروه‌ها ندیده‌ایم. جایگاه امنیتی کشور بالا است اما به معنی نداشتن و نبود تهدید از جانب دیگران نیست، زیرا جایگاه جمهوری اسلامی باعث اخلال در روند کشورهای سلطه‌گر شده و تنها دلیل ترس آنها اقتدار ملی، مردم و قدرت نظامی و اقتصادی کشور است. شاید جغرافیای دخالت دست آنها باشد اما گستره این دخالت با آنها نیست و ما در اوج قدرت، نشاط و پویایی هستیم. باید افتخار کنیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام(ره)، رهبری، شهدا و مردم و شکر کنیم با اتحاد و همدلی حرکت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: