bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
تائید اختلاف میان نمایندگان توسط شهریاری؛
شاید به‌نظر برسد نمایندگان استان بوشهر این روزها درگیر بررسی گزینه‌های استانداری باشند تا بتوانند شخصی «اصلح» را بر این کرسی بنشانند اما آنچه مشخص است این‌که نمایندگان استان بوشهر با آن‌که چهار نفر بیشتر نیستند، اختلاف نظر عمیقی با هم دارند، هر چند تلاش می‌کنند آن را « جزئی» نشان دهند.
بامدادجنوب- مريم خوئيني:
شاید به‌نظر برسد نمایندگان استان بوشهر این روزها درگیر بررسی گزینه‌های استانداری باشند تا بتوانند شخصی «اصلح» را بر این کرسی بنشانند اما آنچه مشخص است این‌که نمایندگان استان بوشهر با آن‌که چهار نفر بیشتر نیستند، اختلاف نظر عمیقی با هم دارند، هر چند تلاش می‌کنند آن را « جزئی» نشان دهند.
 حال باید دید نظر نمایندگان چقدر برای وزارت کشور مهم است. با این حال نمایندگان استان نتوانستند هنوز بر سر گزینه‌ای اصلح به توافق برسند. این مساله در نشست خبری نماینده مردم دشتی و تنگستان کاملا مشهود بود. هر چند شهریاری تلاش می‌کرد چیزی از اختلاف خود با دیگر نمایندگان نگوید و آن را یک اختلاف نظر جزئی بداند.

سید کمال‌الدین شهریاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال بامداد جنوب، مبنی بر این‌که اخبار تائید نشده‌ای که به ما می‌رسد از اختلاف چهار نماینده و به اجماع نرسیدن آنها حکایت می‌کند یکی از عوامل اختلافات نیز شما هستید و جلسه مجمع نمایندگان را ترک کرده‌اید دلیلش چه است؟ چرا با وجود اینکه خودتان هم می‌گویید سیاست دولت بر این است که استاندار غیر بومی بر کرسی استانداری بنشیند اما باز شما اصرار دارید که گزینه بومی معرفی شود، فکر نمی‌کنید این تنش‌ها انتخاب استاندار به درازا بکشد و توسعه استان را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، گفت: دولت اصرارش بر این است که استاندار غیر بومی باشد با این حال ما به این نتیجه رسیده‌ایم که  نیروی بومی هم معرفی کنیم، استدلال ما نیز این بوده معرفی چند نیروی بومی در کنار گزینه‌های غیر بومی پاسخی به افکار عمومی و موکلانمان خواهد بود که چرا با وجود نیروهای بومی با ظرفیت بالا در استان نیروی بومی را معرفی نکنیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در یک توجیه عجیب مدعی شد که ممکن است گزینه‌های بومی استاندار هم نشوند اما به‌نوعی مطرح می‌شوند و می‌توانند در پست‌های دیگر از آنها  استفاده شود و این‌که شما می‌فرماید من اصرار کردم که گزینه بومی باشد نه اینگونه نیست. حالا البته مشخص نیست آقای شهریاری و دیگر نمایندگان محترم برای ارتقای بوشهر در مرکز چه اندازه رایزنی کرده‌اند.
شهریاری در خصوص ترک کردن نشست مجمع نمانیدگان نیز گفت: در مورد ترک جلسه اینطور نبوده  ما آخرین جلسه‌ای که داشتم روز پنچشنبه بود، من شنبه باید به حوزه انتخابی می‌آمدم جلسه ما به نتیجه نرسید، بنابراین ما آخرین جلسه را به روز شنبه موکول کردیم روز شنبه ساعت دو تا چهار برای این منظور وقت تعیین شد من نیز حاضر شدم منتها قبل از برگزای جلسه به آقای سعادت اعلام کرده بودم که هم قبل از جلسه و هم بعد از جلسه من باید در جلسات دیگری نیز حاضر شوم. با این حال ما در مورد گزینه‌ها هم به جمع‌بندی نرسیده‌ایم ساعت چهار ده دقیقه شد و من عذرخواهی کردم و جلسه را ترک کردم از سوی دیگر چون برنامه سفر داشتم دیگر نتوانستم در جلسه دیگری حضور داشته باشم. در حال حاضر اگر به تهران برگردم و باز هم استانداری برای استان بوشهر تعیین نشده باشد و جلسه برگزار شود من حتما شرکت می‌کنم.
گفتنی است شواهد نشان می‌دهد حداقل تا روز یکشنبه هفته آینده خبری از تغییر و تحولات استانداری بوشهر نخواهد بود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه که پرسید نمایندگان استان تا چه اندازه در انتخاب استانداران نقش دارند و اختلافات نمایندگان تا چه اندازه صحت دارد، گفت: من فکر می‌کنم این سوال، سوال بسیاری از عزیزان حاضر در جلسه است شاید لازم باشد توضیح بیشتری دهم، این‌که در مورد اتحاد نمایندگان صحبت می‌شود و سوال می‌شود بله همین‌طور است، اتحاد نمایندگان در هر استانی می‌تواند به‌عنوان یک اهرم قوی عمل کند و برای به نتیجه رساندن مطالبات مردم موثر باشد. هرگاه نمایندگان یک استان هم‌صدا و هماهنگ باشند می‌توانند در تحقق اهداف موفق‌تر باشند و خواسته‌های موکلان را پیگیری کنند. در استان بوشهر نیز ما چهار نماینده هستیم همه تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ دهد و اتحاد لازم میان نمایندگان برقرار شود.
شهریاری با اشاره جزئی به اختلافات افزود: البته که اختلاف نظر در بین نمایندگان نمی‌تواند اختلاف استراتژیک بین نمایندگان باشد. همه انسان‌ها می‌توانند نظر‌هایی داشته باشند اختلاف ما اما اختلاف استراتژیک نیست.
در مورد تعیین استاندار هم باید بگویم دولت و وزارت کشور یک سری استانداردها و شاخص‌های را برای انتخاب استاندار تعیین کرده‌اند. کسانی که قرار است بر کرسی استانداری‌ها بنشینند یک حداقل‌های را به لحاظ سابقه مدیرتی و تجربه کاری و مهم‌تر از آن تخصص باید داشته باشند. در حال حاضر نمایندگان استان‌های مختلف هم گزینه‌هایی را تعیین کرده و به دولت معرفی می‌کنند. در این میان اگر گزینه‌هایی که نمایندگان مجلس تعیین می‌کنند، گزینه‌های مجمع نمایندگان باشد و نه بخشی از آن و تعداد اندکی از نمایندگان، دارای آن استانداردهای لازم دولت هم باشند امکان این‌که بر کرسی استانداری بنشیننند بسیار زیاد است اما اگر این گزینه‌ها مورد نظر نمایندگان نباشد و یا این‌که گزینه‌های فردی باشد و نه گزینه مجمع، از استانداردهای لازم را هم نداشته باشند، بعید است که استاندار شوند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بار دیگر سخنان پیشین خود را یادآور شد: یکی از شاخص‌های که دولت بری انتصاب استاندار تعیین کرده است، اولویت دادن به غیر بومی‌هاست این مساله به این معنی است که ظاهرا دولت در دوره نخست، دولت یازدهم تجربه کرده است که استاندار غیر بومی با حاشیه‌های کمتری روبه‌رو می‌شود و موفقیت بیشتری نیز کسب می‌کند برهمین اساس می‌شود گفت که اصرار دولت بر این است که از استاندار غیر بومی استفاده کند منتها ما در جلساتی که با حضور چهار نماینده داشتیم نظرمان این بود که تا جایی که امکان دارد، گزینه بومی نیز در کنار گزینه غیربومی معرفی کنیم هرچند که احتمال استاندار شدن آنها را کم، می بینیم  ولی می‌توانیم پیشنهاد بدهیم. به همین دلیل از بین نیروهای بومی و غیر بومی که اسامی‌شان را روی کاغذ آورده‌ایم و از آنها دعوت کرده‌ایم برای هر کدام وقت گذاشتیم از ایشان خواسته‌ایم روزمه‌شان را ارائه دهند و برنامه‌های خودشان را ارائه کنند. در جلسات طولانی بسیار زیاد که داشته‌ایم نزدیک به 15 نفر از گزینه‌های بومی و غیر بومی آمدند برنامه دادند صحبت کردند و ما گوش کردیم بعد که تمام شد دو سه جلسه برای تعیین مصادیق و جمع‌بندی برگزار کرده‌ایم با این حال تاکنون مجمع نمایندگان به جمع‌بندی نرسیده است و گزینه‌ای از طرف مجمع به‌طور رسمی به وزارت کشور معرفی نشده است.
گفتنی است این روش نمایندگان باعث شد تا در دولت کسی نمایندگان بوشهر را جدی نگیرد و هم در وزارت کشور و هم در بدنه دولت از این روش و تاخیر آنها برای معرفی افراد انتقاد جدی کنند.
در عین حال ما خبر موثق داریم که اختلاف نظر نمایندگان استان جزئی نیست بر عکس راهبردی است، چراکه اگر غیر از این بود قابل حل بود نه این‌که این همه زمان ببرد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: