bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
استاندار بوشهر؛
در یک اقدام خوب و پسندیده، استاندار جدید بوشهر میزبان جمع پنج‌ نفره‌ای از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در بوشهر بود و مهم‌تر از همه سخنانی بود که در این نشست در همه حوزه‌ها، به‌ویژه رسانه‌ها بر زبان راند.
بامداد جنوب:
در یک اقدام خوب و پسندیده، استاندار جدید بوشهر میزبان جمع پنج‌ نفره‌ای از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در بوشهر بود و مهم‌تر از همه سخنانی بود که در این نشست در همه حوزه‌ها، به‌ویژه رسانه‌ها بر زبان راند. هر چند که این خبر برای نگارش در روزنامه خوب تنظیم نشده بود اما بخشی از اظهارات عبدالکریم گراوند را در اینجا برای ثبت و ضبط در تاریخ استان بوشهر به نقل از خبرگزاری ایرنا، می‌آوریم:
هرچند در فضای سیاسی به‌دنبال آرامش هستیم ولی در انجام کارهای عمرانی و زیرساختی برای دستیابی به توسعه نیازمند تلاش و کار مضاعف هستیم. در حوزه سیاسی تعامل گروه‌ها، احزاب، انجمن‌ها و جمعیت‌های مختلف با حفظ تفاوت دیدگاه منجر به شتاب در توسعه و کسب و کار و رونق اقتصادی می‌شود. ظرفیت‌ها، استعدادها و شعارهای دولت در سایه آرامش محقق و خواسته‌های مردم عملیاتی و اجرائی می‌شود.
به گفته گراوند، آرامش به معنی این نیست که کسی نقد و انتقاد نکند و راهکار ندهد بلکه آغوش ما به روی هرگونه ایده، اعتقاد و نظری که بتواند به تعالی استان کمک کند، باز است.

وی با بیان این‌که اگر در جامعه‌ای نقد نباشد ممکن است آن جامعه دچار انحراف شود، افزود: انتقاد سازنده به بالندگی، اصلاح مسیر و امور، درستی عمل، جلوگیری از فساد و انحراف کمک می‌کند. در همین راستا همه دستگاه‌های اجرائی از انتقاد سازنده و راهکارهای مطبوعات، اصحاب رسانه و قلم که به توسعه استان کمک کند استقبال می‌کنند. توسعه استان بوشهر تنها به وسیله دستگاه‌های متولی عملیاتی و محقق نمی‌شود بلکه برای رسیدن به این امر نیازمند ایده‌ها و نظر بخش‌های مختلف جامعه از جمله مطبوعات و صاحبان اندیشه هستیم.
استاندار بوشهر با اشاره به مشی اعتدالی دولت، گفت: برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای و بهبود شرایط استان باید همه افراد با هر دیدگاهی بتوانند با هم گفت‌وگو، بحث و مشاوره انجام دهند. گراوند با قدردانی از اصحاب رسانه استان بوشهر در ایجاد بستر آرامش برای کار و خدمت، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرا‌ئی استفاده از نقد و نظر سازنده فعالان رسانه‌ای را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی قانونگرایی را از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان دانست و گفت: یکی از عوامل توسعه و پیشرفت هر جامعه اجرای درست قوانین و مقررات است. آرامش سیاسی اولویت دوم مدیریت ارشد استان بوشهر است، ایجاد فضای آرام در سایه تعامل با همه احزاب و گروه‌های معتقد به نظام اسلامی لازمه توسعه پایدار است. ایجاد تقابل و تنش در جامعه هنر به حساب نمی‌آید و هر کسی توسعه استان را می‌خواهد باید به ایجاد تقویت و حفظ فضای آرام جامعه کمک کند.
وی تحقق اقتصاد مقاومتی را اولویت سوم کاری خود ذکر کرد و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اشتغال، رونق اقتصادی و کسب و کار در کشور به‌عنوان یک واجب مطرح است. ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای برای بهبود معیشت، رفاه، توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها از دیگر اولویت‌های نماینده عالی دولت در این استان است.
وی اهتمام به حفظ محیط زیست را بسترساز توسعه پایدار دانست و افزود: بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز شهرهای ساحلی استان بوشهر با مشکل فاضلاب روبه‌رو هستند که رفع آن به استفاده بهینه از پساب تولیدی و مدیریت مصرف آب منجر خواهد شد.

گراوند با قدردانی از حمایت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی گفت: این امر رسالت مدیریت استان بوشهر را در استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم سنگین‌تر کرده است. ایرنا و دیگر رسانه‌ها افزون بر انعکاس خدمات دولت و مطالبات مردم با نقد سازنده برای رفع آسیب‌ها و نارسایی‌ها در قالب انتقال ایده و پیشنهادهای نخبگان جامعه، مدیران دستگاه‌های اجرائی را یاری کنند. همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی با معرفی ظرفیت‌های طبیعی استان زمینه جذب فعالان اقتصادی و صاحبان ایده و سرمایه را برای رونق اقتصادی و توسعه استان بوشهر فراهم کند.
گراوند افزود: ارائه تصویری واقع‌بینانه از امنیت موجود و آرام استان بوشهر به وسیله رسانه‌ها فضا را برای سرمایه‌گذاری ایمن فراهم می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: