bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
اصلاح‌طلبان بوشهری در گفت‌وگو با بامداد جنوب با اشاره به رویدادهای اخیر کشور؛
اعتراضاتی که در شهرهای مختلف کشور در گرفته، روز گذشته وارد چهارمین روز خود شد و آرام آرام رسانه‌های رسمی کشور نیز این اعتراضات را پوشش دادند، با این حال برخی هنوز هم تلاش دارند تا نگاهی بد! به این رویداد داشته و معترضان را «فتنه‌گر» و «مزدور خارجی» برشمرند.
اعتراض حق مردم است، اجازه بهره‌برداری به دشمن را ندهیمبامداد جنوب- ابوعلی زرین‌قلم:
اعتراضاتی که در شهرهای مختلف کشور در گرفته، روز گذشته وارد چهارمین روز خود شد و آرام آرام رسانه‌های رسمی کشور نیز این اعتراضات را پوشش دادند، با این حال برخی هنوز هم تلاش دارند تا نگاهی بد! به این رویداد داشته و معترضان را «فتنه‌گر» و «مزدور خارجی» برشمرند. این رویکرد را برخی از چهره‌های سیاسی بیشتر اصولگرا در کشور در حالی در مراسم‌های مختلفی که به مناسبت 9 دی برگزار شد، داشتند که به‌نظر می‌رسد این حرف‌ها مانند بنزینی که بر هیزم خشکِ اعتراضات ریخته شود، مردم را عصبی‌تر کرده و باعث شده تا گروهی دیگر هم وارد خیابان شوند.

با این حال گزارش می‌رسد که این مار هفت‌سرِ اعتراضات که مشخص نیست از کجا هدایت می‌شود، در حالی که هنوز هدایت‌گر واحدی ندارد و یک اعتراض به مسائل و مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشت مردم است، توسط همه جریان‌های سیاسی کشور به خویشتن‌داری و عصبانی نشدن مردم دعوت شده است. چه اصولگرای عاقل و چه اصلاح‌طلب با تدبیر همه خواستار حفظ آرامش بوده و تاکید دارند که نمی‌شود با آشوب و آسیب‌زدن به اموال عمومی و مایملک مردم یا شعارهای هنجارشکنانه به مقصد رسید.
در این میان اصلاح‌طلبان واقعی که همواره بیشتر از همه دغدغه مردم را داشته و در این مسیر بیشترین هزینه را کرده و تلاش‌های بسیاری صورت داده‌اند بیش از همه از مردم خواسته‌اند که ضمن اعتراض، وارد فضای هنجارشکنانه نشوند که دشمن بتواند از آن بهره‌برداری کند و باعث شود تا کشور به سمت و سوی نامشخصی پیش برود.

در همین زمینه روز گذشته با تنی چند از اصلاح‌طلبان بوشهری گفت‌وگو کردیم و نظر آنها را در مورد اعتراض‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه‌ای که باعث می‌شود خواسته‌های قانونی و به‌حق مردم معترض به حاشیه برود، جویا شدیم. مسعود شکوهی از ائتلاف اصلاح‌طلبان بوشهر در همین زمینه به خبرنگار بامداد جنوب گفت که ما به‌عنوان ائتلاف اصلاح‌طلبان همواره مخالف خشونت بوده و بر این باور هستیم که باید برای رسیدن به خواسته‌های منطقی، به سراغ مسیر منطقی و صحیح رفت. وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی که امروز دامنگیر کشور شده و باعث بروز چنین تجمعات اعتراضی شده تاکید بر این مهم که مسوولان کشوری باید برای این مشکلات تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند تا مردمی که تا این اندازه به پای انقلاب زحمت کشیده و در دفاع از کشور خون داده‌اند، راضی باشند.
شکوهی در ادامه در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد شعارهای ساختارشکنانه‌ای که برخی در تجمعات اخیر سر دادند، چیست؟ گفت: به‌نظر من برخی می‌خواهند بر این موج سوار شوند و این موج‌سواری می‌تواند باعث تحریک و تخریب شود، تحریک از این‌طریق که عاملی برای تخریب می‌شود و برخی از جریان‌های معاند از آن بهره‌برداری می‌کنند. ما همواره تاکید کرده‌ایم که مخالف خشونت هستیم، این خشونت از هر طرفی که باشد محکوم است. کسی اعتراض دارد قرار نیست که به اموال عمومی آسیب بزند.

در همین رابطه مسوول کانون اصلاح‌طلبان دشتستان نیز بر این باور است که اصولا اصلاح‌طلبان دنبال اصلاح امور هستند، اگر مسیری غیر از اصلاح را انتخاب می‌کردند امروز در عرصه سیاسی حضور نداشتند. اسد بهادری در گفت‌وگو با بامداد جنوب با یادآوری این نکته که ما مشارکت سیاسی و حضور در انتخابات را برای رسیدن به اهداف خود برگزیده‌ایم و معتقدیم که رسیدن به افق درنظر گرفته شده زمان‌بر است، تاکید کرد: متاسفانه برخی با شعارهای هنجارشکنانه در حال بازی در زمین دشمنان کشور هستند. ما هیچ ارتباطی به این قضایا نداشته و نداریم، مخالفت اعتراض مسالمت‌آمیز مردم هم نیستیم، چراکه آنها دچار یک فشار اقتصادی و تنگنای معیشتی بزرگی شده‌اند که به‌دلیل اهمال مدیران دولتی و مسوولان حکومتی در این قالب بروز پیدا کرده است.

در همین رابطه دبیر حزب اعتماد ملی استان بوشهر هم در گفت‌وگو با بامداد جنوب با تاکید بر این‌که متاسفانه دولتی‌ها ما را فراموش کرده و شما روزنامه‌نگاران هم در روزهایی این‌چنینی به یاد ما میفتید، تاکید کرد: سه هفته پیش در مورد منفجر شدن فضا به نمایندگان مجلس و شخص استاندار بوشهر هشدار دادم، شرایط اقتصادی و معیشتی به شکلی پیش رفته که سر از اینجا در آورده است، ما با اعتراض آرام و بدون خشونت مردمی مخالف نیستیم بلکه از آن حمایت هم می‌کنیم اما وقتی که کسی پرچم کشور را آتش می‌زند، اموال عمومی را تخریب و به مایملک مردم ضربه می‌زند، ما هم وارد صف مخالفات اینگونه اقدامات می‌شویم.

مرتضی سراجی در ادامه با بیان این‌که متاسفانه دولت ما را فراموش کرده و همه‌شکل در فشار هستیم، نبود احزاب را یکی از چالش‌های مهم در کشور برمی‌شمرد و می‌گوید: متاسفانه به‌دلیل نبود یک ساختار سیاسی مبتنی بر احزاب که خودپالایشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند هر کسی که از گرد راه رسید مسوول می‌شود و در صورت بروز خطا و اشتباه کسی هم نیست که با او برخورد کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به فساد لجام‌گسیخته در کشور که باعث نارضایتی مردم شده، تصمیمات اشتباهی که معیشت مردم را به‌خطر انداخته را عاملی مهم در بروز این اعتراضات برمی‌شمرد و تاکید می‌کند: برای مثال همین ته‌لنجی که اهالی بندر گناوه با آن امرار معاش می‌کنند با یک تصمیم اشتباه به سمتی رفت که تعطیلی یک هفته‌ای بازار این شهر را در پی داشت. استاندار قبلی به‌گونه‌ای تبلیغ کرد که انگار بهترین دستاورد را برای دریانوردان و کاسبان استان داشته و استاندار فعلی هم به تعریف و تمجید از این اقدام می‌پردازد، در حالی که همه می‌دانند اصلا این‌چنین نیست. وی در بخش دیگری از اظهارنظر خود یادآور شد: تا زمانی که مردم و فعالان سیاسی و دلسوزان دیده نشوند و عده‌ای فرصت‌طلب در مناصب مختلف شیره مردم را می‌مکند، اینگونه اعتراضات ادامه خواهد داشت، دولت بیاید توضیح دهد که به کدام یک از شعارهای خود عمل کرده است؟ رئیس‌‌جمهور به کدام یک از وعده‌های خود جامه عمل پوشید؟ با این سیاست که نمی‌شود مردم را آرام کرد.

در همین حال یکی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم در گفت‌وگو با خبرنگار بامداد جنوب در توضیح این نکته که اصلاح‌طلبان چه دیدگاهی در مورد اعتراضات اخیر و رفتارهای هنجارشکنانه برخی‌ها دارند، گفت: اصلاح‌طلبان همانطور که بارها و بارها از تریبون‌های مختلف عنوان کرده‌اند، معتقد به رفتارهای اصلاح‌‌طلبانه در چارچوب ساختار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند و برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی در دوره‌های مختلف تاریخ کشور از جان خود نیز گذشته‌اند و امروز نیز مخالف هرگونه بی‌نظمی و اغتشاش در کشور هستیم. 
دبیر حزب کار در بوشهر در ادامه یادآور شد: هر کسی می‌تواند به در چارچوب قانون عضو هر یک از تشکل‌ها و احزاب کشور شود و با مکانسیم قانونی دولت و یا هر قوه دیگر را نقد کند و راهکار و پیشنهاد قانونی ارائه دهد اما اردوکشی خیابانی که مانع کسب و کار و نظم شهری شود و یا دستاویزی برای ضربه‌زدن دشمنان کشور به منافع ملی شود، بیش از همه به اقشار پایین درآمدی جامعه و کارگران ضربه می‌زند. بنابراین باید همگان با هوشیاری مسائل دنبال کنند و اجازه ندهند سلطنت‌طلب‌ها و عوامل بیگانه به وحدت مردم کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند، چراکه ما اصلاح‌طلبان بیش از همه برای انقلاب و نظام هزینه داده‌ایم و خواهیم داد. 

به گفته اسماعیل یاسینی، مشکلات امروز کشور نیز با وحدت ملی و تلاش مسوولان ان‌شاءالله حل خواهد شد، همانطور مردم در مقابل اکثر کشورهای دنیا که کمک رژیم بعث عراق بودند در جنگ تحملی پیروز شدند در مقابل مشکلات اقتصادی نیز با وحدت ملی و ایستادگی در مقابل دسیسه‌چینان برای پیشرفت و آرامش کشور پیروز خواهند شد. مردم با هوشیاری می‌دانند، وقتی رئیس‌جمهور ضحاک امریکا برای اغتشاشات و بی‌نظمی در کشور ما خوشحالی می‌کند و می‌خواهد مردم را تحریک کند، باید صفوف خود را متراکم‌تر کنند و اجازه رخنه دشمنان را در صفوف خود ندهند و مطالبات قانونی خود را در چارچوب قانون پیگیری و دنبال کنند، باید مسوولان به خواسته‌های به‌حق و قانونی مردم توجه کنند.

گفتنی است این رویدادها در حالی در کشور روی می‌دهد که همه قشرهای سیاسی و اجتماعی بر این باور هستند که حاکمیت باید صبر خود را بالا برده و نسبت به مسائل با بردباری بیشتری توجه کند. در همین رابطه حزب اسلامی کار بوشهر با صدور بیانیه‌ای به اعتراض‌های اخیر واکنش نشان داد. در نسخه‌ای از این بیانیه که در اختیار بامداد جنوب قرار گرفته، آمده است: 
در روزهای اخیر شاهد برخی از تجمعات و اعتراضات مردمی در مورد مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی در برخی از شهرها بودیم، به حق مردم عزیز ایران و به‌خصوص جامعه کار و کارگری دچار برخی مشکلات به‌خصوص مشکلات اقتصادی هستند و این موضوع را نباید به هیچ عنوان انکار کرد و دولتمردان در کنار سایر قوا باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا با اجرائی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و با تدبیر ویژه در جهت ایجاد رونق کسب و کار و حمایت از تولید ملی همت گمارند و بر این مشکلات غلبه کنند. حزب اسلامی کار استان بوشهر به همراه جبهه اصلاحات نیز با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات به حق مردم، در کنار دولت و مسوولان اجرائی آماده هرگونه کمک و مساعدت هستند. متاسفانه در کنار این تجمعات به حق و آرام مردم، عده‌ای معلوم‌الحال و سودجو با پیوند زدن مسائل اقتصادی به مسائل سیاسی در صدد آمدند تا از این فضای موجود سوءاستفاده کنند و با دادن شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام اسلامی و جناح‌های سیاسی، آسیب زدن به اموال عمومی، این اعتراضات را به بی‌راهه و انحراف بکشانند.

دشمنان مردم ایران به‌خصوص منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و در کنار آن رسانه‌های معاند نیز در فضای مجازی همه توان خود را به‌کار گرفتند تا با تهییج مردم و ایجاد فضای تنش‌زا و هیجانی به این حرکت دامن بزنند و متاسفانه شاهد تخریب اموال عمومی و آسیب رساندن به اموال مردم توسط افرادی گمراه در برخی شهرها بودیم. امروز همه اقشار مردم، بیشتر از همیشه به ضرورت حفظ انسجام ملی و آرامش در جامعه پی برده و با حضور شکوهمند و با صلابت خود در صحنه، در برابر توطئه‌های دشمنان کشور ایستادگی کرده و با حفظ وحدت، از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس اسلامی دفاع کرده و خواهند کرد. دشمنان همواره از هوشیاری مردم وحشت دارند و به هر بهانه‌ای به این انسجام و وحدت آسیب‌زده و از بیان خواسته‌های به حق و انتظارت مردم در ارائه خدمات مطلوب‌تر سوء‌استفاده کرده و موج‌سواری می‌کنند.

حزب اسلامی کار استان بوشهر به همراه جبهه اصلاحات استان ضمن محکوم کردن این حرکات کور و تخریب اموال عمومی، از همه مردم و مسوولان می‌خواهد ضمن حفظ وحدت و آرامش خود با رعایت قانون، اجازه سوء‌استفاده به دشمنان را ندهند. 
بی‌شک حل مشکلات کشور، به‌ویژه در مسائل کلان  اقتصادی نیازمند همت و تلاش مضاعف مسوولان و حفظ آرامش و وحدت مردم است و دولت نیز باید دغدغه‌های مردم شریف را مدنظر داشته و برطرف کند. در پایان از همه مسوولان و همه دستگاه‌هایی که در حفظ امنیت این مرز بوم همت می‌گمارند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: